Nirvan Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Chcę w platformówce zrobić cienie i chcę je zrobić za pomocą collision line, niestety raz zwracane jest id platformy na której stoje a raz platformy pod tą na której stoję. Jak można zrobić żebyt po napotkaniu pierwszej juz więcej nie szukał a potem jak juz nie koliziuje to żeby szukało następnej? Z distance_to_object nie wypali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Jaki kod masz obecnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 GML if collision_line(x,y,x,y+500,par_objbounce,0,1) { s=collision_line(x,y,x,y+500,par_objbounce,0,1); draw_sprite_ext itd } Bo zwraca id tego ostatniego objektu a nie pierwszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 hehe masz małe pojęcie o optymalizaczji, ten sam kod co dałeś tylko szybszy: GML s=collision_line(x,y,x,y+500,par_objbounce,0,1); if s { draw_sprite_ext itd } A co do tematu to spróbuj może wykorzystać algortym wyszukiwania binarnego, który gdzieś w artykułach leży. Napisał go Platyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Jeżeli zawsze zwraca ID ostatniego, to (tak na logikę) zamień na miejsca argumenty Y i Y2. Będzie zwracać ID pierwszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 no to cię zaskoczę bo zwraca dalej id ostatniego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 pewnie zwraca największe ID... Wyszukiwanie binarne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Stycznia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Zwraca takie ID, jakie jest wygodniejsze względem depth i id instancji, bo w takiej kolejności jest wykonywany kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 To da się zrobić to jakoś bez wielkich komplikacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Stycznia 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=27914 http://www.gmlscripts.com/script/collision_line_list I sprawdzanie, który jest najbliżej, ale szybkie to nie będzie a do wykonywania co step to już w ogóle się nie nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się