Skocz do zawartości

Box2D - problem z fizyką w Game Maker: Studio


canariopl

Rekomendowane odpowiedzi

Ludziska,

Robię sobie tego platformersa Castle Ventures, który wykorzystuje model fizyczny Box2D.

Mam jednak pewien problem - postać blokuje mi się momentami na skrajach obiektów statycznych stanowiących podłogę.

Tak jakby nie do końca były dopasowane klocki. A wiem, że klocki ustawione są prawidłowo bo mam je przeciągnięte do siatki.

Wygląda to śmiesznie i jest mega frustrujące, bo w pełni rozpędzona postać nagle zatrzymuje się na płaskiej powierzchni, potykając się o niewidzialny kamień.

 

Nie mam kompletnie pojęcia jak to rozwiązać. Ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moglbys pokazac jak to wyglada, wraz z drawowanym debugowym trybem fizyki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagrałem i niestety nie zablokowało mi nic. wiesz jak dokładnie to zreprodukować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrą techniką jest zrobić jako nogi kulę, zaś ciało to przytwierdzony do niej box. normalnie robi się to jako dwa fixtures podpięte do jednego body, w GMie możliwe, że trza dwa obiekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Wersja HTML może gorzej działać niestety i może to być jakiś bug. Zobacz czy apka windowsowa to ma i włącz wyświetlanie debuga fizyki sobie, żeby rysowało kształty i kolorowało stan (szare to staitc, zielone to w spoczynku i czerwone to akutalnie pracujące chyba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...