Radarow Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Mam pewien problem z którym nie mogę sobie poradzić. Szukałem rozwiązania w poradnikach i innych tematach ale żaden nie pomógł. Robię grę dla dwóch graczy i kiedy uderzę w postać to wyskakuje taki error: FATAL ERROR in action number 1 of Step Eventshurik for object naruto: Push :: Execution Error - Variable Get -1.hp(100004, -2147483648) at gml_Object_naruto_CollisionEvent_1 (line 1) - hp-=10; W create u pierwszego gracza mam takie coś: GML hp = 100; W kolizji z uderzeniem: GML hp -= 10; if (hp<=0) instance_destroy(); U drugiego gracza mam tak samo tylko że hp2. Z tego co zauważyłem to jest coś nie tak z zabieraniem hp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 A w której postaci jest ten kod na kolizję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 u postaci 1, u drugiej zamiast hp jest hp2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 -1.hp(100004, -2147483648) Głupie pytanie z mojej strony, ale wie ktoś co oznacza ta druga liczba w kodzie błędu? Nigdy nie zwracałem na to uwagi. Może to da jakąś wskazówkę jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Zrób w create obu graczy: GML hp = 100; I w kolizji także obu graczy: GML with (other) { hp -= 10; if (hp<=0) instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Nic nie dało. Teraz jak oberwie jest takie coś: FATAL ERROR in action number 1 of Step Eventshurik for object naruto: Push :: Execution Error - Variable Get -1.hp(100004, -2147483648) at gml_Object_naruto_CollisionEvent_1 (line 3) - hp -= 10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 @szmalu: Druga liczba to powinna być chyba wartość, 2147483648 to zakres inta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Jaki jest cel dawania tam hp2, jeśli to zmienna lokalna, a nie globalna. Zmień to, może zrobiłeś gdzieś błąd i zamiast hp2 dałeś hp. I czy na pewno masz zadeklarowaną (tak się to nazywało?) zmienną, przed zabraniem hp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 O albo lepiej, wejdź w oba te obiekty graczy, wciśnij przycisk "Show information" i wklej tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 informacje: Player 1: Information about object: naruto Sprite: narutostoi Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: Mask: No Physics Object Create Event: set variable facing to 0 execute code: hp = 100; Step Event: if relative position (0,1) is collision free for Only solid objects set the gravity to 0.5 in direction 270 else set the gravity to 0 in direction 270 if vspeed is equal to 12 set variable vspeed to 12 Collision Event with object wallik: set the vertical speed to 0 Collision Event with object invwall: set the vertical speed to 0 Collision Event with object shurik: execute code: with (other) { hp -= 10; if (hp<=0) instance_destroy(); } Key Press Event for Key: start moving in directions 000100000 with speed set to 10 set the sprite to narutobieg with subimage 0 and speed 1 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and mirror horizontally set variable facing to 180 Key Press Event for Key: if relative position (0,1) gives a collision with Only solid objects set the vertical speed to -12 set the sprite to sprite4 with subimage 0 and speed 0.9 Key Press Event for Key: start moving in directions 000001000 with speed set to 10 set the sprite to narutobieg with subimage 0 and speed 1 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and no mirroring set variable facing to 0 Key Press Event for Key: set the sprite to narutolad with subimage 0 and speed 1 Key Press Event for Keypad 0 Key: change the instance into object kyuubi, not performing events Key Press Event for Keypad 2 Key: set the sprite to narutothrow with subimage 0 and speed 1 create instance of object shurik2 at relative position (0,0) with speed 12 in direction facing Key Release Event for Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and no mirroring set the sprite to narutostoi with subimage 0 and speed 1 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and mirror horizontally Key Release Event for Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 set the sprite to narutostoi with subimage 0 and speed 1 Key Release Event for Key: set the sprite to narutostoi with subimage 0 and speed 1 Key Release Event for Keypad 1 Key: set the sprite to narutostoi with subimage 0 and speed 1 Key Release Event for Keypad 2 Key: set the sprite to narutostoi with subimage 0 and speed 1 Player2: Information about object: sasuke2p Sprite: sasukestoi Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: Mask: No Physics Object Create Event: execute code: hp2 = 100; Step Event: if relative position (0,1) is collision free for Only solid objects set the gravity to 0.5 in direction 270 else set the gravity to 0 in direction 270 if vspeed is equal to 12 set variable vspeed to 12 Collision Event with object wallik: set the vertical speed to 0 Collision Event with object invwall: set the vertical speed to 0 Collision Event with object shurik2: execute code: with (other) { hp2 -= 10; if (hp<=0) instance_destroy(); } Key Press Event for A-key Key: start moving in directions 000100000 with speed set to 11 set the sprite