Cygnus Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Cześć wszystkim narysowałem sobie różne elementy do zbierania,ale mam je w pojedynczej animacji,i mam pytanie co zrobić żeby dany element który chce zebrać np był ruchomy lewiatował coś jak w Top Hacie np monety poruszają się góra dół płynnie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Sinusy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Tak, rysowanie sprite na odpowiedniej pozycji będzie najfajniejszym pomysłem. Coś takiego: GML licznik++ draw_sprite(sprite,-1,x,y+sin(licznik)*8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Tak, rysowanie sprite na odpowiedniej pozycji będzie najfajniejszym pomysłem. Coś takiego: GMLlicznik++ draw_sprite(sprite,-1,x,y+sin(licznik)*8) Dziękuje Threef o coś takiego mi się rozchodziło;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Tak, rysowanie sprite na odpowiedniej pozycji będzie najfajniejszym pomysłem. Coś takiego: GMLlicznik++ draw_sprite(sprite,-1,x,y+sin(licznik)*8) Bardzo ładnie to wygląda sprity poruszają się góra dół. Zmniejszyłem szybkość poruszania się sprita na 1 i w create dałem licznik=0 No dobra,a teraz sprawa ruchu sinusoidalnego spritów? np w poziomie mam parę spritów no i chciałbym żeby się w taki sposób poruszały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3r3se7ven Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Bardzo ładnie to wygląda sprity poruszają się góra dół. Zmniejszyłem szybkość poruszania się sprita na 1 i w create dałem licznik=0 No dobra,a teraz sprawa ruchu sinusoidalnego spritów? np w poziomie mam parę spritów no i chciałbym żeby się w taki sposób poruszały. cos i tan sponsorują te literki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Też możesz użyć sin, tylko wartość startową(licznik) ustaw trochę wyższą dla każdego kolejnego to się "zespawnują" trochę wyżej/niżej. Np każdy kolejny ma licznik na początku większy o 20 albo 30 albo 45, zależy jak dużą różnicę bujania chcesz. Dopasuj sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Też możesz użyć sin, tylko wartość startową(licznik) ustaw trochę wyższą dla każdego kolejnego to się "zespawnują" trochę wyżej/niżej. Np każdy kolejny ma licznik na początku większy o 20 albo 30 albo 45, zależy jak dużą różnicę bujania chcesz. Dopasuj sobie. Dzięki Vader zaraz będę tak kombinował;) czyli mam teraz tak: w DRAW GML licznik++ draw_sprite(diamencik,-1,x,y+sin(licznik)*1) a w Create mam tak GML licznik=0 i teraz tą wartość licznika 1 podwyższam np na 3 potem kolejną na 5 dalej np na 7 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Nie. Nie powinieneś tworzyć za każdym razem obiektów. Wszystkie twoje diamenciki mają być jednym obiektem. Nawet jeżeli to nie są tylko diamenciki ale także monety, banknoty czy rubiny. Jeżeli wszystkie maja jedno zadanie np dodawać punkty to maja być jednym obiektem. Jeżeli chcesz aby różne instance miały inny punkt startowy animacji to możesz przypisać mu wartość x. Przecież prawie każdy obiekt ma inne x na mapie. Tak więc GML licznik=x/14//Jakaś fajna liczba do dzielenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Nie. Nie powinieneś tworzyć za każdym razem obiektów. Wszystkie twoje diamenciki mają być jednym obiektem. Nawet jeżeli to nie są tylko diamenciki ale także monety, banknoty czy rubiny. Jeżeli wszystkie maja jedno zadanie np dodawać punkty to maja być jednym obiektem. Jeżeli chcesz aby różne instance miały inny punkt startowy animacji to możesz przypisać mu wartość x. Przecież prawie każdy obiekt ma inne x na mapie. Tak więc GMLlicznik=x/14//Jakaś fajna liczba do dzielenia Dzięki Threef świetnie to wygląda o taki efekt mi chodziło ,teraz bawie się dodając różną liczbę no i efekt jest naprawdę fajny.Jeszcze raz dziękuje wam wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się