Skocz do zawartości

Trip - demo


propaganja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ciężko nie będzie ;) boje sie tylko że mouse_x i mouse_y pojawia się w jakiś miejsach których sobie na ten moment nie przypomne, wszystkie distance_to_pointy itp. bo jak to dziala, załóżmy ekran sie w lewo nie przesuwa bo jest blokada - ale kursorem możesz pojechać w lewo mimo to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przestaw sobie grę na tryb okienkowy, zrób okno mniejsze niż masz rozdzielczość pulpitu, i wyjedź myszką za okno gry.

To działa dokładnie tak samo.

 

Fullscreen to nadal okno, tylko nie ma żadnej ramki i buttonów _ [] X z trybem 'always on top'.

Fullscreen obejmuje tylko 1 monitor co jest logiczne, więc możesz myszką wyjechać poza to okno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Hmm, zagrałem i... no nie spodziewałem się, że będzie gorzej niż się spodziewałem.

Najpierw gra zaskoczyła mnie napisami, których nie dało się przeczytać, później taką oto cut-scenką:

 

screen1vd.jpg

 

A następnie tym, że animacja jest paskudna, jak ide do tyłu to postać sunie po podłożu, jak ide do przodu to kamera się trzęsie jak szalona, latarka jest zbugowana i nie wiem jaki jest cel i co mam robić. Jak na taki czas produkcji to trochę mnie to zawiodło

 

screen2sm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Anty oo dupa, kodeków nie masz (bodajże od mpeg-3, albo kodeki audio?), musze zastosować bardziej uniwersalne do kompresji które są w standardzie każdego windowsa. Co do animacji i sunięcia w tył to w nowej wersji (link co dalem ostatnio) jest naprawione. To że nie wiesz jaki masz cel i co masz robić wiąże się w połowie z zamierzenia a w połowie z tego że nie odpaliła ci cutscenka, no i zapewne tez dlatego ze nei doszedles zbyt daleko pozniej co masz robic wydaje sie byc calkiem oczywiste. Dużo kwesti technicznych wyskoczyło które sie u mnie nie pojawiały. Na szczęśćie większość banalnie naprawić.Acha napisów na początku dobrze że się nie dało przeczytać, zapewne wyłapałeś pojedyncze słowa, a że zaskoczyło to to akurat cieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak jak piszesz z korzeniami. Tak samo dziwny bug którego o dziwo nikt nie wypomniał - jak się podnosi broń plecak i maskę na filmiku to w grze dobiega sie do lewitujacej maski gazowej samej, i jak mr. handyman przebija sie przez sciane to po prawej stronie ta ściana dziwnie sie kończy :( fakt troche sie z jednej strony pospieszylem - ale z drugiej ######scie pomocne to wypisywanie bledow bo teraz pare chwil i wszystko będzie jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motyw ze ścianą właśnie chciał zgłosić bo przed chwilą przeszedłem. Te drzwi są za nisko https://gmclan.org/up539_5_Trip.html

Miałem buga z napisami w ostatniej scence, gdzie Eve strzela. Czekałem chyba zbyt długo w tym samym miejscu i napisy odtworzyły się 2 raz.

Edit: A i wyczaiłem że ten czerwony potworek co go zawsze okopuję, znika po prostu po czasie. Za każdym razem go wykopuję za mapę i w końcu sam znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec tak

bardzo sceptycznie do tego podchodzilem, bo po prostu nie lubie takich gier, ale wyczuwam nawet jakis potencjal, bo historia jest pojebana i to rowno i to moze byc plus tej gry, ALE

 

jeszcze duuuuuuuzo pracy przed toba. gry tego typu opieraja sie na:

1/ shock value (jest, ale zaraz rozwine)

2/ tension (nie ma na poczatku, a pozniej i tak srednio jest)

 

pierwszy szok to spotkanie z pierwszym potworem kiedy tam wyskakuje pozniej Q zeby kopac, shift zeby biegac. no i niby fajnie bo jeblo nagle na ekran, jakies dziwne rzeczy sie zadzialaly ale potem jak odbieglem na chwile obok i zaczalem sobie Q uzywac to bilem tego potwora chyba z 10 razy zanim zniknal? wiec pierwszy szok minal a zaczal sie niesmak bo ani to bicie fajne, ani nie wiesz co to robi, bo potwor tylko lekko na bok ulatuje po kopniaku, jak zdechl to tez nie zauwazylem nawet

