Mateusz Nejman Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Witajcie. Mam dosyć spory problem. Chciałbym, żeby po kliknięciu jakiegoś obiektu/modelu działa się jakaś akcja(przykładowo jakiś message). Pokażę to na ss: Chciałbym, żeby jak kliknę na ten kufel piwa to się wyświetli jakaś wiadomość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Powodzenia, nie znalazłem żadnego dobrego/dokładnego/szybkiego sposobu na to jeśli chodzi o gm jak ci nie przeszkadza miganie jednostek zawsze możesz zaznaczać za pomocą koloru ewentualnie własna myszka w środowisko 3D a nie z gui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Dawniej do tego używałem precise 3D collision dll ale wątpię czy coś takiego znajdziesz do GMS. Hasła jakie poszukujesz to Ray Casting, Camera ray casting itp Powodzenia, będzie ci potrzebne xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zależy mi na tym, bo moim sposobem jest ciężko zbierać przedmioty. Mój sposób jest taki: Przy kolizji z graczem klika się PPM i wtedy przedmiot leci do ekwipunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 GameMaker nie służy do tworzenia gier 3D. Nie ma sensu nawet się w to bawić. To, co jakimś cudem, uda Ci się zrobić w GM, jest podstawą w silnikach przystosowanych do 3D. W Unity jest czysta zabawa, a w GM jest to mordęga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 GameMaker nie służy do tworzenia gier 3D. Nie ma sensu nawet się w to bawić. To, co jakimś cudem, uda Ci się zrobić w GM, jest podstawą w silnikach przystosowanych do 3D. W Unity jest czysta zabawa, a w GM jest to mordęga. W Game Makerze mam już znaczną część zrobioną, tylko z tym nieszczęsnym klikaniem mam problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 jeżeli chcesz by brać obiekty gdy gracz się na niego patrzy (jest przednim) to najprościej będzie użyć collision line co prawda nie jest dobry sposób ale może ci wystarczy zajrzyj do starego przykładu 3D doom od Mark Overmars, tam używa tej metody by pobrać dane na co patrzy i ewentualnie gdy przyciśnie przycisk myszki spowodować jakaś akcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 To wygląda tylko na HUD i zabawa z 3D. Może tydzień kombinowania. HuderLord dobrze napisał 'Ray Casting', a Ray Casting spowoduje 0-1FPS w twojej grze która teraz ma 15. Straciłeś właśnie tydzień na zabawę z 3D w GM. :) #LearnUnity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 jeżeli chcesz by brać obiekty gdy gracz się na niego patrzy (jest przednim) to najprościej będzie użyć collision line co prawda nie jest dobry sposób ale może ci wystarczy zajrzyj do starego przykładu 3D doom od Mark Overmars, tam używa tej metody by pobrać dane na co patrzy i ewentualnie gdy przyciśnie przycisk myszki spowodować jakaś akcje A mógłbyś linka podrzucić, bo ja jakoś znaleźć nie mogę. Wszystkie linki z forum YoYoGames nie działaj. EDIT: Ok, już nie musisz. Znalazłem coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Znalazłem sposób, który działa, tylko: Piwo, tam gdzie jest czarne powinno być przezroczyste. Kodzik, który rozwiązał problem z tytułu tematu i zrobił nowy problem: CREATE GML box_colour = random(5000) DRAW GML draw_set_color(box_colour) d3d_draw_block(x-1,y-1.5,z,x+1,y+1.5,z_top,sprite_get_texture(sprite1,0),1,1) mouse_colour = draw_getpixel(mouse_x,mouse_y) if mouse_colour >= box_colour-10 && mouse_colour <= box_colour+10 { if mouse_check_button(mb_left) && distance_to_object(obj_player) < 50 { show_message('Działa') } } draw_set_color(c_white) d3d_draw_block(x-1,y-1.5,z,x+1,y+1.5,z_top,sprite_get_texture(sprite,image),1,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 To właśnie o tej metodzie wyżej jak ci nie przeszkadza miganie jednostek zawsze możesz zaznaczać za pomocą koloru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Noi klikanie tą metodą mniej-więcej ogarniam, tylko teraz jak przywrócić przezroczyste tło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 A spróbuj tak GML if ( mouse_check_button(mb_left) && distance_to_object(obj_player) < 50 ) { draw_set_color(box_colour) d3d_draw_block(x-1,y-1.5,z,x+1,y+1.5,z_top,sprite_get_texture(sprite1,0),1,1) mouse_colour = draw_getpixel(mouse_x,mouse_y) if mouse_colour >= box_colour-10 && mouse_colour <= box_colour+10 { show_message('Działa') } } draw_set_color(c_white) d3d_draw_block(x-1,y-1.5,z,x+1,y+1.5,z_top,sprite_get_texture(sprite,image),1,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Dobra. Temat może być do zamknięcia. Wszystko śmiga że aż miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 W GM:Studio działają surface'y w trybie 3D z tego co kojarzę. Rysuj ten kwadrat na oddzielnym surface nawet o mniejszej rozdzielczości (pixel-perfect zaznaczanie chyba nie jest Ci aż tak potrzebne :) ), i na nim stosuj funkcję: surface_getpixel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się