Skocz do zawartości

collision_line zwracając id pierwszego obiektu


Nirvan

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę w platformówce zrobić cienie i chcę je zrobić za pomocą collision line, niestety raz zwracane jest id platformy na której stoje a raz platformy pod tą na której stoję. Jak można zrobić żebyt po napotkaniu pierwszej juz więcej nie szukał a potem jak juz nie koliziuje to żeby szukało następnej?

Z distance_to_object nie wypali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe masz małe pojęcie o optymalizaczji, ten sam kod co dałeś tylko szybszy:

GML
s=collision_line(x,y,x,y+500,par_objbounce,0,1);

if s

{

draw_sprite_ext itd

}

 

A co do tematu to spróbuj może wykorzystać algortym wyszukiwania binarnego, który gdzieś w artykułach leży. Napisał go Platyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=27914

 

http://www.gmlscripts.com/script/collision_line_list

 

I sprawdzanie, który jest najbliżej, ale szybkie to nie będzie a do wykonywania co step to już w ogóle się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...