Skocz do zawartości

Zablokowane Dwa pytania


Jaklub

Rekomendowane odpowiedzi

Robię program (animator). Mam problem:

1. Czy jest jakaś możliwość łączenia pojedynczych bitmap w jednego animowanego Gif-a? Wiem, że na pewno wymaga DLL-a, ale jakiego?

2. Jak zrobić płynne przejście kreski z jednego miejsca na drugie w określonej liczbie klatek, jak na tej animacji (animację zrobiłem w programie Tisfat):

ex.gif

Przy punkcie 2 sprity są wykluczone. Możecie również nie odpowiadać na punkt drugi, lub w ogóle nie odpowiadać. :D

 

Xywa tego, kto pomoże, zostanie zapisana dużą czcionką w okienku About.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie masz o tym zielonego pojecia ~~

Ola! W GM-ie siedzę 2,5 roku. Tylko od wzeszłego listopada się zarejestrowałem. Umiem robić wstawianie kresek na biały obraz, itp. Czyli - umiem zrobić program graficzny. Tylko chciałem zrobić tak, by:

1. progs zrobił tyle screenów, ile zrobiłeś klatek animacji.

2. progs zlepił je do jednego gifa.

Nie ma do tego biblioteki - mam kod źródłowy jednego animatora w Delphi, może coś się uda z tego wyskubać. :P

 

Po namyśle postanowiłem, że nikt nie musi odpowiadać na pytanie 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuje ci napisać jakąś aplikacje do zapisywania animacji w formacie gif ale niczego nie obiecuje...

 

Bedziesz musiał zrobić tak by każdy layer w twoim programie był zapisywany w osobnych plikach bmp

funkcja screen_save_part czy jakość tak. Użyj tej funkcji w pętli żeby zapisać obrazki do plików. Puźniej jak może napisze program to dam ci full kod. A po pętli zrobisz execute_program w którym będą parametry i folder do tych plików, katalog oraz nazwa jak ma sie ten gif nazywać itd... Rozumiesz?

 

Aha skoro masz progsa do delphi a raczej kod to prześlij mi go spróbuje coś zrobić xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co za problem zrobic proste dzialanie, obliczajace ile ma byc klatek i tyle skrinow zrobic?

Nie załapałeś? To to ja umiem zrobić, dłubiąc w nosie. (Takie powiedzenie "to to zrobię dłubiąc w nosie", czyli "to to jest dla mnie baardzo łatwe") Chodzi mi tylko o zlepianie tych wszystkich screenów do jednego pliku. ;)

 

Ola!

Giń! :]

Nie zginę prędko. :]

 

Aha skoro masz progsa do delphi a raczej kod to prześlij mi go spróbuje coś zrobić xD

Prześlę ci, ale to okrrropnie długi plik. :rolleyes: Może nie będę kombinował z kodem, a z samym gifem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 jest dość proste, masz ilość klatek i punkt (x, y docelowy). Teraz policz sobę dystans jaki ma pokonać w ciągu X klatek. Wyglądać może to tak:

Create

IloscKlatek = 15;

DocelowyX = 100;
DocelowyY = 250;

AktualnyX = x;
AktualnyY = y;

Step

Dir = point_direction(AktualnyX,AktualnyY,DocelowyX,DocelowyY);
Dis = point_distance(AktualnyX,AktualnyY,DocelowyX,DocelowyY);

x += lengthdir_x(Dis/IloscKlatek,Dir);
y += lengthdir_y(Dis/IloscKlatek,Dir);

 

Ja siedze w GM 2 lata i umiem więcej =P

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale czy nie lepiej dać sobie spokój? Posiedzieć w GMie jeszcze trochę i brać się za coś takiego, kiedy się to już będzie umiało? To tylko moja opinia.

 

Ja siedze w GM 2 lata i umiem więcej =P
Ha! I tego nikt nie ma prawa kwestionować! Tymon nasz pan! =D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale czy nie lepiej dać sobie spokój? Posiedzieć w GMie jeszcze trochę i brać się za coś takiego, kiedy się to już będzie umiało? To tylko moja opinia.

 

Heh przecież gość dużo umie... Wystarczy że zrobisz dll'a na podstawie tego komponentu co ci przesłałem i będzie cacy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja siedze w GM 2 lata i umiem więcej =P

 

Przykład: Jeden siedzi dwa lata na platwormówkach a drugi dwa lata na samych rpg, ten z rpg postanowił zrobić okropnie dziwną gre i potrzebuje elementów platwormówki, drugi mówi mu to co potrzebne i stwierdza że wie to więc jest mądrzejszy (nie znając zasad robienia rpg).

 

MORAŁ: To że wiesz coś czego on nie wie nie znaczy że jesteś mądrzejszy (nie stwierdzam że którys jest głupszy, raczej macie podobna wiedze)

 

Oto słowo mądrości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Ależ, Tymon nie napisał, że jest mądrzejszy, tylko że wie więcej na temat GM'a. Zamiast pisać te słowa mądrości, to byś porównał poziom wiedzy obu panów za pomocą kursów, przykładów, gier. Wtedy poznasz odpowiedź, bo widzę, że jej nie znasz i wobec tego próbujesz teoretyzować na przykładzie wyimaginowanej sytuacji, co jest tutaj całkowicie zbyteczne, gdyż projekty obu panów pozwalają wykreować przybliżony obraz stopnia wiedzy poruszanego w tym temacie programu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...