Jakim Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Taka mała zabawka, komentowania nie ma wiele. Wyświetlanie hipersześcianu z użyciem GM8 (bez żadnych bajerów). http://jakim.pl/files/hypcube.zip (1.82MB) Kod rzutowania (bez perspektywy) znajduje się w skrypcie transform i korzysta jedynie z funkcji trygonometrycznych i podstawowych operacji algebraicznych. Napisane na potrzeby referatu pt. "Widzieć czwarty wymiar". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Świetne :D sam spróbuje może niedługo coś takiego napisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Jakim ty jesteś bardzo dobry z matematyki. Więc czy mógłbyś napisać jakiś zestaw skryptów obsługujących obrót XYZW. Za pomocą kwaternionów i funkcji transformujących modele d3d_transform? To by mi pomogło z walką z gimbal lockiem podczas obracania obiektów w przestrzeni 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Nie za bardzo korzystałem z d3d_transform, ale mam gdzieś spisane macierze obrotów (jest ich sześć) oraz skrypt mnożenia macierzy (z użyciem ds_grid). Nie wiem, na ile będzie Ci to pomocne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Działa dla innych czterowymiarowych obiektów, czy tylko dla hipersześcianu? + czy da się cieniować taki obiekt? No i wydaje mi się, że ta kostka jest rzutowana na 2D, bo nawet 3D na komputerze jest rzutowane na 2D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Bo tutaj np gościu jakiś to robił: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=488890 ale nie umiem ich wykorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Amaterasu: Można przeprogramować na wyższe wymiary, tyle że będzie więcej obliczeń. Zauważ, że rzutem (cieniem) w czterowymiarowej przestrzeni jest trójwymiarowy obiekt, więc taki cień może być mało interesujący z "ludzkiego" punktu widzenia. I tak, masz rację, kostka jest najpierw rzutowana z 4D na 3D, a potem dzięki skryptom GM na 2D. HuderLord: Użyj zatem zwykłych macierzy (np. jako ds_grid). Na razie za bardzo nie wiem, co chcesz osiągnąć, więc nie mogę doradzić zbytnio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Fajnie jakby dalo sie krawędzie jakoś ozdobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 W wolnym czasie (brakuje mi go niestety) postaram się dorobić wraz z rzutowaniem perspektywicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się