Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no powiem tylko ze nie przepadam za czyms w stylu "ja zrobie efekt a ty nie dodasz do creditsów", ja robie efekta i ktoś poprosi zeby mu go wytluamczyc/zrobic przykład - luz, wytłumacze albo zrobie przykład, a jeśli dla odmiany mam taką opcję że nie chce zeby ktos uzywal mojego efektu to mu po prostu nie daje :) Troche mi sie to kojarzy z patentowaniem wszystkiego co popadnie (jak np koles który opatentował scenke jak zidane uderza gościa z dyńki - nie wiem na jakiej zasadzie dali mu patent na takie coś). Bo bądz co bądź dziwnie to wygląda jeśli powiedzmy ze siedze nad grą rok i użyłem kilka linijek czyjegoś kody a w credistach napisane że grę robiłem ja i ten koleś... Dlatego po prostu nie używam czyichś efektów, wole sam pobaniować. Wyjątkiem są tu twórcy gotowych enginów którzy włożyli w to naprawdę kur**sko dużo pracy, i to nad czymś czego jak bym sto lat myślał to bym nie wymyślał :) (jak np. Dark HDL, czy enginy 3d), dlatego nazwisko Erica Sondraala widnieje w intrze mojej gierki.

Ale ludzie nie przeginajce ja równie dobrze mógłbym napisać:

żeby zmierzyć dystans do obiektu trzeba użyć distance_to_object(blablabla) i powiedzieć że jak ktoś tego użyje to chce sie w creditsach :)

ehh a jak prosze żeby mnie NIE umieszczali w credistach jeśli coś komuś pomoge to i tak nie słuchają....

Ale to tylko moje skromne zdanie.

 

To już nie chodzi o płacenie, raczej o HONOR i GODNOŚĆ. Mówię tu o lamerstwu.

HONOR i GODNOŚĆ? bez przesady stary, troche luzu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propaganja dobrze gada. To jest drobna przesada. Rozumiem, jakbyś zrobił jakiś super ######sty efekt-pack najwyższej klasy, lub jakiś super porządny engine jak np. DarkHDR, to wtedy możesz się domagać dodania w creditsach. Poza tym, to leży w tym, jak twórca gry wykorzystującej to postąpi. Ktoś kto umie uszanować czyjąś pracę, napisze, że wykorzystał to i to. Ktoś kto nie, nie napisze i tyle. A z honorem i godnością to ma tyle co piernik do wiatraka. No może przesadziłem, ale takie określenia się wykorzystuje, jak jakiś żołnierz ma iść na wojnę za swój kraj, a co jak co, ale robienie gry, to nie wojna o swój kraj :] .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Popieram propaganję. Kiedyś taką dyrektywą (o dodawaniu do credits) umieszczałem w każdym swoim przykładzie, ale teraz już nie (np. mój miotacz ognia z przykładów można kopiować ile dusza zapragnie). Czemu?

 

Propaganja wyjaśnił po części. Dodam tylko od siebie: Po pierwsze większość przykładów stanowi zbyt PROSTĄ i małą część jakiegoś projektu by zaraz dodawać do creditsów, a po drugie czy nie wstyd by wam było widzieć swoje dane w grze, która jest straszną kaszaną i tylko dlatego bo koleś użył trochę waszego małego przykładu? ;)

 

Co innego jakiś silnik, na którym opiera się znaczna część gry w jakimś aspekcie, np. graficznym, fizycznym itd.

 

 

EDIT: Marmot mi się wcisnął. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy w zyciu nie użyłem zwrotu "umieścić w creditsach" a już napewno nadużywanego w początkowej fazie istnienia gmclan " MUSISZ mnie umieścic... " Kiedy robię przykład to po to zeby komuś pomóc a nie zaistnieć. To czy ktoś napisze, że jest mi wdzięczny to jego osobista sprawa i nie zamierzam w to ingerować. Mnie zwroty o których napisałem poprostu smieszą bo kto mi udowodni ze nie wymyslilem czegos dokladnie takiego samego jak tworca przykladu ? Nikt mnie nie zmusi a jedyne co mozna osiągnąc przez zmuszanie do wychwalania sie jako tworcy przykladu to niechęć osob z niego korzystających ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli by sie zdażyło że użyłem przykład kogoś kto poprosił o umieszczenie w credistach - to pewnie umieszcze. Ale jeśli chodzi o kilkulinijkowce - to tak sie po prostu nie zdaży :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...