Mind Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Witam :) Tworzę sobie bardziej rozbudowaną platformówkę, ale zatrzymałem się w 1 miejscu : Chodzi tu o shop'a, na początku wybierasz rodzaj broni (Sword, Wand..), a później wyświetlają Ci się bronie tego typu. Mam takie tablice: wyb[0,0]=0 wyb[0,1]=0 wyb[0,2]=0 wan[0,0]=1 wan[0,2]=spr_stf2 wan[0,1]='Grass Wand' wan[1,0]=2 wan[1,2]=spr_stf3 wan[1,1]='Light Wand' I jeszcze parę innych, ale to nieistotne ;) Ale gdzie problem? Problem jest taki, że chcę aby tablica wyb[] sczytywała wartości z tablicy wan[] - jak to zrobić? Czy tak się w ogóle da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 ??? GML wyb[0,0]=wan[0,0] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Nie rozumiem za bardzo o co chodzi. Chcesz żeby do tablicy wyb[], zapisywało wybraną opcje? GML wyb[0,0] = wan[0,0] wyb[0,2] = wan[0,2] wyb[0,1] = wan[0,1] A jeśli masz jeszcze co innego na myśli, to coś takiego ewentualnie Ci podrzucam. GML var buy; //zmienna buy to, inaczej pierwszy element tablicy. Jeśli kupisz Light Wand, to zapisz to na 1 wyb[buy,0] = wan[buy, 0] Chyba, że chcesz, aby te bronie, zapisywało 'po kolei'. GML var buy; //z buy to samo co wcześniej for(i=0; i<maks_ekwipunek; i++) // sprawdza tablice wybór po kolei, czy jest pusta { if( wyb[i,0] == 0 ) // jeżeli jest pusta { wyb[i,0] = wan[buy, 0]; // przypisuje wybraną opcje break; // wychodzi z pętli } } A no i jeśli będziesz miał dużo takich wartości do jednego itemku, to pętlami to przypisuj. GML for(i=0; i<wszystkie_opcje; i++) { wyb[0,i] = wan[0,i]; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mind Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Chodzi mi o to, żeby nie przypisywać za każdym razem konkretnej pozycji na tablicy o tak: wyb[0,0]=wan[0,0] wyb[0,1]=wan[0,1] Bo są jeszcze inne typy broni i one mają jeszcze inną tablicę np.swo[0,0]. W takim przypadku musiałbym sprawdzać co zostało wybrane i potem po kolei przypisywać każdy item. Czy nie da się ich.. Że tak powiem zespoić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Lutego 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 No a jak zespoisz i zmienisz broń, to co wtedy? Znów trzeba tak przypisać :) Nie widzę innego rozwiązania tego problemu, albo niedokładnie go opisujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Wydaje mi się że pomoże Ci dodanie kolejnego wiersza w tablicach który będzie ożnaczać rodzaj bron8i. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mind Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Jakbym zespoił to będę miał taką możliwość :D Właśnie gdybym ją miał, nie musiałbym za każdym razem przypisywać poszczególnych elementów tylko przepisywałbym z istniejącej już tablicy, której wartości ustaliłem w create :) Edit: Problem da się rozwiązać i zwykłymi if'ami, tyle że musiałoby być ich tyle co rodzai ekwipunku, a tak, na podstawie wyboru tablica przybiera wartości tablicy którą wskażę. Znaczy.. Miałaby. ;) Nie wiem czy dokładnie rozumiecie problem, bo trudno mi go jasno wytłumaczyć - w razie czego spróbuję jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mind Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 @Sry za double (Refresh). Pomożecie? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Spróbuj lepiej wytłumaczyć. Nie wiemy co siedzi w twojej głowie. Ja mogę spróbować namówić Cię na przerobienie twoich tablic. Zamiast robić osobne tablice do różnych rodzai bronie zrób jedną tablicę dla wszystkich broni. GML wpn[0,0]=1 wpn[0,3]="wand" //Albo najlepiej używaj intów wpn[0,2]=spr_stf2 wpn[0,1]='Grass Wand' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mind Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Tyle że kiedy będę miał jedną tablicę będę musiał wybiórczo wypisywać które z nich wstawić przy odpowiedniej kategorii (miecze, łuki[...]) ;/ Wait, zbiorę to do kupy i wstawię ;) Edit: GML if shop=1 { if keyboard_check_pressed(vk_down) if wybor<wybor_max wybor+=1 if keyboard_check_pressed(vk_up) if wybor>wybor_min wybor-=1 if keyboard_check_pressed(vk_space) { if cho[wybor,0]='Wand' wyb=wan // Tutaj chcę 'przestawić' tablicę if cho[wybor,0]='Sword' wyb=swo //I tu if cho[wybor,0]='Bow' wyb=bow //I tu :D wybor=0 shop=2 } A teraz kod przy włączonej kategorii: GML if shop=2 { if keyboard_check_pressed(vk_space) { with (stf) { npc.Type = typ[0,3] npc.Name = typ[0,1] npc.Sprite = typ[0,2] typ[0,1] = npc.wyb[npc.wybor,1] typ[0,2] = npc.wyb[npc.wybor,2] typ[0,3] = npc.wyb[npc.wybor,0] } wyb[wybor,0] = Type wyb[wybor,1] = Name wyb[wybor,2] = Sprite } } Możliwe? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mind Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 @Refresh Przepraszam za drugi double w tym temacie, ale nadal ubiegam się o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się