Skocz do zawartości

Pliki ini


Rekomendowane odpowiedzi

No to tak:

 

Po pierwsze,

 

GML
i1=ini_read_real(postac,'i1',w1 )

 

tutaj jeśli postac="Postac", to odczyta Ci 0, bo sekcja jest pusta, jeśli będzie "Wojownik" to powinno odczytać.

 

Po drugie, i tak nie odczyta bo "w1" to nie liczba. Nie możesz zapisywać nazw zmiennych w ten sposób. Jeśli chcesz użyć funkcji ini_read_real() to w pliku ini musi znajdować się liczba która kryje się pod zmienną w1.

 

Inaczej mówiąc:

Zrób tak

GML
ini_write_real(postac, "i1", w1);

 

I zobacz jak teraz wygląda Twój plik ini. Powinna tam wtedy być liczba i powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

nazwa sprite ma wartość liczbową, w GM przed studio ta liczba to kolejność w drzewie zasobów dla danego typu. Zatem 5 sprite ma numer 4 (bo numerujemy od zera).

 

Porada powyżej również pozwoli znaleźć tę liczbę.

 

---

 

Inaczej mówiąc, jak masz w drzewku

 

pierwszy_sprite

drugi_sprite

jakis_sprite

 

i napiszesz

 

sprite_index = jakis_sprite;

 

to jakis_sprite = 2, zatem powyzszy kod oznacza

 

sprite_index = 2;

 

a nie

 

sprite_index = 'jakis_sprite';

 

zawsze podstawiana jest wartość zmiennej, jeśli nie używamy literału (a w GM literałem jest tylko string albo liczba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...