Skocz do zawartości

Zablokowane Precyzyjne i szybkie namierzanie najblizszego obiektu


Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie namierzanie laserowe najblizszego obiektu (poszukiwanie zaginionej kostki smalcu... moj piesek wie o czym mowa ;) )

Programowanie: Taxi_driver & T-800.

Grafika 3D iso: Taxi_driver

 

Download

 

Po sukcesie naszego programu " flitr M.A.M.E." ( kilkaset sciagniec w kilka pierwszych dni) przedstawiamy nowy program.

Precyjne namierzanie najblizszego obiektu na linii (x0, y0),(x1, y1).

 

6bf760ccbbea7ea3med.jpg

 

...w przeciwienstwie do tworcow gamemaker'a przedstawiamy prosty skrypt zwracajacy i GWARANTUJACY id najblizszego obiektu.

Skrypt zwraca tez precyzyjnie punkt kolizji, i robi to w mozliwe najszybszy sposob.

 

4ec5365b3541b3b0med.jpg

 

Jezeli bedzie zainteresowanie powyzszym

SZYBKIM wykrywaniem najblizszych obiektow w danym kierunku ( np: strzal z karabinu, lasera) to mozemy przygotowac tutorial.

 

Ps: Strona Team'u Something Beautful ( ktorej nikomu nie chce sie dokonczyc) jest tutaj. Wciaz mozna sciagnac filtr M.A.M.E., jezeli bedzie zainteresowanie to tam na pewno najpierw umiescimy tutorial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak sie ekscytujecie jak bardzo to jest szybkie że aż mnie kusi żeby zrobić szybsze :P

PS: Nie ma to jak oceniać własną prace na 5...

 

Bez pliku dll raczej nic szybszego w gml'u nie zrobisz.

 

Ps: Dzieki za zanizenie oceny ( zazdrosc?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pomysl taxi_driver'a, twierdzil ze zarzuca prymitywna przynete na odpowiednie " rybki"... nie wierzylem...
no jasne, tak sobie to tłumacz

 

też was kocham, profesjonalni twórcy, mistrze angielskiego :cat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pomysl taxi_driver'a, twierdzil ze zarzuca prymitywna przynete na odpowiednie " rybki"... nie wierzylem...

 

Jak bys Jaklub sciagnal program to bys sie przekonal co tam pisze... hehehehe, sorry ale to taxi_driver nabil Cie w butelke, mnie tylko dziwi ze tak latwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bys Jaklub sciagnal program to bys sie przekonal co tam pisze... hehehehe, sorry ale to taxi_driver nabil Cie w butelke, mnie tylko dziwi ze tak latwo.
bulwersik już poleciał :3

twist.PNG

 

no i też gratuluję znajomości polskiego, pisaczu :*

"Nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi cię na swój poziom i pokona doświadczeniem", więc narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twist.PNG

 

To jest nowy plik a wiec dzieki za zgloszenie ze to jest wirus :)

Program wykrywa najblizsza instancje na lini (x0,y0),(x1,y1)

 

" no i też gratuluję znajomości polskiego, pisaczu :*"

Dzieki ale korzystaj ze slownikow i google bo o ile Angielskiego jestem pewien to z Polskim mam czasem klopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps: Dzieki za zanizenie oceny ( zazdrosc?)

Nie martw się, jeszcze jej nie wystawiłem ;)

 

A jak myślisz że jeśli jest to dll to w gml szybszego nie zrobie, to nie masz racji, bo samo używanie funkcji z dll'a jest strasznie wolne, kidyś chciałem zrobić dll'a do obsługi plików binarnych, ale okazało się że wywołanie pustej funkcji dll'a jest wolniejsze od standardowych w gml...

 

I jeszcze jedno, jakim cudem osiągnielście kilkaset pobrań skoro na gmclan jest mniej niż 60 aktywnych użytkowników? A sukces był taki że dostaliście ocene 3/5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ediepl, nie martw sie nie ma tutaj uzytego dll'a.

Po prostu czytaj ze zrozumieniem co napisalem wczesniej.

Co do sciagalnosci filtra crt M.A.M.E. to jest to program raczej dla zaawansowanych developerów ktorych na gmclan'ie hmm... raczej nie jest duzo.

Z Polskich stron najwiecej sciagniec bylo ( wciaz jest kilka dziennie) ze strony warsztat.gd

Link do tematu

 

 

Jaklub mam nadzieje ze przekazales juz wszystkie swoje wiejskie "mondrosci" i jesli nie masz dla odmiany nic sensownego do powiedzenia w tym temacie to licze ze przestaniesz spamowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny wykonany przepisany przez was ogólnodostępny algorym? Sorry, ale nawet na GMClanie jest artykół o tym, i dobrze wykonane przeszukiwanie binarne (tj. przepisane) wcale nie jest 'wolne'. A nawet więcej! To jeden z szybszych algorytmów i prawdopodobnie szybszy od odwołań do dll.