 

tension no....potem wzrasta wiadomo, ale glownie z uwagi na fabule i co dziwnego sie dzieje. oprocz tego powinna jeszcze muzyka/ambient soundy go budowac i ogolny polish gry. niestety animacje sa tragiczne nawet po poprawce (krzywe jakies i koslawe), no i na samym pocz brakuje sciezki dzwiekowej (wlaczylem to: http://www.youtube.com/watch?v=ecsrMCpviG8 i bylo 123456322 razy lepiej). soundy ktore sa w ogole w grze (i ta "muzyka" ktora potem wlazi) sa strasznie biedne i tak i nie pozwalaja poczuc gry, grafika nie powala, interfejs kompletnie z dupy, mase niescislosci wizualnie, niekiedy nawet ta grafa jeszcze znosna, ladna, a zaraz potem jakies paskudne te rysunki wychodza, bugi z latarka, smieszne dziwne lampy + te animacje powoduja ze ciezko brac mi te gre na serio

 

no i napotkalem na buga wchodzac/wychodzac bardzo szybko przez drzwi

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object obj_lightengine:

 

Trying to use non-existing surface.

 

na tym skonczylem gre i nie chcialo mi sie od nowa wlaczac

 

mysle ze jakbys dopracowal to w kosmiczny sposob to mogloby byc fajnie nawet, ale sporo do roboty w tym jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to tutaj polishu brakuje bardziej przy muzyce i niektórych dźwiękach aniżeli przy grafice. ( potworki mają dźwięki spoko )

Nie wiem czy to tylko u mnie, muzyka zawsze kończy się jakimś trzaskiem i niepoprawnie się loopuje. Zajrzę sobie w pliki od dźwięków i muzyki by pokazać dokładniej co mi się w nich nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pokoju gdzie cień zaczyna w ciebie strzelać chciałem wrócić do poprzedniego pomieszczenia i oto wynik

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object obj_lightengine:

 

Trying to use non-existing surface.

 

 

Poza tym prawie dostałem zawału przy spotkaniu z pierwszym przeciwnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to że dużo polishu brakuje to ja wiem, dlatego głównie jeszcze ta gra nie wyszła. Tylko ja testowałem wszystkie misje (a wiadomo jak to jest jak wzrok sie przyzwyczaja do tych wszystkich scen i placeholderów, i problemów z depthem i innych opcji), pare osób przeszło pare fragmentów, teraz dopiero jakoś więcej osób zobaczeło tą grę na oczy i teraz wypływają wszystkie bugi - ja tu łatam na bieżąco wszystko, więc też nie traktujcie tego jak, nie wiem, pełnej wersji. Która nie przecze ma jeszcze swoje własne dziury, tak jak to demko i misje którą robiłem w zasadzie przez ostatni tydzień.

motyw z kopaniem potworasa - przyznaje moja wpadka, i to gruba, juz to ogarnalem sensownie, tak samo żarówy, problemu z latarką, viewem na 2 monitory, z migotaniem ekranu i powiekszaniem się napisów.

waxx w którym roomie wywalił błąd z surfacem? a i co do "muzyki" dobrze ze wziales ja w cudzysłów, no loopowanie jest zjebane przyznaje, ale w momentach kiedy ma być hmm irytująca (kto przeszedl ten wie o który moment głónie chodzi) to to było zamiarem, to jak widze ludzi którzy grają i w tym miejscu biegną, rozglądają się i uciekają jak najszybciej z tej lokacji bóg wie przed czym - i czują dyskomfort, niepokój - to to jest pewnego rodzaju efekt zamierzony. (Równie dobrze można stać i czekać aż się muzyka skończy albo iść zrobić herbate :) ) w kontekście całej sceny to zniszczenie muzyki (w interku pogrywa melodyjna, im dalej w lasy tym większy hałas i dysharmonia) jest po coś. (zjebane loopowanie jest po nic, niechlujnie to zrobiłem, tak samo w "irytujacej" scenie muzyka i scena powinny się urywać wcześniej - i już to poprawiłem)

