Gibki Kaktus Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Jak z pliku ini odczytać jakiś wyraz jako real? Gdy wczytuję tak: GML i1=ini_read_real(postac,'i1','w1' ) To wczytuje jako 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Wyraz jako real? Jak Ty to sobie wyobrażasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 O ile dobrze zrozumiałem sytuację, to użyj najpierw funkcji ini_read_string, a potem tę wartość i1 przekształć na real. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Wyraz jako real. Do określania obiektów/spritów. Jak zamienić na real? Jak wpisuje tak: GML i1=real(i1) to błąd wyskakuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 GML i1=ini_read_real(postac,'i1','w1' ) Pierwszy i drugi argument musi być stringiem a ostatni real a nie tak jak ty zrobiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Pierwszy to zmienna i jest stringiem :P . A trzeci jest nie potrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 nie jest potrzebny ale użyłeś złego typu i tak czy siak wywali błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Poprawiłem, ale to nic nie zmienia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 No to co ty chcesz zrobić zamienić dla przykładu: "sfafasF" na liczbę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Tak. Chodzi mi o to, żeby wczytywać np nazwy spritów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Ale nazwa sprite'a to tylko zmienna która przechowuje w sobie liczbę, więc zapisz tę liczbę do ini i wczytaj ją jako liczbę i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Tak mam w ini: [Wojownik] i1=w1 odczytywanie GML postac='Postac' i1=ini_read_real(postac,'i1',w1 ) A wczytuje mi 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Nie rozumiem jednej rzeczy. Masz w ini sekcję [Wojownik], a odczytujesz z sekcji [Postac] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 edit: hmm dobra na razie nie mam pomysłu na rozwiązanie, pospieszyłem się z postem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 postac ma rozne wartosci, poczatkowa to Postac, ale potem jest Wojownik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 No to tak: Po pierwsze, GML i1=ini_read_real(postac,'i1',w1 ) tutaj jeśli postac="Postac", to odczyta Ci 0, bo sekcja jest pusta, jeśli będzie "Wojownik" to powinno odczytać. Po drugie, i tak nie odczyta bo "w1" to nie liczba. Nie możesz zapisywać nazw zmiennych w ten sposób. Jeśli chcesz użyć funkcji ini_read_real() to w pliku ini musi znajdować się liczba która kryje się pod zmienną w1. Inaczej mówiąc: Zrób tak GML ini_write_real(postac, "i1", w1); I zobacz jak teraz wygląda Twój plik ini. Powinna tam wtedy być liczba i powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Marca 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 nazwa sprite ma wartość liczbową, w GM przed studio ta liczba to kolejność w drzewie zasobów dla danego typu. Zatem 5 sprite ma numer 4 (bo numerujemy od zera). Porada powyżej również pozwoli znaleźć tę liczbę. --- Inaczej mówiąc, jak masz w drzewku pierwszy_sprite drugi_sprite jakis_sprite i napiszesz sprite_index = jakis_sprite; to jakis_sprite = 2, zatem powyzszy kod oznacza sprite_index = 2; a nie sprite_index = 'jakis_sprite'; zawsze podstawiana jest wartość zmiennej, jeśli nie używamy literału (a w GM literałem jest tylko string albo liczba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 A w GM Studio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Już żeby nie zakładać nowego tematu. Jak działają pliki ini w GM:S? Dawno w nim nie byłem i nie pamiętam. Dałem do Included Files to ich nie wczytuje w grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się