Skocz do zawartości

Poszukuję silnika platformówki z elementami przygodówki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jak w temacie, szukam silnika platformówki z elementami przygodówki - tzn. ruch w lewo i w prawo, skok, strzelanie oraz zbieranie i używanie przedmiotów. Być może ktoś już coś takiego robił, albo chciałoby mu się coś takiego wykonać i mógłby udostępnić? :)

Używam GM:S.

Polecam napisać "silnik" samemu, ponieważ nie odnajdziesz się w opisach danego programisty oznaczeniach zmiennych. Każdy ma swój sposób układania danych i nie zawsze oznaczenia mogą się wydawać logiczne.

:)

 

Zobacz w zasobach, jest coś podobnego tylko bez strzelania i używania przedmiotów.

[przypominam o dodaniu credistów autora :)]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam napisać "silnik" samemu, ponieważ nie odnajdziesz się w opisach danego programisty oznaczeniach zmiennych. Każdy ma swój sposób układania danych i nie zawsze oznaczenia mogą się wydawać logiczne.

 

Mimo wszystko chętnie spróbowałbym. Dla większości osób tutaj napisanie czegoś takiego nie stanowi większego wyzwania, dla mnie to jednak duży problem (brak umiejętności, brak czasu, praca, dziecko). Jak nikomu naprawdę nie będzie się chciało to trudno, ale może ktoś się znajdzie chętny, żeby mi pomóc :).

 

Zobacz w zasobach, jest coś podobnego tylko bez strzelania i używania przedmiotów.

[przypominam o dodaniu credistów autora smile.gif]

 

Wiem, widziałem to i o coś takiego by mi się rozchodziło, gdyby tylko dodane zostało do tego strzelanie i ekwipunek (możliwość podnoszenia przedmiotów i używania ich).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=31687

Sam robiłem, już ponad pół roku temu. Polecam zobaczyć komentarze, jest tam też trochę dodatków. Jest tym czego potrzebujesz. Łatwy do napisania, da się zbierać i używać przedmiotów.

 

Przeglądałem to już wcześniej i będę chyba coś próbować z tym zdziałać, tylko jak zrobić, żeby można było dany item użyć tylko w konkretnym miejscu na mapie. Gra ma być platformową przygodówką, czyli jak zebrany zostanie przedmiot to można do użyć tylko w określnym miejscy lub przy jakiejś postaci. Nie chodzi mi o zbieranie itemów przywracających HP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sprawdza warunek. Tzn. po użyciu niech sprawdza czy jest w danym miejscu na mapie, jeśli tak to użyje, jeśli nie to nie.

Jeśli chodzi jak by to wyglądało w tym tym moim to tak

GML (skrypt)
case 0:

if(x==miejsce_x) //w sprawdzaniu samych współrzędnych jest taki problem,

if(y==miejsce_y) //że jeśli się odrobinkę przesuniesz to już nie działa, ale można to obejść

//ewentualnie sprawdzaj dystans do obiektu

if(distance_to_object(obj_door) < 64)

{

obj_door.otwarte=1;

global.ekwipunek[ii]=-1;

}

else

show_message("Nie spelniono warunku!");

break;

Możesz też sprawdzać czy nastała kolizja, bądź jeszcze inne warunki. Jakbyś miał jakąś sprawę pisz na pw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...