Skocz do zawartości

3D i akcja po kliknięciu modelu


Rekomendowane odpowiedzi

GameMaker nie służy do tworzenia gier 3D.

Nie ma sensu nawet się w to bawić. To, co jakimś cudem, uda Ci się zrobić w GM, jest podstawą w silnikach przystosowanych do 3D. W Unity jest czysta zabawa, a w GM jest to mordęga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GameMaker nie służy do tworzenia gier 3D.

Nie ma sensu nawet się w to bawić. To, co jakimś cudem, uda Ci się zrobić w GM, jest podstawą w silnikach przystosowanych do 3D. W Unity jest czysta zabawa, a w GM jest to mordęga.

 

W Game Makerze mam już znaczną część zrobioną, tylko z tym nieszczęsnym klikaniem mam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz by brać obiekty gdy gracz się na niego patrzy (jest przednim) to najprościej będzie użyć collision line co prawda nie jest dobry sposób ale może ci wystarczy

 

zajrzyj do starego przykładu 3D doom od Mark Overmars, tam używa tej metody by pobrać dane na co patrzy i ewentualnie gdy przyciśnie przycisk myszki spowodować jakaś akcje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda tylko na HUD i zabawa z 3D. Może tydzień kombinowania. HuderLord dobrze napisał 'Ray Casting', a Ray Casting spowoduje 0-1FPS w twojej grze która teraz ma 15. Straciłeś właśnie tydzień na zabawę z 3D w GM. :)

#LearnUnity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz by brać obiekty gdy gracz się na niego patrzy (jest przednim) to najprościej będzie użyć collision line co prawda nie jest dobry sposób ale może ci wystarczy

 

zajrzyj do starego przykładu 3D doom od Mark Overmars, tam używa tej metody by pobrać dane na co patrzy i ewentualnie gdy przyciśnie przycisk myszki spowodować jakaś akcje

 

A mógłbyś linka podrzucić, bo ja jakoś znaleźć nie mogę. Wszystkie linki z forum YoYoGames nie działaj.

 

EDIT: Ok, już nie musisz. Znalazłem coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem sposób, który działa, tylko:

StoneFireProblem1.png

Piwo, tam gdzie jest czarne powinno być przezroczyste. Kodzik, który rozwiązał problem z tytułu tematu i zrobił nowy problem:

CREATE

GML
box_colour = random(5000)

DRAW

GML
draw_set_color(box_colour)

d3d_draw_block(x-1,y-1.5,z,x+1,y+1.5,z_top,sprite_get_texture(sprite1,0),1,1)

mouse_colour = draw_getpixel(mouse_x,mouse_y)

if mouse_colour >= box_colour-10 && mouse_colour <= box_colour+10

{

if mouse_check_button(mb_left) && distance_to_object(obj_player) < 50

{

show_message('Działa')

}

}

draw_set_color(c_white)

d3d_draw_block(x-1,y-1.5,z,x+1,y+1.5,z_top,sprite_get_texture(sprite,image),1,1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj tak

GML
if ( mouse_check_button(mb_left) && distance_to_object(obj_player) < 50 )

{

draw_set_color(box_colour)

d3d_draw_block(x-1,y-1.5,z,x+1,y+1.5,z_top,sprite_get_texture(sprite1,0),1,1)

mouse_colour = draw_getpixel(mouse_x,mouse_y)

if mouse_colour >= box_colour-10 && mouse_colour <= box_colour+10

{

show_message('Działa')

}

}

draw_set_color(c_white)

d3d_draw_block(x-1,y-1.5,z,x+1,y+1.5,z_top,sprite_get_texture(sprite,image),1,1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...