Jaklub Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Robię program (animator). Mam problem: 1. Czy jest jakaś możliwość łączenia pojedynczych bitmap w jednego animowanego Gif-a? Wiem, że na pewno wymaga DLL-a, ale jakiego? 2. Jak zrobić płynne przejście kreski z jednego miejsca na drugie w określonej liczbie klatek, jak na tej animacji (animację zrobiłem w programie Tisfat): Przy punkcie 2 sprity są wykluczone. Możecie również nie odpowiadać na punkt drugi, lub w ogóle nie odpowiadać. :D Xywa tego, kto pomoże, zostanie zapisana dużą czcionką w okienku About. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Serge Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 1. Nie wiem. 2. Może zrób poziomą kreskę, a później w PhotoShopie czy w czymś dobrym zmieniaj rotate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 7 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Może zrób poziomą kreskę, a później w PhotoShopie czy w czymś dobrym zmieniaj rotate Odpada. Program nie będzie robił animacji za pomocą gotowych spritów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 gosh, chcesz robic progs do animowania i nie masz o tym zielonego pojecia ~~ 1.tego w gm nie zrobisz, chyba ze napiszesz wlasnego dll :D 2.nie wiem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 7 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 i nie masz o tym zielonego pojecia ~~ Ola! W GM-ie siedzę 2,5 roku. Tylko od wzeszłego listopada się zarejestrowałem. Umiem robić wstawianie kresek na biały obraz, itp. Czyli - umiem zrobić program graficzny. Tylko chciałem zrobić tak, by: 1. progs zrobił tyle screenów, ile zrobiłeś klatek animacji. 2. progs zlepił je do jednego gifa. Nie ma do tego biblioteki - mam kod źródłowy jednego animatora w Delphi, może coś się uda z tego wyskubać. :P Po namyśle postanowiłem, że nikt nie musi odpowiadać na pytanie 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 omg a nie ma aby eventa ze screenshotem? to co za problem zrobic proste dzialanie, obliczajace ile ma byc klatek i tyle skrinow zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 Ola!giń! :] Co do problemu pierwszego, to nie da się w GM zrobić, aczkolwiek, możesz wykorzystać jakiś zewnętrzny program jak np. Microsoft GIF Animator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 spróbuje ci napisać jakąś aplikacje do zapisywania animacji w formacie gif ale niczego nie obiecuje... Bedziesz musiał zrobić tak by każdy layer w twoim programie był zapisywany w osobnych plikach bmp funkcja screen_save_part czy jakość tak. Użyj tej funkcji w pętli żeby zapisać obrazki do plików. Puźniej jak może napisze program to dam ci full kod. A po pętli zrobisz execute_program w którym będą parametry i folder do tych plików, katalog oraz nazwa jak ma sie ten gif nazywać itd... Rozumiesz? Aha skoro masz progsa do delphi a raczej kod to prześlij mi go spróbuje coś zrobić xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 7 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 to co za problem zrobic proste dzialanie, obliczajace ile ma byc klatek i tyle skrinow zrobic? Nie załapałeś? To to ja umiem zrobić, dłubiąc w nosie. (Takie powiedzenie "to to zrobię dłubiąc w nosie", czyli "to to jest dla mnie baardzo łatwe") Chodzi mi tylko o zlepianie tych wszystkich screenów do jednego pliku. ;) Ola! Giń! :] Nie zginę prędko. :] Aha skoro masz progsa do delphi a raczej kod to prześlij mi go spróbuje coś zrobić xD Prześlę ci, ale to okrrropnie długi plik. :rolleyes: Może nie będę kombinował z kodem, a z samym gifem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2006 2 jest dość proste, masz ilość klatek i punkt (x, y docelowy). Teraz policz sobę dystans jaki ma pokonać w ciągu X klatek. Wyglądać może to tak: Create IloscKlatek = 15; DocelowyX = 100; DocelowyY = 250; AktualnyX = x; AktualnyY = y; Step Dir = point_direction(AktualnyX,AktualnyY,DocelowyX,DocelowyY); Dis = point_distance(AktualnyX,AktualnyY,DocelowyX,DocelowyY); x += lengthdir_x(Dis/IloscKlatek,Dir); y += lengthdir_y(Dis/IloscKlatek,Dir); Ja siedze w GM 2 lata i umiem więcej =P Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Z całym szacunkiem, ale czy nie lepiej dać sobie spokój? Posiedzieć w GMie jeszcze trochę i brać się za coś takiego, kiedy się to już będzie umiało? To tylko moja opinia. Ja siedze w GM 2 lata i umiem więcej =P Ha! I tego nikt nie ma prawa kwestionować! Tymon nasz pan! =D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 8 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2006 Z całym szacunkiem, ale czy nie lepiej dać sobie spokój? Posiedzieć w GMie jeszcze trochę i brać się za coś takiego, kiedy się to już będzie umiało? To tylko moja opinia. Heh przecież gość dużo umie... Wystarczy że zrobisz dll'a na podstawie tego komponentu co ci przesłałem i będzie cacy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Ja siedze w GM 2 lata i umiem więcej =P Przykład: Jeden siedzi dwa lata na platwormówkach a drugi dwa lata na samych rpg, ten z rpg postanowił zrobić okropnie dziwną gre i potrzebuje elementów platwormówki, drugi mówi mu to co potrzebne i stwierdza że wie to więc jest mądrzejszy (nie znając zasad robienia rpg). MORAŁ: To że wiesz coś czego on nie wie nie znaczy że jesteś mądrzejszy (nie stwierdzam że którys jest głupszy, raczej macie podobna wiedze) Oto słowo mądrości :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 10 Września 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Ależ, Tymon nie napisał, że jest mądrzejszy, tylko że wie więcej na temat GM'a. Zamiast pisać te słowa mądrości, to byś porównał poziom wiedzy obu panów za pomocą kursów, przykładów, gier. Wtedy poznasz odpowiedź, bo widzę, że jej nie znasz i wobec tego próbujesz teoretyzować na przykładzie wyimaginowanej sytuacji, co jest tutaj całkowicie zbyteczne, gdyż projekty obu panów pozwalają wykreować przybliżony obraz stopnia wiedzy poruszanego w tym temacie programu. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Czy tu sobie robi luźną dyskusję w nieaktualnym temacie? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi