Ignatus Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Podejrzewam że podobny temat poruszany był wielokrotnie ale nie mogę nigdzie znaleźć żadnej odpowiedzi.Sprawa wygląda następująco Dana akcja ma się wydarzyć w momencie zakończenia animacji, np.skakanie w platformówce- animacja pokazuje jak postać szykuje się do skoku i wybija w górę i dopiero w tym momencie ma się poruszyć w górę. Próbowałem kilkoma sposobami ale nic mi to nie dało 1.If (image_index=ostatnia_klatka_animacji) {skok}- nic się nie dzieje jakby nie było takiej komendy (podobnie jeżeli użyje image_index>image_number) 2.Event Animation_end - próbowałem kilku kombinacji ale szczerze powiem w ogóle nie ogarniam jak to działa (do której animacji się odnosi skoro postać je zmienia) Pytanie banalne bo przecież w każdej grze używany ten element ale nie potrafię ruszyć tematu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Podaj dokładnie kod. Może np.: zapomniałeś, że numer ostatniej klatki=ilość klatek-1, albo zły kod skakania ;) A co do drugiego, to chyba odnosi się do animacji aktualnego sprite'a. Jeżeli zmienisz, to do tego na który zmienisz, ale mogę się mylić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Aktualnie kody które testowałem zostały usunięte bo mi zaśmiecały a i tak nie działały, pominąłem problem i ruszyłem dalej ale teraz wróciłem do tego i muszę jakoś to rozwiązać. W jaki sposób robi się to "standardowo" , czy metoda z "image_index=" jest prawidłowa tylko coś pomyliłem czy to zły trop? Jak Wy to załatwiacie w swoich grach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 .Event Animation_end - próbowałem kilku kombinacji ale szczerze powiem w ogóle nie ogarniam jak to działa (do której animacji się odnosi skoro postać je zmienia) może daj even animation end i w nim "if sprite_index=odpowiedni_sprite {rób rzeczy}" (zakładając, że każda animacja to oddzielny sprite) napisałem coś w tym dziale, yay Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 A jak Wy na ogół robicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Animation End działa do obecnego sprite obiektu (czyli tego pod zmienną sprite_index). Warunek - image_speed musi być większe niż 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (zaznaczam że jestem BARDZO początkujący) GML if (keyboard_check(ord('W'))) && instance_place(x,y+clamp(y,5,10),obj_brick) && jump =true { sprite_index=spr_ground_jumpnow if (image_index=4){vspeed-=11} } Nie dzieje się absolutnie nic Lub GML if (keyboard_check(ord('W'))) && instance_place(x,y+clamp(y,5,10),obj_brick) && jump =true { sprite_index=spr_ground_jumpnow} i w animation_end GML if (sprite_index=spr_ground_jumpnow){vspeed=-11} Także zerowa reakcja Oczywiście normalnie skakanie działa, tylko że wygląda dość prostacko,mogę zmienić animację w czasie skoku , ale mi chodzi tylko o to żeby akcja rozpoczeła się dopiero kiedy cała animacja zostanie zakończona.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Nikt nie pomoże? Już łącznie z tydzień siedze nad tym błachym problemem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Wiesz możesz zawsze zrobić warunek że gdy sprite_index jest równy sprite'owi z animacją i image_index jest równy ostatniej klatce animacji wtedy wykonuj jakąś tam inną akcje, jeśli ucinałby taki kod ostatnią klatkę to po prostu ją zdubluj. :D Poza tym jest taki event w other jak animation end czy coś takiego z warunkiem na sprite_index też powinno działać. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Jeśli robisz kod z image_index=ileśtam, musisz brać pod uwagę szybkość animacji. Jeśli ustalisz image_speed=1, to będzie Ci się zwiększało co 1, jeśli ustawisz na 0,5 to zwiększa się o 0,5, pewnie ustawiłeś np image_speed=0.3 i wtedy nie będziesz mógł osiągnąć image_index=4, będzie 3.9 lub 4.2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się