Ignatus Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Na wstępie zaznaczę że jestem totalnym amatorem , uczę się GM od zaledwie kilku miesięcy i ten projekt miał być moim egzaminem z tego czego się nauczyłem i oczywiście źródłem nowej wiedzy- domyślnie to nawet nie jest gra tylko elementy które chciałem testować, ale postanowiłem w końcu zrobić z tego grę- i przejść przez cały proces twórczy (stąd też fabuła której przy tak miałkiej pracy nie było sensu wymyślać-ale to kolejny element do zaliczenia;p). To mój absolutnie pierwszy projekt (wcześniej tylko były samouczki- nic samodzielnie nigdy nie zrobiłem- i nie mam żadnego doświadczenia z programowaniem, grafiką itp.)- stąd całość jest biedna i peeeełna błędów i niedorzeczności programistycznych. Wstawiam temat żeby zyskać motywację do ukończenia i przy okazji usłyszeć trochę uwag na temat tego co warto zmienić(a tego będzie na pewno sporo-bo to nędza, ja generalnie nawet nie lubie platformówek ale ten gatunek idealnie nadaje się do nauki) Tytuł: LEAF FOREST Gatunek: Platformówka Opis: Tytułowy Leaf Forest- wielki las chroniony przez leśne duszki został zaatakowany przez gang kaktusów których celem jest osuszenie go i zamienienie w pustynię.Na czele kaktusów stoi Retarded Sunflower- którego kaktusy uważają za swoje bóstwo-słońce- w rzeczywistości jest on upośledzony i nie bardzo wie co się dzieje, za jego rozkazami stoi ktoś inny.. W samym sercu lasu znajdował się kryształ który umożliwiał duszkom kontrolowanie pogody- kaktusy go rozbiły i uruchomiły maszyny wysysające wodę z lasu. Naszym zadaniem jest uratowanie lasu wcielając się w duszki.Gra domyślnie będzie platformówką z elementami logicznymi- każdy duszek dysponuje innymi umiejętnościami i możemy wcielić się w jednej chwili tylko w 1 z nich.Na każdej mapie zadaniem jest zdobycie wszystkich fragmentów kryształu i zniszczenie napotkanych maszyn osuszających. Postaci: Leaf- przywódca duszków. Arogancki,wredny i mało sympatyczny- jednak jego obsesja dotycząca ochrony lasu sprawia że jest w pełni oddany sprawie.Zwinny i szybki, potrafi czepiać się ścian i odbijać od nich. Grundy- niezbyt bystry (to delikatne określenie) ,powolny i mało ruchliwy ale bardzo silny- potrafi przenosić kamienie, niszczyć i przesuwać przeszkody uderzeniem głową Spark-nadpobudliwy i nieodpowiedzialny, ogarnięty manią niszczenia i palenia wszystkiego wokół .Potrafi tworzyć kule ognia i strzelać.Jedyny który może nawiązać bezpośrednią walkę z kaktusami Ayir- strachliwy i niepewny siebie,najchętniej od wszystkiego by uciekał jak najdalej. Bardzo szybki, potrafi bardzo wysoko skakać oraz szybować Autorzy: Programowanie: ja Fabuła: ja Grafika: ja Muzyka:ja SCREENY: Silnik i grafiki ukończony w 95% teraz zabieram się za level design i audio.Robię to tylko dla siebie i w celach szkoleniowych więc szału nie bedzie ale chciałbym żeby to przypominało prawdziwą grę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 27 Maja 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 bardzo fajna animacja idle powodzenia, czekam na grywalna wersje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 powodzenia, czekam na grywalna wersje :) Czemu mam wrazenie ze to passive agressive? Graficznie kojarzy mi sie z "And Yet It Moves" Z tym, ze tam widac granice obiektow wyrazniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 28 Maja 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Czemu mam wrazenie ze to passive agressive? nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 W ruchu to wygląda nawet w porządku. Spodziewałem się że będzie o wiele gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 W teorii ruszało się dużo,dużo więcej (prawie każda widoczna roślinka) i miały być jeszcze 2 warstwy przed tłem ale na początku popełniłem tragiczny błąd -grafiki po przeskalowaniu mocno pikselowały więc użyłem oryginalnych gigantycznych rozmiarów i później pojawiło się dużo problemów- wstawienie ruchomego tła w takim rozmiarze samo zajełoby z 5 texture page.Próbowałem zmniejszyć wszystko (grafiki pikselowały bo skalowałem je już w GM- w programach graficznych jakość była ok- ale zorientowałem się za późno)- poświęciłem cały dzień na to i udało się może z 5% bo po