Mateusz Nejman Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Link do tematu na mojej stronie Wzrost Drzew! Dla niektórych to jest banalnie proste(dla Mnie też), ale niektórym głowa pęka, a i tak nie mogą tego zrobić. Dlatego napisałem ten poradnik. No to do dzieła! 1. Stwórz grafikę drzewa w którym: 1 klatka to sadzonka 2 klatka to małe drzewo 3 klatka to dorosłe drzewo 2. Stwórz obiekt o nazwie o_Drzewo 3. W Create utwórz zmienną wzrost, która będzie równa 0(wzrost=0), ustaw image_speed=0 i image_index=0 4. W Step będzie cała dusza wzrostu(Wersja z poprawiona) GML wzrost = min(9000, wzrost + 1); image_single = wzrost div 3000; switch(image_single) { case 0: //Drop z sadzonki break; case 1: //Drop z małego drzewa break; case 2: //Drop z dużego drzewa break; } Już tłumaczę: zmienna wzrost będzie zwiększana o 1. Dopóki zmienna wzrost będzie mniejsza lub równa 3000(trwa to ok. 20 sekund) to drzewo jest jeszcze sadzonką. Dopóki zmienna wzrost będzie mniejsza lub równa 6000 i większa niż 3000 to drzewo jest małym drzewem. Dopóki zmienna wzrost będzie mniejsza lub równa 9000 i większa niż 6000 to drzewo jest dorosłym drzewem. Jeśli zmienna wzrost będzie większa lub równa 9000, to drzewo już dalej nie rośnie. Całkowity wzrost trwa ok. minutę jeśli room_speed jest ustawiony na 30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 8 Listopada 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Znasz takie słówko else ? Edit: GML wzrost = min(9000, wzrost + 1); image_single = image_index div 3000; Ten sam kod :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Znam else. Co do tego kodu: Też wpadłem na ten pomysł, ale zrobiłem tak jak zrobiłem, bo jak ktoś by chciał zrobić różny drop itemków dla danego wzrostu, to po prostu będzie miał łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Dla dropu zamiast tylu ifów by zrobił switch(image_single). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Kodzik zmieniony :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 W case 1 powinien być break, bo inaczej przy wartości 1 będzie wykonywać się także kod z 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Poprawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 9 Listopada 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 A ten drop ma być w każdym kroku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 9 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Jak kto woli. Ja pokazałem, jak zrobić osobny drop dla wszystkich 3 poziomów wzrostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 jak ktos niewie to moze byc inspiracija tylko pytanie: napewno ma byc GML image_single = image_index div 3000; switch(image_single) a nie? GML image_index = wzrost div 3000; switch(image_index) moze jesce, uzywas image_single i moze ci dzialac poprawne, kdyz duplikuje sie v GM automatycnie do image_index i odwrotnie, ale z tego czytalem na forach juz sie go nieuzywa. image_single nie wpelni zrozumialem, bo niejest ta sama zrecza jako image_index. kdy da sie mu wiekszy numer niz jest image_number, to liczba zmiesia sie az do zakresu 0-image_number. tu sie zatrzymuje, na liczbie GML image_single mod (image_number+1) ma tez niedzialac poprawnie v HTML5 mysle ze warto znac fakty, jak sie uzywa cos co wieksosc nieuzywa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Listopada 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Tak, wzrost div 3000, pomyliłem się... Przieciez image_index i image_single to to samo ;) tak to jest jak sie pisze posty ukradkiem w pracy xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 No jak to samo skoro image_single ci z automata ustawi image_speed na 0 a image_index nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się