Skocz do zawartości

seed gen


Rekomendowane odpowiedzi

Robie genetator map. Niechodzi o typowy tylko o taki że losuje jeden room.

jest kilka rómów o nazwach:

seed0

seed1

seed2

itp

chodzi o to żeby losowało któryś z SEED-ów (żeby niebyło takich jazd że menu mi losuje :DD)

próbowałem:

GML
var a;

a=random_range(0,5);

a=round(a);

room_goto('seed'+string(a);

Czy jakoś podobnie :DD

 

Proszę o szyką pomoc :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w

podobny sposób się sprawdza bardzo dobrze. Tam o ile pamięć mnie nie myli room jest podzielony na prostokątne obszary z predefinowanym układem bloków i one są jak puzzle potem łączone ze sobą. itemy i pułapki są jednak całkowicie randomowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generujesz tylko to, co jest koło gracza? Żaden problem. Dodatkowo dezaktywujesz to, co jest daleko.

 

w room creation i niedziała :/

seed0 to nazwa rooma, tak?

 

Daj to w create jakiegoś obiektu.

 

Btw. w "spelunky" to się sprawdza, ale to inny typ gry o ile dobrze kojarzę :P To nie sandbox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
room_goto(choose(seed1,seed2 ...));

Tym sposobem masz do 15 możliwości (bo tyle argumentow ma choose).

Jeśli seedow bedzie wiecej, to ostatecznie

GML
execute_string('room_goto(seed'+string(a)+')');

 

@Edit

Boże, 2 dni mnie nie było i przez pomyłke otworzyłem tak "stary" temat. Na szczęście odp z execute_string jeszcze nie było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...