to sasukebieg with subimage 0 and speed 1 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and mirror horizontally set variable facing to 180 Key Press Event for D-key Key: start moving in directions 000001000 with speed set to 11 set the sprite to sasukebieg with subimage 0 and speed 1 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and no mirroring set variable facing to 0 Key Press Event for F-key Key: if facing is equal to 180 set the sprite to sasukecombo1 with subimage 0 and speed 0.4 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and mirror horizontally if facing is equal to 0 set the sprite to sasukecombo1 with subimage 0 and speed 0.4 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and no mirroring Key Press Event for G-key Key: set the sprite to sasukethrow with subimage 0 and speed 1 create instance of object shurik at relative position (0,0) with speed 12 in direction facing Key Press Event for H-key Key: if facing is equal to 180 set the sprite to sasukecombo2 with subimage 0 and speed 0.2 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and mirror horizontally if facing is equal to 0 set the sprite to sasukecombo2 with subimage 0 and speed 0.2 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and no mirroring Key Press Event for W-key Key: if relative position (0,1) gives a collision with Only solid objects set the vertical speed to -12 set the sprite to sasukeskok with subimage 0 and speed 0.5 Key Release Event for A-key Key: start moving in directions 000010000 with speed set to 0 set the sprite to sasukestoi with subimage 0 and speed 1 scale the sprite with 1 in the xdir, 1 in the ydir, rotate over 0, and mirror horizontally Key Release Event for D-key Key: start moving in directions 000001000 with speed set to 0 set the sprite to sasukestoi with subimage 0 and speed 1 Key Release Event for F-key Key: set the sprite to sasukestoi with subimage 0 and speed 1 Key Release Event for G-key Key: set the sprite to sasukestoi with subimage 0 and speed 1 Key Release Event for H-key Key: set the sprite to sasukestoi with subimage 0 and speed 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 wywal with(other) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 nadal to samo. Znalazłem jeszcze inny błąd, że miałem u drugiego gracza hp<=0 zamiast hp2<=0 ale to też nic nie dało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Aha trochę nie zrozumiałem co chciałeś osiągnąć, myślałem że to gracz bezpośrednio uderza drugiego gracza a nie poprzez jakiś dodatkowy obiekt. Więc tak w obiekcie naruto, w Collision Event with object shurik: GML hp -= 10; with (other) instance_destroy(); if ( hp <= 0 ) { // tutaj wstawiasz co ma sie stac jak naruto zgnie } a w sasuke z shurik2: GML hp2 -= 10; with (other) instance_destroy(); if ( hp2 <= 0 ) { // tutaj wstawiasz co ma sie stac jak sasuke zgnie } ale lepiej będzie jak sasuke też zrobisz wszędzie hp zamiast hp2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 dzięki przyda się tylko że problem jest w tym że kiedy gracz jest trafiony przez ten obiekt to wywala error. Coś jest nie tak z odejmowaniem życia, albo z nie wiem czym. Ja już nie mam pomysłu przez co ten error. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Jaki error? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 ten co jest w moim pierwszym poście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 No a zrobiłeś to co ci podałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 tak i nadal mam ten error Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Spróbuj tak : GML hp -= 10; with (other) instance_destroy(); if ( hp < 0 ) { // tutaj wstawiasz co ma sie stac jak naruto zgnie } GML hp2 -= 10; with (other) instance_destroy(); if ( hp2 < 0 ) { // tutaj wstawiasz co ma sie stac jak sasuke zgnie } U mnie w GM jak zastosuje <= lub >= to wywala błędy ! EDIT : Ja też niewiem czemu ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Też nic nie pomaga. Ciągle przy przy uderzeniu error. Stworzyłem na szybko nową grę i tam wszystko ładnie działa. Coś jest nie tak z moją grą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Wrzuć tę grę tutaj, zobaczę co zrąbałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 o matko GML //Obiekt sasuke2p, event Collision with shurik2 with (other) { hp2 -= 10; if (hp<=0) instance_destroy(); } zamien na GML hp2 -= 10; if (hp2<=0) instance_destroy(); Tak samo w obiekcie naruto, tylko ze w evencie Collision with shurik, i zamien hp2 na hp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 @up Wyżej to napisałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radarow Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 nic to nie dało. Mam coś gdzieś zepsute, że odejmowanie życia nie działa i wyskakuje error. Zrobiłem drugą grę i tam wszystko działa. Chyba zaczne wszystko od nowa bo ta gra to mój pierwszy projekt i mam tam wszystko nawalone a teraz na spokojnie już bardziej ogarnięty będę i powinno być dobrze ^_^ . Dzięki wszystkim za pomoc. Już wiem w czym był błąd. Miałem zrobiony wybór postaci na podstawie change instance i przez to ten error. Teraz dodałem te kody także do spawnu i wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się