ZyperPL Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Witam wszystkich gmclanowiczów! Mam małe (mam nadzieje że małe) pytanie. W jaki sposób w GMie można odwoływać się do obiektów po ich zmiennych, czyli np: Jeśli dystans do obiektu, który ma zmienną a<0.6 jest mniejszy niż 50px wykonuję akcję. W jaki sposób to zrobić? Proszę o wytłumaczenie jaki kod, bo teoretycznie wiem niby jak to zrobić, tylko z praktyką gorzej. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Lutego 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 GML with (typObiektu) { if distance_to_object(other) < 50 and a < 0.6 { <akcja> }} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 No to co to Other w końcu robi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 w evencie kolizji to jest instancja, z ktora kolidujesz, a w with instancja, ktora wywoluje with :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Dzięki wam, przynajmniej dowiedziałem się czegoś nowego. A musi to być tak, że sprawdza wszystkie obiekty, a nie tylko te najbliższe? Bo obiekt sprawdzany to ściana (ściany sprawdzają ściany), a ścian jest dość dużo ;) Jeśli nic nie da się z tym zrobić to może istnieje metoda, żeby sprawdzić przez ile obiektów jednego typu przechodzi collision_line? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Tak od tego są parenty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Jedna ściana koliduje z 4 innymi i chcę, żeby sprawdzała czy któraś z tych ścian ma zmienną np. 0.1 i jeśli tak to, żeby zmieniła swoją zmienną na 0.2. Parenty są tylko do jednego obiektu czy tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 a to juz w create sprawdzaj var col; col[0]=instance_position(x-1,y) col[1]=instance_position(x+1,y) col[2]=instance_position(x,y+1) col[3]=instance_position(x,y-1) for(i=0;i<=3;i+=1) if col>0 col.zmienna<0.6{ zmienna+=0.1 } nie wiem czy optymalnie, ale jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Pętle w ogóle są nieoptymalne, więc już lepiej rozpisać to na 4 ify. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Pętle w ogóle są nieoptymalne, więc już lepiej rozpisać to na 4 ify. Dokładnie, tak właśnie zrobię. Dzięki wszystkim za pomoc ;) @Dół: Może nieprofesjonalnie, ale ja nikomu tego kodu pokazywać nie będę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 4 ify beda wygladac nieprofesjonalnie.. :( e:i znowu pisze niepotrzebnie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się