 

Skończcie z tym kreowaniem się na lepszych. Nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za mile komentarze. Pomysl nie jest ani nowy, ani moj. Po prostu gdzies w internecie natknalem sie na zdjecie efektu plus tutorial. Postanowilem zrobic to po swojemu. No i jak widac gamemaker daje rade ;) ...nawet przy calkiem duzych rozdzielczosciach szybkosc jest wystarczajaca by stosowac go np: w grach retro.

 

Wiesz, każdy potrafi napisać z tutorialem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedstawiamy prosty skrypt zwracajacy i GWARANTUJACY id najblizszego obiektu.

No dobra ale gdzie jest ten skrypt, bo mi tylko execa pobiera.

 

@EDIT I do tego lekko zbugowane. Po ok. 30 sec było widać tylko żółtą kropkę na dole ekranu a contact id cały czas wzrastało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@EDIT I do tego lekko zbugowane. Po ok. 30 sec było widać tylko żółtą kropkę na dole ekranu a contact id cały czas wzrastało.

Wiem o czym mowisz Utermiko.

Ten bug u mnie nie wystepuje, jednak taxi_driver mial go kilka razy u siebie na kompie.

Z czego wynika? sadzimy ze jest to blad gamemaker'a.

Po prostu taxi_driver dodal dla ladniejszego efektu gwiazdki, ktore sie produkuja przy zetknieciu z wykrytym obiektem.

Ich jedynym zadaniem jest powoli zniknac i zdezaktywowac sie. Sa one pozbawione maski kolizji, wiec promien lasera ich nie wykrywa.

Niestety, czasami nagle gamemaker zaczyna je wykrywac ;) i wtedy pokazuje sie zderzenie z obiektem ktory... nie ma maski kolizji :)

 

Oczywiscie przy normalnym uzytkowaniu funkcji szybkiego namierzania najbliozszego obiektu ten problem nie wystepuje.

Dlatego tez nie walczymy z nim (choc wiemy o nim), zreszta wystepuje on bardzo rzadko.

Threef po raz kolejny oskarzasz nas o plagiat i po raz kolejny jestes w bledzie!!!

(zreszta Boad chyba wysmial twoje oskarzenia, pokazujac ze nawet jezeli cos nas tylko zainspiruje, to my nie ukrywamy zrodla tej inspiracji, bo niby po co?)

 

Przyklad filtra wykonany przez nas, jest calkowicie autorskim projektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro T-800 powiedział że szybszego nie zrobię, pozwoliłem sobie zdekompilować jego przykład( w końcu to przykład więc imo powinien być dołączony kod... ) i sprawdzić fps, oraz sposób działania, jako że kiedyś też próbowałem zrobić laser wykopałem swój stary projekt i go poprawiłem, wyszło na to że wyrabiam 300 fps więcej od tego szybkiego sposobu taxi'ego i spółki.

 

https://gmclan.org/up7191_4_laser.html

 

PS: Mam nadzieje że się nie obraziliście o to że zdekompilowałem wasz projekt, do paczki dodałem go skompilowanego.

PS2: W projekcie t-800 zmieniłem tylko room_speed( z 30 na 9999 ), dodałem wyświetlanie FPS, i szybkość obracania się kości( po zmianie room_speed obracała się znacznie za szybko ).

 

EDIT: Zapomniałem że to miało zwracać najbliższy obiekt, ale wystarczy zamienić collision_line na collision_line_first, jak będę mieć czas napiszę własną funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ediepl:

1. Zeby zdekompilowac nasz projekt, wystarczylo/nalezalo nas najpierw zapytac o zgode. Chocby z tego powodu ze latwo to zrobic, ...oraz mysle ze tego samego bys ty sam oczekiwal gdyby ktos z tu obecnych dekomilowal twoj projekt.

2. usuwajac tylko 2 linijki wywolujace "dust" taxi uzyskal na swym netbooku okolo 15% przyspieszenia. Ty chyba ich nie usunales?

3. precyzujac to co napisalem wczesniej, jak zapewne zauwazyles nasz kod nie uzywa wogole gamemakerowego collision_line. Uzywamy wylacznie wlasnego algorytmu ... wlasciwie to algorytmu do ktorego sami doszlismy, ale nie jest on niestety niczym nowym :)

Walczac o szybkosc prawdopodobnie najszybszy bylby algorytm dzielenia, ktory raczyl przytoczyc laskawie threef. Nam przyswiecal w trakcie pisania zupelnie inny cel.

