Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 30 Września 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3r3se7ven Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 //obrazek Pierwiastek z 260 dobrze widzę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Nie wystarczy? GML instance_create(x+lengthdir_x(DLUGOSC_LINII, OBROT_LINII), y+lengthdir_y(DLUGOSC_LINII, OBROT_LINII), OBIEKT);Chyba nie do końca rozumiem jaki chcesz uzyskać rezultat :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3r3se7ven Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Nie wystarczy? GMLinstance_create(x+lengthdir_x(DLUGOSC_LINII, OBROT_LINII), y+lengthdir_y(DLUGOSC_LINII, OBROT_LINII), OBIEKT);Chyba nie do końca rozumiem jaki chcesz uzyskać rezultat :/ To wygląda na wartości z antycznego, NESowego tutka, tam się używa wartości arctan z pi/32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 takie rzeczy jak te twoje wyliczenia sqrt() i arctan() bez zmiennych w środku to możesz policzyć na kalkulatorze i wpisać normalną liczbę, po co spowalniać tym grę? Skoro wynik zawsze będzie taki sam :P W argumencie dir lengthdira trzeba podać zmienna odpowiadającą za kąt tego sprita. image_angle może? Bo nie wiem jak go obracasz. GML instance_create(x+lengthdir_x(16, image_angle), y+lengthdir_y(16, image_angle), splinter1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 30 Września 2015 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 W argumencie dir lengthdira trzeba podać zmienna odpowiadającą za kąt tego sprita. image_angle może? Bo nie wiem jak go obracasz. GML instance_create(x+lengthdir_x(16, image_angle), y+lengthdir_y(16, image_angle), splinter1); Hmm, no tak, teraz działa, posiłkowałem się tym: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=28090 poradnikiem i źle zrozumiałem Dzięki wszystkim! takie rzeczy jak te twoje wyliczenia sqrt() i arctan() bez zmiennych w środku to możesz policzyć na kalkulatorze i wpisać normalną liczbę, po co spowalniać tym grę? Skoro wynik zawsze będzie taki sam :P Ja to tak tylko dałem żeby szybciej zmieniać rozmiary obiektu przy próbach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 To znaczy że trzeba zrobić nowy poradnik łatwiejszy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 len=point_distance(x,y,xlufy,ylufy) dir=point_direction(x,y,xlufy,ylufy)+direction tak jakos latwiej :P To tłumaczy wszystko ;v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3r3se7ven Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 To znaczy że trzeba zrobić nowy poradnik łatwiejszy :D Bo ten coś zalatuje czasami arctan2 kiedy mierzyliśmy z górnego lewego rogu ekranu na dodatnią ćwiartkę i się pisało takie fikołki w pi radianach. Z tego powodu w GM wprowadzono l dir x/y i radtodeg bo połowa zapytań była o arctan2, a później co czwarte o sine. I sprowadzało się to do klepania powtórek z matmy w każdym poście "jak zrobić latające wkoło coś". Direction chodzi w stopniach, trygonometrii nie trzeba do tego rozumieć. Wszystko chyba jest w manualu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 To była interpretacja matematyczna. Konwersji stopnie na radiany też chciałem nauczyć po za tym to była tylko ciekawostka a nie część tutorialu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się