Skocz do zawartości

Błąd przy kompilacji i zapisywaniu rooma.


Sutikku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu zacząłem używać Game Maker Studio Standard. Wszystko działało, ale teraz nie mogę nic zrobić bo wyskakuje taki oto błąd:

Access violation at address 010EDB71 in module '5piceIDE.exe'

Read of address 00000000.

Reinstalacja nie pomogła. Czy ktoś się już z tym spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka dokładnie wersja? 1.x.x ?

Wersja 1.3.1347. Instaluje wersje na steam (wcześniej ściągałem z yoyogames) być może to wszystko. Chociaż wolałbym bez steama, który dość obciąża mojego słabego laptopa.

Edit:

Znalazłem coś ciekawego. Mam obiekt radar, wszystko ładnie śmiga do momentu w którym nie ustawie radaru w roomie. Dodatkowo, oprócz tego błędu wyżej, na zmianę jest też błąd Valid pointer operation. Ustawiłem w create innego obiektu aby ustawił radar w roomie i wszystko działa. Ale jednak wolałbym, ten problem naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GM:S ma mnostwo takich glupich bledow, ktore nie sa opisane w dokumentacji - nie sposob sie przed wszystkimi uchronic, czasem trzeba przesuwac kawalki kodu (jak w Twoim przypadku), czasem zrezygnowac z jednego rozwiazania na rzecz drugiego. Mozliwe, ze w wersji 1.3.1373 nie ma tego bledu, jesli jest, raportuj do supportu YoYo Games.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd był (chyba) po mojej stronie. Obiekt radar, miał sprite który był...po prostu niczym, pusty sprite. Nie wiem czy tak powinno być, czy to jest po prostu bug którego nie zauważyli, ale jeśli do roomu daje obiekty które mają sprite, na którym nic nie ma, to najwidoczniej coś się psuje. Także dla osób które też mają taki błąd - rada.

Dawajcie każdy obiekt po kolei do roomu i zapisujcie. Najprawdopodobniej w końcu dojdziecie do tego bloku który wszystko psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi obiekty bez sprite'a działają. Powinny mieć wtedy taką ikonkę niebieskiej kulki ze znakiem zapytania.

Sprite jest. Ale "przezroczysty", że tak powiem. Może wydaję się to dziwne, ale miałem potrzebę korzystać z

GML
draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha );
. A jeśli nie było sprite, to wywalało mi błąd. Więc ustawiłem sprite który nie ma w sobie nic narysowanego. Oczywiście, teraz widzę, że to było głupie. Znalazłem już inny sposób.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Hm, czyżbyś dodał sprite, który ma zero klatek ? W takim razie jest to bug który należy zgłosić na http://help.yoyogames.com/, jeśli powoduje to błąd.

 

A jak chcesz przezroczysty obiekt, po prostu zostaw "no sprite" :) To, że w roomie będzie niebieska kulka, to w grze wcale jej nie pokaże. Ewentualnie jak nie chcesz czegoś rysowac, odznacz "visible" (ale wtedy pomijany jest event draw), lub zrób pusty event draw (execute code, ale 0 linijek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...