Skocz do zawartości

Wyszukiwanie ścieżki w platformówkach[GM:s]


Rekomendowane odpowiedzi

Nie jest to łatwe, musisz wciąż brać pod uwagę grawitację i wszystkie siły. Zrobienie dobrego AI w platformówce jest niezłym wyzwaniem. Takie które naprawdę będzie przemieszczać się pomiędzy platformami korzystając z drabin etc zależy całkowicie od twojej gry.

 

W większości przypadków będziesz musiał zadowolić się czymś o wiele mniejszym. Przeciwnik który chodzi od krawędzi do krawędzi, a gdy zauważy gracza podąża w jego kierunku. Całkowita baza, ale potem możesz to rozbudowywać. Sprawdzać czy przepaść nie jest za duża, czy skorzystanie z drabiny pozwoli dostać się wyżej, czy jest szansa zapędzić gracza pod pułapkę, etc. Wszystko musisz dodawać po kolei i sprawdzać czy sprawuje się odpowiednio w danym elemencie mapy.

 

Powodzenia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jeśli ustawia elementy w siatce o stałym rozmiarze (np. 32x32) jesteś w stanie sprawdzić, czy dane pole ma jakiś element czy nie i obliczyć, czy jest możliwe doskakiwanie do danej platformy z jej krańcowych elementów, cąłą mapę traktując jako tablicę binarną gdzie 0 == pusto, 1 == zajęte :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...