Skocz do zawartości

Pomoc od 0


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem nowy na tym forum i nowy jako twórca gier... Nie wiem kompletnie nic, przeczytałem chyba z tysiąc poradników jak zrobić grę w Gamemaker ale nic nie wiem. Myślałem o takiej prostej grze platformowej typu "Sonic The Hedgehog". Chcę zacząć od tego by moja postać się rozpędzała zamiast biec z tą samą prędkością. Jak powiększyłem mapę widziałem ją całą zamiast jej fragmentu. Nie umiem też dodawać animacji biegu, obracania, skakania itd...

Myślę że będę zadawać jeszcze wiele pytań więc proszę administrację o nie zamykanie tego tematu dopóki nie ogarnę 3/4 tego co chcę zrobić.

Dziękuję za uwagę i proszę o odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

wszystko w swoim czasie, zrób to najpierw na statycznych spritach, jeśli będziesz zadowolony z efektu dodasz animację. Nic nie zrobisz bez wiedzy, a tej nie zdobędziesz w jeden dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec naciskasz prawy klik na rysunku folder z podpisem "sprite" . Wybierasz "create sprite".

Pozniej wchodzisz w "edit sprite" i naciskasz taka małą karteczke z zielonym plusikiem. Podajesz wymiary twojego chlopka, i mozesz zaczac go rysowac.

Po narysowaniu, znowu nacisnij ta karteczke z zielonym krzyzykiem i narysuj kolejna klatke... itd itd.

Po lewej stronie zaznacz show preview i zmniejsz predkosc na dole. Bedziesz miał podglad animacji.

 

Sam zaczynalem jakies 4 miesiace temu.

Mozesz pokazac swoje dotychczasowe gry, ktore zrobiles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje gry to były jedynie z tutoriali które usuwałem po chwili bo nie były mi potrzebne. Ludzika też mam, nie rysuję go tylko wczytuję.

 

Ok, jak mam już ludzika, to teraz chcę by biegł z przyśpieszoną prędkością do np. 40 i żeby nie mógł dalej już przyśpieszać (znaczy się by biegł coraz szybciej aż nogi zaczną mu się kręcić dookoła głowy :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje gry to były jedynie z tutoriali które usuwałem po chwili bo nie były mi potrzebne. Ludzika też mam, nie rysuję go tylko wczytuję.

Nigdy tego nie rób! To z tych projektów dowiesz się później najwiecej, ja mam na dysku z 50 projektów i żadnego nie usunę, bo to po pierwsze pamiątki są już, a po drugie analizujesz te projekty i dzięki temu dostajesz wiedzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
speed=min(maxspeed,speed+0.1)

 

speed to szybkosc obiektu :D

 

min() to funkcja, ktora zwraca najmniejszy z argumentow (min(1,2)=1, min(10,5,8)=5 itp.)

za maxspeed podluz jakas liczbe, ty chciales 40 chyba

jesli wrzucisz ten kod do step, to bedzie podnosic speeda o 0.1 co klatke (speed=speed+0.1)

chyba ze speed bedzie juz rowne 40, wtedy juz nie bedzie zwiekszac, bo min zwroci 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale chodziło o wklepanie tego bez jakiś nawiasów itd.

Spk, przyzwyczaiłem się, że ludzie nie rozumieją mojego prymitywnego myślenia ;)

 

Ogólnie napiszę tak: mam postać w różnych pozycjach - w skoku, w locie, przy lądowaniu i przy biegu. Umiem zrobić by postać ruszała się w każda stronę, ale nie umiem by odwracała się w tę stronę co ma biec/skakać itp. (Jak nie kumacie to tak, mam ludzika skierowanego w prawo i może chodzić w każdą stronę świata, ale jak idzie w lewo jego ciało jest skierowane w prawo)

Jak zrobić, że idzie w lewo i ma ciało skierowane w lewo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...