Skocz do zawartości

zmienna


matisowa

Rekomendowane odpowiedzi

Możesz np. w Draw jakiegoś tam nowego obj:

GML
draw_text(x,y,string(xxxxx)) // xxxxx-nazwa wartości, którą chcesz sprawdzić</span></span>

I będzie Ci w roomie pisało, jaką ma wartość ;) Tylko nie zapomnij wcześniej ustawić koloru rysowania i czcionki :D I ustaw objekt mniej więcej na środku rooma, żeby dobrze widzieć napis... heh :sp_ike:

#Edit: Lub:

GML
show_message(string(xxxxx)) // xxxxx-wyjaśnione wcześniej</span>

 

O ile chcesz oczywiście podczas gry... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co sprawdzać czy ma przypisaną jakąś wartość? Ustal że 0 to jest np. nie a 1 to tak i już.

GML
Create:

zmienna=0 //zmienna się tworzy ale załóżmy że nie ma wartości (ale ma)

Jakaś inna akcja...:

if zmienna=0

{

//jeżeli nie ma wartości

}

 

if zmienna=1 //albo co innego, można też użyć if zmienna=0 {...} else {...}

{

//a tu jeżeli ma wartość 1

}

 

Rozumiesz o co mi chodzi? Zmienna jest ale możesz sobie ustalić że zero to jest tak jakby nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...