Nikas Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Mam pewne pytanie z zakresu 3D i GMa. Jako, iż moja zabawa w 3D w GM trwała tyle co pogranie w przykład fpsa Overmarsa i tworzenie kolejnej wersji Crazy Labirynts parę lat temu, to mam jedno pytanie. Pamiętam kiedyś w Castlevanii IV na gameplay'u zobaczyłem fajny motyw z obracającym się walcem w pewnej planszy, dokładniej chodzi mi o to: I teraz moje pytanie: Jak ciężko byłoby coś takiego zaimplementować do gry? Chciałbym uzyskać podobny efekt w najthołxie, ale zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. Podobno sporo pieprzenia z tym całym 3D i nie wiem czy w ogóle będzie warto coś z tym próbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Może wystarczy ci jakiś shader? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Jakiś. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Jedyne co mi przychodzi na myśl to zrobić 2 pętle jedna w dół druga w górę które by rysowały trapezy za pomocą funkcji draw_vertex. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
3r3se7ven Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Tego walca nie widziałem, ale.... Stwórz płaską powierzchnię z trójkątów jako ds_list (pozycjami wierzchołki tam wrzucaj), następnie manipuluj położeniem wierzchołkó w przestrzeni względem gracza (najprościej o kąt względem normalnej dla gracza zwiększony o różnicę do normalnej) i będzie się krzywić jak zechcesz. Mam takiego gotowca do zakrzywiania wszystkiego od położenia gracza w 3d, używam do udwania płaskiej powierzchni żeby wyglądała jak planeta i do zakrzywiania nieba, żeby wpadało za horyzont. //jak bardzo ciśnie to wrzucę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Ewentualnie mam inny pomysł, by zwyczajnie użyć walca z funkcji d3d_draw. W końcu wszystkie funkcje d3d działają także w trybie 2D. Nie ok d3d nie wygląda dobrze, zapomniałem że perspektywy nie będzie i walec jest tak czy siak płaski. Chyba że zrobić model np. w blenderze odpowiednio już powyginany tak by udawał perspektywę, wtedy będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Ewentualnie mam inny pomysł, by zwyczajnie użyć walca z funkcji d3d_draw. W końcu wszystkie funkcje d3d działają także w trybie 2D. Nie ok d3d nie wygląda dobrze, zapomniałem że perspektywy nie będzie i walec jest tak czy siak płaski. http://i.imgur.com/qFa9s1u.png Chyba że zrobić model np. w blenderze odpowiednio już powyginany tak by udawał perspektywę, wtedy będzie ok. można na początku odpalić tryb 3d, a później co klatkę rysować walec w obiekcie o najwyższym depth, dać d3d_set_projection_ortho i działać normalnie jak w 2d nie wiem, czy to działa w studio. sztuczka z używaniem d3d_set_projection_ortho do huda nadal chodzi, więc w sumie i to powinno wada jest taka, że trzeba bić się z surface'ami i viewami jeśli ma się ich więcej niż jeden; jeżeli to problem, zostają vertexy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lew_leo Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Ewentualnie mam inny pomysł, by zwyczajnie użyć walca z funkcji d3d_draw. W końcu wszystkie funkcje d3d działają także w trybie 2D. Nie ok d3d nie wygląda dobrze, zapomniałem że perspektywy nie będzie i walec jest tak czy siak płaski. Chyba że zrobić model np. w blenderze odpowiednio już powyginany tak by udawał perspektywę, wtedy będzie ok. Niby czemu nie? Trzeba tylko zrobić to poprawnie edit: Jaklub Mnie ubiegł gdy pisałem kod:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Właśnie chciałem uniknąć wchodzenia w tryb 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się