Skocz do zawartości

Prosty wzrost drzew


Rekomendowane odpowiedzi

Link do tematu na mojej stronie

Wzrost Drzew! Dla niektórych to jest banalnie proste(dla Mnie też), ale niektórym głowa pęka, a i tak nie mogą tego zrobić. Dlatego napisałem ten poradnik. No to do dzieła!

  • 1. Stwórz grafikę drzewa w którym:
  • 1 klatka to sadzonka
  • 2 klatka to małe drzewo
  • 3 klatka to dorosłe drzewo
  • 2. Stwórz obiekt o nazwie o_Drzewo 3. W Create utwórz zmienną wzrost, która będzie równa 0(wzrost=0), ustaw image_speed=0 i image_index=0
  • 4. W Step będzie cała dusza wzrostu(Wersja z poprawiona)

    GML
    wzrost = min(9000, wzrost + 1);

    image_single = wzrost div 3000;

     

    switch(image_single)

    {

    case 0:

    //Drop z sadzonki

    break;

    case 1:

    //Drop z małego drzewa

    break;

    case 2:

    //Drop z dużego drzewa

    break;

    }

     

    Już tłumaczę: zmienna wzrost będzie zwiększana o 1.

    Dopóki zmienna wzrost będzie mniejsza lub równa 3000(trwa to ok. 20 sekund) to drzewo jest jeszcze sadzonką.

    Dopóki zmienna wzrost będzie mniejsza lub równa 6000 i większa niż 3000 to drzewo jest małym drzewem.

    Dopóki zmienna wzrost będzie mniejsza lub równa 9000 i większa niż 6000 to drzewo jest dorosłym drzewem.

    Jeśli zmienna wzrost będzie większa lub równa 9000, to drzewo już dalej nie rośnie.

    Całkowity wzrost trwa ok. minutę jeśli room_speed jest ustawiony na 30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos niewie to moze byc inspiracija

 

tylko pytanie: napewno ma byc

GML
image_single = image_index div 3000;

switch(image_single)

a nie?
GML
image_index = wzrost div 3000;

switch(image_index)

 

moze jesce, uzywas image_single i moze ci dzialac poprawne, kdyz duplikuje sie v GM automatycnie do image_index i odwrotnie, ale z tego czytalem na forach juz sie go nieuzywa.

image_single nie wpelni zrozumialem, bo niejest ta sama zrecza jako image_index.

kdy da sie mu wiekszy numer niz jest image_number, to liczba zmiesia sie az do zakresu 0-image_number.

tu sie zatrzymuje, na liczbie

GML
image_single mod (image_number+1)
ma tez niedzialac poprawnie v HTML5

mysle ze warto znac fakty, jak sie uzywa cos co wieksosc nieuzywa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...