piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Mam takie pytanie jak zrobić screeny z gry tak jak jest w Aliens[ Attack on Colony ] bo jak ja daje klocek "Take a snapshot image of the game" to robi mi jedno zdjęcie i na jednym pliku a ja chce żeby jak będe klikał np.shift to żeby były takie pliki: thekiller[1],thekiller[2] itd. Odpowiedzcie mi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 podpowiem ci: w creacie zmienna "snapnum = 0" i np. Shift zrobienie screena "snapshot" + string(snapnum) + ".bmp" snapnum += 1; Oczywiście w creacie musisz wczytać "snapnum" a w Endzie zapisać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Ja bym dał w create tak: global.snapnum = 0; while(file_exists('snapshot'+string(global.snapnum)+'.bmp')) { global.snapnum += 1; } i w step: if keyboard_check_pressed(vk_printscreen) { while(file_exists('snapshot'+string(global.snapnum)+'.bmp')) { global.snapnum += 1; } screen_save('snapshot'+string(global.snapnum)+'.bmp'); global.snapnum += 1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Nie działa pewnie dlatego, że mam 5.3A a znacie jak to zrobić na tej właśnie wersji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Nie działa pewnie dlatego, że mam 5.3A a znacie jak to zrobić na tej właśnie wersji O ile pamiętam wersja nie ma tu nic do rzeczy. Wyskakuje jakiś błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Wyskakuje taki błąd: FATAL ERROR in action number 2 of Step Event for object objekt: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if keyboard_check_pressed(vk_printscreen) { at position 4: Unknown function or script: keyboard_check_pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 2 Września 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 to znaczy że nie ma funkcji keyboard_check_pressed bo taka nie istnieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Czyli jak mam zrobić tę tworzenie screenów z liczbami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Znajdź sobie w helpie funkcje która odpowiada za naciśnięcie przycisku i wpisz ją w miejsce keyboard_check_pressed. Ludzie, trochę inwencji własnej :/ . Jak korzystacie z przestarzałych GMów, to się nie dziwcie, że dostajecie odpowiedzi jak zrobić to pod 6.x :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Jak bym znał angielski to bym przeczytał, ale nie znam więc jest problem(używam 5.3A bo gry na 6.x mi nie działają) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Nie wiem, ale czy to taki straszny problem wpisać w wyszukiwarce keyboard_ ? Oczywiście w wyszukiwarce która jest w pliku pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 W helpie GM 5.3A nie znalazłem, a w helpie 6.1 znalazłem coś takiego: keyboard_check_pressed(key) Returns whether the key with the particular keycode was pressed since the last step. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 No tak, ale ty przecież nie masz 6.1 więc po co ci to :P ? Przeszukaj jeszcze raz dział User Interaction w helpie 5.3 :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Nie znalazłem "Keyboard_check_pressed" ale znalazłem przy okazji coś takiego(w helpie 5.3A): vk_nokey keycode representing that no key is pressed vk_anykey keycode representing that any key is pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Ale to nie to... -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Ale musi być coś żeby robić tak screeny, jak jest w Aliens [ Attack On Colony ], a chyba było tworzone na GM 5.x (bo mi działa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 No tak i masz kod tylko musisz zamienić funkcję keyboard_check_pressed na tą z gm 5.3 sprawdzająca czy przycisk jest naciśnięty. Przecież napewno to się znajduje po pół minuty przeszukiwania helpa. EDIT: Specjalnie ściągnąłem helpa z GM 5.3 żeby ci pomóc. Dajesz kod Tymona, tylko zamiast: if keyboard_key_pressed(vk_printscreen) { daj if keyboard_key_press(vk_printscreen) { Czy to było tak trudno znaleźć O_o ? Wszedłem w dział User Interaction i odrazu to znalazłem, nie wiem z czym miałeś tyle problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Znów błąd: FATAL ERROR in action number 1 of Create Event for object objekt: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 6: at position 1: Symbol } expected. EDIT: FATAL ERROR in action number 1 of Create Event for object objekt: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if keyboard_key_press(vk_printscreen) { at position 39: Symbol } expected. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 No tak i masz kod tylko musisz zamienić funkcję keyboard_check_pressed na tą z gm 5.3 sprawdzająca czy przycisk jest naciśnięty. Przecież napewno to się znajduje po pół minuty przeszukiwania helpa. EDIT: Specjalnie ściągnąłem helpa z GM 5.3 żeby ci pomóc. Dajesz kod Tymona, tylko zamiast: if keyboard_key_pressed(vk_printscreen) { daj if keyboard_key_press(vk_printscreen) { Czy to było tak trudno znaleźć O_o ? Wszedłem w dział User Interaction i odrazu to znalazłem, nie wiem z czym miałeś tyle problemu. Marmot, ale używając keyboad_key_press można przez przypadek zrobić kilka screenów na raz... EDIT: piotrek11hehe, masz za dużo albo za mało nawiasów. EDIT 2: Ano właśnie, więc lepiej przerzucić sie na GM 6.1 :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Mi robiło około 10 zdjęć na sekunde EDIT: Borek to powinienen wiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 2 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Nie moge sie przerzucić na GM 6.1 bo mi tam gry nie działają i dlatego że mój wielki projekt gry jest na GM 5.x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 no to musisz zrobic zmienną co sprawdza czy guzik moze byc wcisniety, jesli moze byc i wcisniesz guzik to alarm[0]=1 i w alarmie wylaczasz te zmienna na false zeby nie mogl sie dalej robic i np jeszcze w alarmie[0] dasz drugi alarm na 2 zeby znow wlaczalo mozliwosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się