Anty-Mozesz sprawdzic czy odpalajac normalnie w media playerze czy winampie filmiki z folderu "V" chodzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj wiem, nie wiem chyba poleciałem z niedospaniem że niezauważyłem tego. tak samo powinienem się pacnąć w czapę że gra w demie jest ustawiona na średnich detalach. Podeśle za godzinę samego egzeka do podmiany z większośćią rzeczy naprawionych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam exek, poprawione pare spraw technicznych (żarówki i trzęsienie ekranu dość radykalnie, do tego AI pierwszego przeciwnika, duch sie obraca, ), nie ruszane kwestie kosmetyczne, tym razem z detalami ustawionymi na high

http://www.sendspace.com/file/ror3jt

poprawki jeszcze dojdą ale nie teraz i pewnie nie dzisiaj, co najstraszniejsze chyba juz ogarniete

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, fajnie propa. To znaczy animacja ble, styl graficzny mi się po prostu nie za bardzo podoba (kwestia gustu), trochę mi się przycina (ale to raczej wina mojego sprzętu). Za to klimat świetny, jeśli już mam się do czegoś przyczepić to powiem że za długi był ten etap gdzie ciągle się biegało, na ekranie pojawiały się obrazy zasłaniające wszystko, bohatera goniły jakieś potwory. Przydałoby się poprzetykać takie momenty jakimiś spokojniejszymi (nie żeby mniej strasznymi, ale pozbawionymi bieganiny) etapami. I po mojemu lepiej byłoby wyciąć część potworów (tych z którymi się walczy) tak żeby prawie wcale się nie powtarzały - bo walka szybko robi się monotonna.

Co mi się najbardziej spodobało? Na pewno udało ci się intro :D a przecieranie uwalonej maski i strzelający cień to mistrzostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po mojemu lepiej byłoby wyciąć część potworów (tych z którymi się walczy) tak żeby prawie wcale się nie powtarzały - bo walka szybko robi się monotonna.

To tam się walczy?

Bo ja tylko biegłem i robiłem przewroty :D

Edit: hmm widzę że ten wysoki koksu co się trzęsie obraz jak chodzi, ma animację śmierci, aż sobie powtórzę i go zabiję xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczaiłem kompresje i zobaczyłem że wgl niektore te pliki gmspr waza 3 razy wiecej od zwyklego takiego samego obrazka w png.

 

Animacja tego duzego stwora o którym wspomniał HubertLord:

-gmspr = 1.5 mb

-png - 500kb

-kompresja png - 130kb

 

Animacja 36-klatkowa obrotu ewy z cut scenki

-gmspr 1.9kb

-png 800kb

-kompresja png 201 kb

 

Sprite korzeni nr 24

-gmspr 779kb

-png 777kb

-kompresja png 225kb

 

różnica jest, jak chcesz to te sprity ktore sie da (na tinypng limit to pliki do 2 mb) moge Ci przekonwertować, w demie nie ma ich aż tak sporo ;)

Dobrze by było jakbyś się jeszcze pozbył tych plików z exeka żeby z 20 mb ważyło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na optymalizację gry to i tak nie wpływa bo wszystko tak czy siak zostaje przetworzone do postaci bitmapy. To tylko może zmniejszyć wagę samej gry, jak dla mnie nie warto się w to bawić na tym etapie gry.

Co do nowego patcha. To gra mi się teraz tnie, podejrzewam że wysokie detale są włączone ale jakoś nie zauważyłem różnicy. Przydała by się też jakaś animacja śmierci bohatera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huder różnica jest w postprocessingu, pływanie ekranu, glownie jak oberwiesz. to i flary z lampek do wyłączenia w pelnej wersji. No i wywaliłem zoomowanie ekranu przy ruszaniu, także rozdzielczość jest zawsze 800x600 (nie maleje do 640 jak sie chodzi).samej śmierci bohatera nie ma, ale w pelnej wersji (nie wiem jakim cudem w tej to niedziala) wyglada to troche inaczej, jest wstawka z dzwiekiem i czewonym ekranem a w tym demie mnie nagle przenosi.

