Skocz do zawartości

Super szybkostrzelna broń


Piedro

Rekomendowane odpowiedzi

Są dwie opcje, jedna łatwiejsza i mniej wydajna, druga wydajniejsza ale dłuższa.

Jestem leniem więc zarzucę Ci mniej wydajną, nie powinno Ci się to specjalnie odbić na grze.

 

GML (create)
OdlegloscTrafionych=ds_list_create();

 

Kiedy sprawdzasz czy ktos zostal trafiony zamiast zabierac mu HP dodaj jego odleglosc do listy (point_distance do ds_list_add).

Kiedy skończysz sortujesz listę

GML (sortowanie)
ds_list_sort(OdlegloscTrafionych,true)

Po posortowaniu jeszcze raz sprawdzasz kolizje z nabojem.

Tym razem sprawdzasz tylko(w przypadku trafienia) czy id= pierwsza pozycja na liście ( if id=ds_list_find_value(OdlegloscTrafionych,0) ).

Jesli tak to zabierasz mu hp i konczysz sprawdzanie.

 

Jak juz mowilem nie jest to najwydajniejsze ale najlatwiejsze do napisania.

No i przed porownywaniem odleglosci zapisz sobie ta najmniejsza wartosc do zmiennej zeby nie musiec przy kazdym sprawdzeniu odczytywac z listy, to niezalecane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...