Skocz do zawartości

Element 3D w 2D.


Nikas

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewne pytanie z zakresu 3D i GMa. Jako, iż moja zabawa w 3D w GM trwała tyle co pogranie w przykład fpsa Overmarsa i tworzenie kolejnej wersji Crazy Labirynts parę lat temu, to mam jedno pytanie. Pamiętam kiedyś w Castlevanii IV na gameplay'u zobaczyłem fajny motyw z obracającym się walcem w pewnej planszy, dokładniej chodzi mi o to:

 

castlevania4-spot2.png

 

I teraz moje pytanie: Jak ciężko byłoby coś takiego zaimplementować do gry? Chciałbym uzyskać podobny efekt w najthołxie, ale zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. Podobno sporo pieprzenia z tym całym 3D i nie wiem czy w ogóle będzie warto coś z tym próbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tego walca nie widziałem, ale....

 

Stwórz płaską powierzchnię z trójkątów jako ds_list (pozycjami wierzchołki tam wrzucaj), następnie manipuluj położeniem wierzchołkó w przestrzeni względem gracza (najprościej o kąt względem normalnej dla gracza zwiększony o różnicę do normalnej) i będzie się krzywić jak zechcesz.

 

Mam takiego gotowca do zakrzywiania wszystkiego od położenia gracza w 3d, używam do udwania płaskiej powierzchni żeby wyglądała jak planeta i do zakrzywiania nieba, żeby wpadało za horyzont. //jak bardzo ciśnie to wrzucę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie mam inny pomysł, by zwyczajnie użyć walca z funkcji d3d_draw. W końcu wszystkie funkcje d3d działają także w trybie 2D.

 

Nie ok d3d nie wygląda dobrze, zapomniałem że perspektywy nie będzie i walec jest tak czy siak płaski.

qFa9s1u.png

 

 

Chyba że zrobić model np. w blenderze odpowiednio już powyginany tak by udawał perspektywę, wtedy będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie mam inny pomysł, by zwyczajnie użyć walca z funkcji d3d_draw. W końcu wszystkie funkcje d3d działają także w trybie 2D.

 

Nie ok d3d nie wygląda dobrze, zapomniałem że perspektywy nie będzie i walec jest tak czy siak płaski.

http://i.imgur.com/qFa9s1u.png

 

 

Chyba że zrobić model np. w blenderze odpowiednio już powyginany tak by udawał perspektywę, wtedy będzie ok.

można na początku odpalić tryb 3d, a później co klatkę rysować walec w obiekcie o najwyższym depth, dać d3d_set_projection_ortho i działać normalnie jak w 2d

nie wiem, czy to działa w studio. sztuczka z używaniem d3d_set_projection_ortho do huda nadal chodzi, więc w sumie i to powinno

wada jest taka, że trzeba bić się z surface'ami i viewami jeśli ma się ich więcej niż jeden; jeżeli to problem, zostają vertexy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie mam inny pomysł, by zwyczajnie użyć walca z funkcji d3d_draw. W końcu wszystkie funkcje d3d działają także w trybie 2D.

 

Nie ok d3d nie wygląda dobrze, zapomniałem że perspektywy nie będzie i walec jest tak czy siak płaski.

qFa9s1u.png

 

 

Chyba że zrobić model np. w blenderze odpowiednio już powyginany tak by udawał perspektywę, wtedy będzie ok.

df.gif

Niby czemu nie? Trzeba tylko zrobić to poprawnie

 

edit:

Jaklub Mnie ubiegł gdy pisałem kod:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...