Skocz do zawartości

Game Hammer


Compi

Rekomendowane odpowiedzi

fgm.png

Homesite
Game Hammer to narzędzie to tworzenia gier za pomocą "klocków". Jego budowa jest bardzo podobna do znanego wszystkim Game Makera.
Game Hammer będzie multiplatformowy, gdyż jest pisany w Lazarusie. Oczywiście, będzie miał wbudowany język sktyptowy GHL (Game Hammer Language) GML, który pozwoli na dokładniejsze tworzenie.
Problem kwestii prawnej rozwiązany. EULA Game Makera 6.1 nie zawiera paragrafu zabraniającego tworzenia oprogramowania naśladującego dane lub funkcjonalność!
Game Hammer już potrafi tworzyć pliki wykonywalne pod platforme Windows.
Pod pingwinem można skorzystać z Wine. Gry tworzone w Game Hammerze tam działają.


Licencja Game Makera z wersji 6.1
Zrobione:
-Edytor poziomów
-Edytor obiektów
-Tworzenie binarki
-Export/Import projektów
-Ładowanie spritów, backgroundsów, soundów.

Do zrobienia:
-Edytor spritów, backgroundsów
-Edytor efektów dźwiękowych
-Klocki
-GHL (Niepotrzebne)
-Wygodniejszy interface
(PS. Jestem otwarty na sugestie)
zrzut_ekranu_1.png
zrzut_ekranu_22684d.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale po co nam drugi game maker?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Strona domowa projektu dla zainteresowanych. Póki co, jest jeszcze sam template i oprócz galerii nic nie działa.

http://gamehammer.ugu.pl

 

Jeżeli chodzi o wersję Full, to będzie ona pozbawiona reklam w programie i nie będzie znaku wodnego w plikach wykonywalnych.

Wstępna EULA

Myślę, że cena będzie krążyć gdzieś w okolicy poniżej dziesięciu złotych. Jeżeli w końcu Dotpay raczy zweryfikować dowód, to nawet to będzie 3.66 PLN.

 

Screeny na stronce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gmclan.org/up3899_4_GHBeta.html

 

To link do wersji BETA, choć do bety jej daleko. W sumie gry już da się tworzyć, nawet chyba dorzucony jest tam jakiś test d3d.

Przepisuje właśnie na nowo Room Editor, więc nie ten niebieski kwadrat długo tam nie zagości.

Teraz parę porad odnośnie użytkowania:

 

W edytorze obiektów najpierw kliknijcie na nazwe obiektu, a potem na event. Inaczej utracicie dane.

Jeżeli możecie, to nie korzystajcie z Room Editora. Najlepiej dodawajcie obiekty ręcznie, przez instance_create.

Niektóre klocki mogą nie działać poprawnie.

Tworzenie plików exe nie jest jeszcze do końca zrobione, więc jeżeli nie będą chciały wam się uruchomić, to z folderu skasujcie:

-RUN.SAR

-RUNNER.EXE

-DATA.DAT

 

Potem spróbujcie ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

A wiesz, że jeśli wersja 6.1 nie zawiera takowego wpisu, a 6.0 i 7.0 je mają, to możesz zawrzeć tylko te rzeczy, których w 6.0 i 7.0 nie ma, bo inaczej łamiesz tamte licencje (bo tamte funkcjonalnosci nasladujesz). Huh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...