Fajnie ze prosty przyklad troszku rozruszyl skostnialy gmclan kojarzacy sie nam ostatnio wylacznie z produkcjami klasy bedziom, dyzmek czy threef ze swoja slynna "gra" z konkursu LD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak byś nie zauważym pytań o kod było już chyba z kilka... a ja jak daje jakiś przykład to w postaci kodu, inaczej to niejest przykład.

2. Po usunięciu dust dodało aż 10fps wow.

3. Skoro wszędzie piszesz że jest to szybki algorytm do wykrywania kolizji blebleble.. to chyba taki jest właśnie cel?

A użycie samego collision_point jest świetnym pomysłem do jego realizacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A użycie samego collision_point jest świetnym pomysłem do jego realizacji...

:thumbsup: KISS

 

 

a ja jak daje jakiś przykład to w postaci kodu, inaczej to niejest przykład.

Moze odpowiedzia na twoje pytania bedzie to, ze nie my to przenieslismy do tego dzialu.

Nie pomyslales, ale wystarczylo zapytac.

W takim razie po co to wstawiasz skoro nikt nie może skorzystać?

Rozumiem, gdyby był to jakiś fajny efekt graficzny czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę przejrzeć 2-3 ostatnie strony tematu "Nad czym aktualnie pracujesz". *Yawn* Kiepskiej próby najazdu na mnie nie chce mi się komentować, chociaż muszę przyznać że próba wyciągania mojej gry z ostatniego LD jako argument jest naprawdę słaba. (Wrzuciłem link tylko po to aby pokazać że cokolwiek zrobiłem, i przyznałem się że to jedna z najgorszych rzeczy jaką zrobiłem... zachowując się całkowicie odwrotnie od was. :P)

 

A podsumowując cały ten mój hate w waszą stronę:

Chodzi mi o to że zachowujecie się bardzo arogancko. Ludzie wytykali wam błędy a wy dalej staliście przy swoim. Teraz pokazaliście drugi już przykład, który wy uważacie za równie ważny co lek na AIDS. No ok, filtr M.A.M.E... fajnie że coś takiego zrobiliście, wygląda ładnie, ale... po co to komu? Tak samo teraz. Prezentujecie nam rozszerzenie które "precyzyjnie i szybko namierza najbliższy obiekt", ale są już takie rozwiązania, jest ich wiele, i jak udowodnił ediepl są lepsze. Więc nie podoba mi się to w jaki sposób podchodzicie to czegoś takiego ("Po sukcesie naszego programu", "w przeciwienstwie do tworcow gamemaker'a", "GWARANTUJACY id", "najlepsza gra strategiczna").

 

Za to wielce podoba mi się zachowanie reszty użytkowników tego forum. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uwazam zebysmy podawali tutaj lek na AIDS.

Nawet powiem wiecej, wogole nam to nie zaprzata naszych umyslow!

Nie placz Threef ze cie atakujemy, bo sam dobrze wiesz ze sa to wylacznie odpowiedzi na twoja agresje, wlasciwie nie wiem ani ja, ani taxi czym spowodowana(?)

To ze napisales (moim zdaniem kolejna) slaba gre, nie oznacza ze mozesz jezdzic za mna od tematu do tematu i probowac nieudolnie mi dowalic. Dorosnij. Napisales szita to sie nie wypieraj ze to niechcacy tylko wez odpowiedzialnosc za to! Spojrz prawdzie w oczy, czy napisales wogole jakas dobra gre?!!! w mojej ocenie nie!, a przynajmniej ja takiej nie znam.

Napisalismy tutaj szybki sposob namierzania najblizszego obiektu bez uzycia collision_line, bo takie mielismy zadanie.

Uwazasz ze zrobisz to lepiej? zrob! Nam nic do tego, szkoda tylko ze sam na to nie wpadles przed nami.

Czy taki przyklad jest potrzebny? wystarczy przejrzec pytania nawet na tym forum, by znac odpowiedz.

Wszystko co robimy, jest nakierowane na pewne nowatorstwo i mysle ze to widac.

Nie robimy jakiejs tysiac piecsetnej 2d topdown strzelanki tak samo wygladajacej jak tysiac czterysta czterdziesta dziewiata, tylko robimy za kazdym razem cos nowego. Uczac sie przy okazji!!!.

Poltora roku temu napisalem swoj pierwszy "hello word" .Nasz staz przy gamemamekrze to nieco ponad rok. A ty??

Szukasz w naszych grach/programach lekarstwa na AIDS? to pokaz gdzie w twoich "grach" sie ten lek znaiduje.

 

ps: olewam zachowanie innych uzytkownikow, ktorym ty sie tak bardzo ekscytujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...