Elevator Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Hejka (dawno sie nie odzywalem :rolleyes: ), robie gre podobna do gta i mam problem z enterem :sp_ike: . Przy kolizji gracza z samochodem (oczywiscie w graczu) mam: if keyboard_check(vk_enter) incar=true A w stepie gracza: if incar=true { if keyboard_check(vk_enter) incar=false } I niestety sytuacja sie zaokragla, postac wysiadzie i od razu wsiadzie bo obie akcje sa wykonywane tym samym przyciskiem. Zmienilem wychodzenie na alt i dzialalo super, no ale nie bylo to za wygodne. Jakies porady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 po zmianie daj alarm jakis na klatke czy dwie i sprawdzaj, czy alarm=-1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 A gdyby po prostu gracz wysiadał z auta nieco dalej, tak żeby nie było kolizji z samochodem? wystarczy ten piksel odstępu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 po zmianie daj alarm jakis na klatke czy dwie i sprawdzaj, czy alarm=-1 sorry ale nigdy nie pracowalem z alarmami, moglbys jasniej? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Nie lepiej użyć po prostu eventu keybord enter pressed? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 if(keyboard_chech_pressed(vk_enter) and alarm[0]=-1){ costam alarm[0]=2 } event alarm[0] //nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 if(keyboard_chech_pressed(vk_enter) and alarm[0]=-1){ costam alarm[0]=2 } event alarm[0] //nic W sumie to wystarczy dodać do keyboard_check tylko _pressed i nie bawić się w żadne alarmy. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 GML if keyboard_check_pressed( vk_enter ) incar = !incar; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 hmm te metody cos mi nie dzialaja :e dodanie pressed juz wczesniej sprobowalem i nic nie dalo alarmy tez nie podchodza, ani ten kod wyzej mozliwe ze cos robie zle, jeszcze pokombinuje i czekam na dalsze sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 bo pewnie brakuje gdzies else, wystarczy dać w key press/release cos na zasadzie: GML if <wsiadl> { <wysiadz> } else { <wsiadz> } jak zabraknie else a zamiast tego bedzie if, to wykonają sie pierwsza akcja a potem druga, bo wartosc jest juz zmieniona - dosc czesty bład początkujących Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 bo pewnie brakuje gdzies else, wystarczy dać w key press/release cos na zasadzie: GMLif { } else { } jak zabraknie else a zamiast tego bedzie if, to wykonają sie pierwsza akcja a potem druga, bo wartosc jest juz zmieniona - dosc czesty bład początkujących co Wytłumacz co jest źle w podanym przeze mnie kodzie :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 dzieki gnysek :e juz śmiga cacy @reszcie dzieki tez :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 To pokaż nam swój kod, z chęcią się dowiemy, gdzie się myliliśmy :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 nie chcialem odswiezac tematu ale po poltorej roku znowu zaczalem robic gta czy cos w tym stylu i wlasnie szukalem tego tematu. znowu wyprobowalem wszystkie kody i tylko gnyska dzialal :P. pisze zeby nie bylo ze prosilem o gotowca i nawet nie postaralem sie zeby zadzialal. nie wiem czemu nie dzialaly ale sprawdze jeszcze potem powod i dam edita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 @Elevetor (i @reszta_którzy_nie_umieją_zrobić_tego) Ok mam szybką i prostą odpowiedź: Zrób tak: (Step gracz) GML if global.enter=true && distance_to_object(obj_car)<=50 && keyboard_check_pressed(vk_enter); { global.enter=false instance_change(obj_graczauto,false); with (obj_car) instance_destroy(); } (Step auta z graczem)GML if global.enter=true && keyboard_check_pressed;(vk_enter); { global.enter=false instance_change(obj_gracz,false); instance_create(obj_gracz.x+10,obj_gracz.y+10,obj_car); } (Event Game Start u gracza) GML global.enter=true; (U gracza i w aucie z graczem event relase Enter) GML global.enter=true; I tutaj wszystko powinno działać ^^^ A tutaj masz przykład: http://www.mediafire.com/download/r0zctdrg...radnik+0004.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się