Fervi_ Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Witajcie! Zastanawia mnie jak zrobić fizykę piłki w grze "piłkarzyki" https://gmclan.org/up6184_6_2013_01_05_1554...x768_scrot.html Coś takiego mam (piłka na razie jest nie do gry :D), zastanawia mnie jak zrobić kopnięcie piłki (tzn, że jak np. nacisnę spację to piłka leci przed siebie) - kąt piłki (jak piłka zostanie uderzona w któryś róg, to w odpowiednią stronę leci) itd. Proszę o wasze propozycje (i być może kod, jak komuś się chce) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Skorzystać z silnika fizycznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Jakieś polecasz? Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 move_bounce_solid() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 move_bounce_solid() W zasadzie dobrze, ale kąt nie jest uwzględniany (coś jak Arkanoid, jak walniesz pod kątem, to piłka może zmienić kierunek) Fervi PS. Poszukam przykładów arkanoida :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Co do silnika fizycznego to ostatnio bawiłem się Extreme Physics, jak dla mnie prosty i tyle :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Stycznia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Znaczy co, kąt odbicia == kąt padania? GML hspeed *= -1; vspeed *= -1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Ciężko mi powiedzieć z tą fizyką, ale jakoś skojarzyłem a Arkanoidemi być może ma sens. Jeśli dobrze kojarzę z Arkanoida to punkt odbicia piłki za pomocą paletki mógł przyspieszyć ruch piłki lub spowolnić, uderzenie np. lewą częścią paletki powodowało ruch piłki w lewą stronę, a prawą częścią w prawo - im bliżej końca paletki, tym dalej piłka leciała, uderzając np. środkiem można było spowolnić lub w ogóle zatrzymać ruch piłki w osi X Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 No to akurat proste, ale wątpię aby to Ci wystarczyło. :) GML direction=point_direction(paletka.x,paletka.y,piłka.x,piłka.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się