krzemo Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Witam ponownie zgromadzonych programistów, przyniosłem dla was nową porcję pytań :D chciałym aby pewien tajemniczy obiekt dokonał samoaktywacji gdy gracz będzie dość blisko... wpisałem coś takiego if distance_to_object(player1) < 640 { //Set Alarm 0 to 50 } i nie działa. Jak napisać uruchomienie alarmu? A może takie rzeczy nie działają w "lajcie"? inne pytanie: tworzę grę 2d, widok od góry. Jak nakazać danemu obiektowi by był niżej niż inne? Można pomimo tworzenia gry 2d, dać parametr wysokości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 1. GML if distance_to_object(player1) < 640 { alarm[0]=50; } Pamiętaj, że jak poprzedzisz kod "//" (bez cudzysłowiów) to to jest komentarz i nie jest brany pod uwagę podczas interpretowania kodu. One są tylko po to, żeby sobie jakoś oznaczyć kod, żeby się później nie zgubić. 2. W obiekcie po lewej masz coś takiego jak depth (głębokość). Można tam wpisywać również liczby ujemne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 1. dziękuję za odpowiedź ale... nie działa. Napisałem tak jak podałeś i nic. Może to rzeczywiście nie działa na lite? 2. depth - kolejna rzecz której nie zauważyłem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Jak napiszesz alarm[0]=50; to mówisz "chcę, aby event alarm 0 wykonał się za 50 milisekund". tworzysz nowy event > alarm > alarm 0 i w tym evencie się wykona kod. Nie wiem czy o to chodziło. Alarmy w lite działają na bank. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 to jest bardzo dziwne... moja postać jest tak gdzieś pół ekranu od obiektu. kiedy ustawię odległość jako 640 czy 100 czy 10 = obiekt się nie uaktywnia (gdy podejdę) kiedy ustawiłem 1000000000 to się uaktywnił oczywiście od razu nic nie rozumiem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 GML if distance_to_object(player1) < 640 and alarm[0]=-1 { alarm[0]=50 } pewnie miałeś kod w stepie co? Dodaj jeszcze jeden warunek sprawdzający stan alarmu[0]. Jak jest -1 to alarm nie odlicza. EDIT: co do głębokości użyj depth; masz w oknie obiektu pod maską i spritem i ustaw ile chcesz. Pamiętaj, że im mniejszy depth tym wyżej jest obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 w stepie to ja mam kod, ale żeby mój obiekt zdechł jak ma mniej niż 1 hp ten "dystansowy" felerny kod mam w create dziękuję za odpowiedź, idę próbować dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 if distance_to_object(player1) < 640 and alarm[0]=-1 { alarm[0]=50 } daj ten kod w stepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 dopiero teraz, po dodaniu treści piedro, obiekt działa jak trzeba dziękuję za rozwiązanie problemu i -jak zwykle- szybką odpowiedź. bardzo fajne forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 "chcę, aby event alarm 0 wykonał się za 50 milisekund" 50 ms było by tak GML alarm[0] = 50 * room_speed / 1000; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 No fakt :P Zapomniałem, że w GM'ie to na room_speedzie leci ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Lipca 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Nom, warto pamiętać, ze co klatkę obrazu warunek z odległością mniejszą niż 640 jest spełniony, więc alarm co klatkę jest ustawiany na nowo i tak naprawdę nie widać, ze on działa. Polecam poczytać: http://www.gmclan.org/index.php?czytajart=64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się