Skocz do zawartości

animowane elementy do zbierania przez gracza


Cygnus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim narysowałem sobie różne elementy do zbierania,ale mam je w pojedynczej animacji,i mam pytanie co zrobić żeby dany element który chce zebrać np był ruchomy lewiatował coś jak w Top Hacie np monety poruszają się góra dół płynnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rysowanie sprite na odpowiedniej pozycji będzie najfajniejszym pomysłem. Coś takiego:

GMLlicznik++

draw_sprite(sprite,-1,x,y+sin(licznik)*8)

 

 

Bardzo ładnie to wygląda sprity poruszają się góra dół.

Zmniejszyłem szybkość poruszania się sprita na 1

i w create dałem licznik=0

 

No dobra,a teraz sprawa ruchu sinusoidalnego spritów?

np w poziomie mam parę spritów no i chciałbym żeby się w taki sposób poruszały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie to wygląda sprity poruszają się góra dół.

Zmniejszyłem szybkość poruszania się sprita na 1

i w create dałem licznik=0

 

No dobra,a teraz sprawa ruchu sinusoidalnego spritów?

np w poziomie mam parę spritów no i chciałbym żeby się w taki sposób poruszały.

 

cos i tan sponsorują te literki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też możesz użyć sin, tylko wartość startową(licznik) ustaw trochę wyższą dla każdego kolejnego to się "zespawnują" trochę wyżej/niżej.

Np każdy kolejny ma licznik na początku większy o 20 albo 30 albo 45, zależy jak dużą różnicę bujania chcesz. Dopasuj sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też możesz użyć sin, tylko wartość startową(licznik) ustaw trochę wyższą dla każdego kolejnego to się "zespawnują" trochę wyżej/niżej.

Np każdy kolejny ma licznik na początku większy o 20 albo 30 albo 45, zależy jak dużą różnicę bujania chcesz. Dopasuj sobie.

 

 

 

 

Dzięki Vader zaraz będę tak kombinował;)

czyli

mam teraz tak:

 

 

w DRAW

GML
licznik++

draw_sprite(diamencik,-1,x,y+sin(licznik)*1)

 

 

a w Create mam tak

 

GML
licznik=0

 

i teraz tą wartość licznika 1 podwyższam np na 3 potem kolejną na 5 dalej np na 7 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nie powinieneś tworzyć za każdym razem obiektów. Wszystkie twoje diamenciki mają być jednym obiektem. Nawet jeżeli to nie są tylko diamenciki ale także monety, banknoty czy rubiny. Jeżeli wszystkie maja jedno zadanie np dodawać punkty to maja być jednym obiektem.

 

Jeżeli chcesz aby różne instance miały inny punkt startowy animacji to możesz przypisać mu wartość x. Przecież prawie każdy obiekt ma inne x na mapie. Tak więc

GML
licznik=x/14//Jakaś fajna liczba do dzielenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nie powinieneś tworzyć za każdym razem obiektów. Wszystkie twoje diamenciki mają być jednym obiektem. Nawet jeżeli to nie są tylko diamenciki ale także monety, banknoty czy rubiny. Jeżeli wszystkie maja jedno zadanie np dodawać punkty to maja być jednym obiektem.

 

Jeżeli chcesz aby różne instance miały inny punkt startowy animacji to możesz przypisać mu wartość x. Przecież prawie każdy obiekt ma inne x na mapie. Tak więc

GMLlicznik=x/14//Jakaś fajna liczba do dzielenia

 

 

 

 

Dzięki Threef świetnie to wygląda o taki efekt mi chodziło ,teraz bawie się dodając różną liczbę no i efekt jest naprawdę fajny.Jeszcze raz dziękuje wam wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...