mallo Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Witam, mam pewien problem. Otóż nie mam zielonego pojęcia jak zrobić żeby ekran na chwilę zabarwił się na niebiesko a potem spowrotem. Posiadam wersję gm81 lite. I tak z ciekawości - można zmienić kolor przejścia ekranu "black out" z czarnego na np. czerwony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 W lite to musiał byś rysować rectangle(czy jakoś tak xD) i stopniowo zwiększać jego alpha a potem zmniejszać(efekt fade in, fade out). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 1. Najprościej zrobić czas na alarmach, i w którymś z alarmów: GML background_color = (kolor) 2. Również z alarmami i jak ediepl powiedział, zmieniając alphę. Albo: GML if image_alpha = 1 then { image_alpha = image_alpha - 0.1; } Coś w tym stylu. Tylko to będzie trochę bez sensu, ponieważ to "zrobi się" w praktycznie błyskawicznym tempie. Lepiej jednak na alarmach ;) Pamiętaj, że image_alpha, zawiera tylko wartości pomiędzy 0 a 1 (0.1 ... 0.2 ... 0.3) itd. Jeżeli już musisz tak jak napisałem, to zrób części setne itd... ( 0.01, 0.02 ) 3. @mallo I tak z ciekawości - można zmienić kolor przejścia ekranu "black out" z czarnego na np. czerwony? Zapisz kolor do zmiennej i zmieniaj jej wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mallo Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 A takie inne pytanie, jak zrobić żeby 5 obiektów się kręciło w okół jednego, dużego obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 GML x = objduzy.x+lengthdir_x(odleglosc_od_obiektu, dir) y = objduzy.y+lengthdir_y(odleglosc_od_obiektu, dir) dir += 1; //lub jakaś iinna wartość</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mallo Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Może to głupie pytanie i ja jestem głupi, ale jak tego użyć? :w00t2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Włóż to do stepa tych obiektów, które mają się kręcić. A do create dir = 0; Pod odleglosc_od_obiektu wstaw jakąś liczbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mallo Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 No i nie działa :( ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_ognik: Error in code at line 1: dir += 0; ^ at position 1: Unknown variable dir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Unknown variable dir nie ma takiej zmiennej, nie dałeś dir=0 w create :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mallo Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Dziękuję bardzo. :thumbsup: Wszyscy którzy mi tu pomogli dostaną creditsy w mojej nowej superprodukcji. :thumbsup: EDIT: Jednak nie, robi mi koło, ale jakoś tak: Czy powinienem sobie dać spokój z GML i po prostu zrobić path? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 A masz odpowiednio ustawiony Origin na sprite małego obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mallo Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Dziękuję bardzo za wszelką pomoc, wszyscy którzy mi tu pomogli dostaną Creditsy. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się