zmianie rozmiaru nic już nie działało (kolizje itd) - wizja robienia tego na nowo zamordowała mój zapał więc zostałem już przy tym co jest, tylko teraz muszę okrajać żeby nie było 10fps.Tak jak pisałem- totalna amatorka;p Finalnie chciałbym też na tym przykładzie ogarnąć używanie shaderów (na chwilę obecną nic nie rozumiem)-wtedy może trochę nabierze to jakość Oraz surface(głównie jeżeli chodzi o światło i cienie- też nie wiem jak się do tego zabrać) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 28 Maja 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Bez kitu, ładnie zanimowane i wygląda dużo ciekawiej niż na statycznych screenach :) grałbym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Dziękuje za Wasze opinie Planuje dorzucić sterowanie padem, próbowałem kilku tutrioali ale póki co zero skutku.I tutaj pytanie: czy fakt że mam pada za 15zł z marketu może mieć wpływ(bo często w tutrioalach pojawia się wątek z padem do x360).Kombinować nadal z kodem czy raczej szukać innego pada? (oczywiście poza GM działa mi normalnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Tanie pady zazwyczaj sa diametralnie inne w obsludze od x360, wiec przydaloby sie abys mial testera ktory ogarnie Ci sterowanie dla tej serii padow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Tanie pady mogą mieć inne ustawienie klawiszy, ale jeżeli sprawdzisz w panelu sterowania czy wszystkie klawisze działają to nie powinieneś mieć żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 Eksperyment z użyciem GML if (gamepad_is_connected(0)){show_message("PAD ON")} else show_message("PAD OFF") Wskazuje że GM mojego budżetowego pada jednak nie widzi (co potwierdza X prób uruchomienia różnymi sposobami). Poleci ktoś jak najtańszego pada który na 100% działa (nawet nie musi być konkretny egzemplarz, przynajmniej firma) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Kupiłem nowego pada ale test cały czas pokazuje OFF - zapewne coś pomyliłem.Jaki jest najprostszy sposób na sprawdzenie czy pad działa w GM? edit.jednak działa bo sprawdziłem w przykładowych projektach- po prostu nie umiem go uaktywnić w mojej grze;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Ja miewam takie problemy że nie wykrywa mi czasami pada gdy podłączę go gdy gra już działa. Muszę przed włączeniem gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Mi nie działa w żadnej sytuacji- ale w innych projektach działa więc coś robię źle.Nie za bardzo ogarniam jak to ma działać.Z jednej strony są tutoriale ( ) które pozwalają używać pada dzięki kilku linijkom kodu z drugiej strony oficjalny poradnik https://www.yoyogames.com/tech_blog/89 - z którego rozumiem może 1% i łącznie kodu więcej niż mam w tej chwili w całej grze ;p Pytanie więc zasadnicze, czy poza obłożeniem klawiszy na padzie muszę go jakoś wcześniej uruchomić/inicjalizować ? W tej chwili mam tylko (tak jak w tutorialu z filmiku-jemu działa;p) GML left=keyboard_check(ord('A')) || gamepad_button_check(0,gp_padl) right=keyboard_check(ord('D')) || gamepad_button_check(0,gp_padr) jump=keyboard_check_pressed(ord('W')) || gamepad_button_check_pressed(0,gp_face1) I zero znaków życia ze strony pada.Próbowałem też skryptem z MarketPlace ale oczywiście nie mam pojęcia jak go wykorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Fajna gra trochę animacja szarpie,mi to przypomina graficznie Neverhood;) trzymam kciuki;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Te postacie strasznie mi się kojarzą z animatronikami z five nights at freddys :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 12 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2015 Te postacie strasznie mi się kojarzą z animatronikami z five nights at freddys :D Nie. Nie. Nie. Nie. Nie. Nie nie nie nie nie nie nieneinenienienienienienienie Wyjdź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 14 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2015 Najbardziej przypadła mi do gustu grafika postaci, jednak w menu coś mi nie pasuje. Zobaczymy jak będzie to wyglądało w akcji... W czym robiłeś grafikę i animacje jeśli mogę spytać? W postaciach podoba mi się styl, albo wykorzystany szablon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się