Skocz do zawartości

Odwoływanie się do obiektu po zmiennej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich gmclanowiczów!

 

Mam małe (mam nadzieje że małe) pytanie.

 

W jaki sposób w GMie można odwoływać się do obiektów po ich zmiennych, czyli np:

 

Jeśli dystans do obiektu, który ma zmienną a<0.6 jest mniejszy niż 50px wykonuję akcję.

 

 

W jaki sposób to zrobić?

Proszę o wytłumaczenie jaki kod, bo teoretycznie wiem niby jak to zrobić, tylko z praktyką gorzej.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam, przynajmniej dowiedziałem się czegoś nowego.

 

A musi to być tak, że sprawdza wszystkie obiekty, a nie tylko te najbliższe?

Bo obiekt sprawdzany to ściana (ściany sprawdzają ściany), a ścian jest dość dużo ;)

 

Jeśli nic nie da się z tym zrobić to może istnieje metoda, żeby sprawdzić przez ile obiektów jednego typu przechodzi collision_line?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to juz w create sprawdzaj

 

var col;

col[0]=instance_position(x-1,y)

col[1]=instance_position(x+1,y)

col[2]=instance_position(x,y+1)

col[3]=instance_position(x,y-1)

for(i=0;i<=3;i+=1)

if col>0 col.zmienna<0.6{

zmienna+=0.1

}

 

nie wiem czy optymalnie, ale jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...