lukasz050792 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Cześć, Jak w temacie, szukam silnika platformówki z elementami przygodówki - tzn. ruch w lewo i w prawo, skok, strzelanie oraz zbieranie i używanie przedmiotów. Być może ktoś już coś takiego robił, albo chciałoby mu się coś takiego wykonać i mógłby udostępnić? :) Używam GM:S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Cześć, Jak w temacie, szukam silnika platformówki z elementami przygodówki - tzn. ruch w lewo i w prawo, skok, strzelanie oraz zbieranie i używanie przedmiotów. Być może ktoś już coś takiego robił, albo chciałoby mu się coś takiego wykonać i mógłby udostępnić? :) Używam GM:S. Polecam napisać "silnik" samemu, ponieważ nie odnajdziesz się w opisach danego programisty oznaczeniach zmiennych. Każdy ma swój sposób układania danych i nie zawsze oznaczenia mogą się wydawać logiczne. :) Zobacz w zasobach, jest coś podobnego tylko bez strzelania i używania przedmiotów. [przypominam o dodaniu credistów autora :)] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz050792 Opublikowano 30 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Polecam napisać "silnik" samemu, ponieważ nie odnajdziesz się w opisach danego programisty oznaczeniach zmiennych. Każdy ma swój sposób układania danych i nie zawsze oznaczenia mogą się wydawać logiczne. Mimo wszystko chętnie spróbowałbym. Dla większości osób tutaj napisanie czegoś takiego nie stanowi większego wyzwania, dla mnie to jednak duży problem (brak umiejętności, brak czasu, praca, dziecko). Jak nikomu naprawdę nie będzie się chciało to trudno, ale może ktoś się znajdzie chętny, żeby mi pomóc :). Zobacz w zasobach, jest coś podobnego tylko bez strzelania i używania przedmiotów. [przypominam o dodaniu credistów autora smile.gif] Wiem, widziałem to i o coś takiego by mi się rozchodziło, gdyby tylko dodane zostało do tego strzelanie i ekwipunek (możliwość podnoszenia przedmiotów i używania ich). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2015 Tu jest część tego co potrzebujesz. https://gmclan.org/index.php?plik=181 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz050792 Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 No właśnie z tego zacząłem korzystać, ale nijak nie potrafię zrobić ekwipunku. Ze strzelaniem może bym ogarnął jeszcze, ale z tym gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=31687 Sam robiłem, już ponad pół roku temu. Polecam zobaczyć komentarze, jest tam też trochę dodatków. Jest tym czego potrzebujesz. Łatwy do napisania, da się zbierać i używać przedmiotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz050792 Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=31687 Sam robiłem, już ponad pół roku temu. Polecam zobaczyć komentarze, jest tam też trochę dodatków. Jest tym czego potrzebujesz. Łatwy do napisania, da się zbierać i używać przedmiotów. Przeglądałem to już wcześniej i będę chyba coś próbować z tym zdziałać, tylko jak zrobić, żeby można było dany item użyć tylko w konkretnym miejscu na mapie. Gra ma być platformową przygodówką, czyli jak zebrany zostanie przedmiot to można do użyć tylko w określnym miejscy lub przy jakiejś postaci. Nie chodzi mi o zbieranie itemów przywracających HP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Niech sprawdza warunek. Tzn. po użyciu niech sprawdza czy jest w danym miejscu na mapie, jeśli tak to użyje, jeśli nie to nie. Jeśli chodzi jak by to wyglądało w tym tym moim to tak GML (skrypt) case 0: if(x==miejsce_x) //w sprawdzaniu samych współrzędnych jest taki problem, if(y==miejsce_y) //że jeśli się odrobinkę przesuniesz to już nie działa, ale można to obejść //ewentualnie sprawdzaj dystans do obiektu if(distance_to_object(obj_door) < 64) { obj_door.otwarte=1; global.ekwipunek[ii]=-1; } else show_message("Nie spelniono warunku!"); break; Możesz też sprawdzać czy nastała kolizja, bądź jeszcze inne warunki. Jakbyś miał jakąś sprawę pisz na pw :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz050792 Opublikowano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Temat do zamknięcia :). Wielkie dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się