Skocz do zawartości

Operowanie na VAR i message_ext


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, chciałbym poruszyć malutki problem na który się natknąłem a więc:

 

 

GML
var a, b

if distance_to_object(Gracz) < 2

{

if a = show_message_ext('Generator','Status','Kontrola','Anuluj')

{

if a = 0 {exit}

if a = 3 {exit}

if a = 1 {show_message('Status Generatora' + string('Paliwo: ') + string(paliwo) + string('#Energia: ') + string(energia))}

if a = 2 {b = show_message_ext('Kontrola Generatora','Włącz','Wyłącz','Anuluj')

 

if b = 1 {status = 1;image_index = 1;}

if b = 2 {status = 0;image_index = 0;}

 

}}}

 

Czy wiecie może gdzie jest problem?

Zmienne paliwo oraz energia są zadeklarowane w Event Create i wynoszą zero.

GameMaker daje mi taki błąd:

 

 

GML
___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Key Press Event for <Space> Key

for object Generator:

 

Error in code at line 4:

if a = show_message_ext('Generator','Status','Kontrola','Anuluj')

^

at position 5: Unknown variable a

 

A przecież VAR istnieje? Bardzo was proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
var a, b

if distance_to_object(Gracz) < 2

{

a = show_message_ext('Generator','Status','Kontrola','Anuluj')

 

if a = 0 {exit}

if a = 3 {exit}

if a = 1 {show_message('Status Generatora' + string('#Paliwo: ') + string(paliwo) + string('#Energia: ') + string(energia));exit}

b = show_message_ext('Kontrola Generatora','Włącz','Wyłącz','Anuluj')

 

if b = 1 {status = 1;image_index = 1;exit}

if b = 2 {status = 0;image_index = 0;exit}

if b = 0 {exit

if b = 3 {exit}

 

}}

 

Poprawione już jest i działa - dzięki bo nie wiedziałem że nie można tak IF'u traktować :) Temat zamknięty

 

@EDIT: Dzięki wielkie Threef - to samo mniej więcej pomyślałem ale zapamietam też Ciebie że pomogłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
var a, b

if distance_to_object(Gracz) < 2

{

a = show_message_ext('Generator','Status','Kontrola','Anuluj')

 

if a = 0 {exit}

if a = 3 {exit}

if a = 1 {show_message('Status Generatora' + string('Paliwo: ') + string(paliwo) + string('#Energia: ') + string(energia))}

if a = 2 {b = show_message_ext('Kontrola Generatora','Włącz','Wyłącz','Anuluj')

 

if b = 1 {status = 1;image_index = 1;}

if b = 2 {status = 0;image_index = 0;}

 

}}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
var a, b;

if distance_to_object(Gracz) < 2{

a = show_message_ext('Generator','Status','Kontrola','Anuluj');

switch(a){

case 0:

exit;

break;

case 3:

exit;

break;

case 1:

show_message('Status Generatora' + string('Paliwo: ') + string(paliwo) + string('#Energia: ') + string(energia));

break;

case 2:

b = show_message_ext('Kontrola Generatora','Włącz','Wyłącz','Anuluj');

if b = 1 {status = 1;image_index = 1;}

if b = 2 {status = 0;image_index = 0;}

break;

default:

exit;

break;

}

}

e: spóźniony bo gm się otworzyć nie chciał ;p

ale jednak na switchach łatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e: spóźniony bo gm się otworzyć nie chciał ;p

ale jednak na switchach łatwiej

 

 

Może i rzeczywiście jest łatwiej ale wg mnie switch robi "chaos" w kodzie i wydaje się dla mnie zbyt skomplikowany, zobacze co lepsze i dzięki wielkie za napisanie - przyda się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...