Nieruchome lampki ;) Nie wiem po co sie ruszały wcześniej, jak Huder pisze :)

Capo no i przecież w tym demie sie zbytnio nie walczy :D Tylko tego koksia wielkiego da sie zabić, (ciekawe swoja droga czy sie komukolwiek udalo). A spokojnych momentów - w pełnej wersji napewno nie zabraknie. W tym demie jest jedna z trzech najdynamiczniejszych misji w grze, bywają i takie w których nie ma żadnego "starcia"

@Huder, z kamerą i latarką wszystko gra z tymi monitorami teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na optymalizację gry to i tak nie wpływa bo wszystko tak czy siak zostaje przetworzone do postaci bitmapy. To tylko może zmniejszyć wagę samej gry, jak dla mnie nie warto się w to bawić na tym etapie gry.

 

Łe to głupio, no ale zawsze znaczny mniejszy czas uploadowania na przyszłość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no do pełnej wersji która teraz waży ponad gigabajt - napewno sie przyda, w demie nie bede grzebał. I tak teraz upierdliwe ze kazdy błąd mam do poprawienia i w full i w demie :)

 

Acha i pytanie bo jak widać "status screen" i ogólnie ekran leczenia jest z dupy. Co myślicie byłoby lepsze? Klasyczne inwentory z takim ludkiem jak jest kolorwym tylko ładniej narysowanym, czy brak menu, wybieranie medykamentów zmieniając rolką przedmiot, sprawdzanie zdrowia na zasadzie rentgenu, postac glownego bohatera sie przeswietla i też dane miejsca świecą się na czerwono.? przy opcji drugiej wyeiliminowałbym prawie całkowicie hud, co by było na rękę bo nienawidze dziadostwa rysować :)

edit. myślałem jeszcze o opcji automatycznej, wybiera sie apteczke klasycznie, i ona sama wybiera które miejsce wyleczyć w kolejności głowa -> tułów -> nogi -> ręce. Wtedy statusu i tego jak ranny nie dało by się sprawdzić, dałoby się wyczuć i zobaczyć, ale odbieranie graczom wolności wyboru? Źle mi z tym :D

@Nirvan - pozbyc sie plików z egzeka teoretycznie nie problem, tylko że one i tak byłyby wczytywane na samym starcie, a tak mi sie tylko łatwiej testuje i naprawia :) Troche nie ma sensu. Ogólnie w czasie robienia misji exek potrafi ważyć 100, 120, 150 mb, misja skończona, wywalanie, odchudzanie, znowu mam 30 mb i znowu system sie powtarza :D

@Threef - jaki masz komp? U mnie w domu nic dziwnego że sie nie tnie, ale np na komputerze w pracy gdzie komputer no nie jest stworzony do gier śmiga aż miło, a sam loading, choć trwa odrobine dłużej to i tak napisów na początku za bardzo nie da sie przeczytać a podkład muzyczny nie doleci nawet do połowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe swoja droga czy sie komukolwiek udalo

https://gmclan.org/uploader/539/Le_y.png

 

z kamerą i latarką wszystko gra z tymi monitorami teraz

Widok trochę lepiej działa, już nie mogę tak daleko nim przesuwać ale i tak lekko za daleko leci. Podejrzewam że postać ma zawsze być na ekranie tak? To wciąż tak nie jest.

Stożek latarki nadal da się wywrócić na 'lewo'.

 

Acha i pytanie bo jak widać "status screen" i ogólnie ekran leczenia jest z dupy. Co myślicie byłoby lepsze? Klasyczne inwentory z takim ludkiem jak jest kolorwym tylko ładniej narysowanym, czy brak menu, wybieranie medykamentów zmieniając rolką przedmiot, sprawdzanie zdrowia na zasadzie rentgenu, postac glownego bohatera sie przeswietla i też dane miejsca świecą się na czerwono.? przy opcji drugiej wyeiliminowałbym prawie całkowicie hud, co by było na rękę bo nienawidze dziadostwa rysować

Jestem za 2 opcją.

 

@Threef - jaki masz komp? U mnie w domu nic dziwnego że sie nie tnie, ale np na komputerze w pracy gdzie komputer no nie jest stworzony do gier śmiga aż miło, a sam loading, choć trwa odrobine dłużej to i tak napisów na początku za bardzo nie da sie przeczytać a podkład muzyczny nie doleci nawet do połowy

U mnie też się nie miłosiernie tnie ale tylko na scenie z tym kolesiem co da się go zabić i na tej kolejnej. Reszta jest płynna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...