Skocz do zawartości

Atak obrotem postaci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam (o jezu, jak mnie dawno w tym dziale nie było...).

Postanowiłem, że w mojej grze atak szablą nie będzie się odbywał przez kliknięcie, ale przez przytrzymanie PPM i obrót (tak żeby to jakoś dynamicznie było). Nie za bardzo jednak umiem się do tego zabrać. Mam takie coś, że jeśli obiekt bohatera ma spr_szlachcic_szabla, to image_angle=mouse_x, bo dwóch (czyli mouse_x, mouse_y) już się nie dało. Dalej jednak ni w ząb nie umiem.

Jak wstawić do image_angle dwóch parametrów (x i y kursora), i jak ustawić maksymalną prędkość obrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak obrócisz miecz w stronę myszki z określoną prędkością:

GML
var roznica;

roznica = point_direction( x, y ,mouse_x, mouse_y ) - image_angle;

if ( roznica < -180 ) roznica += 360;

if ( roznica > 180 ) roznica -= 360;

if ( roznica >= 0 && roznica > sp ) image_angle += sp;

if ( roznica < 0 && -roznica > sp ) image_angle -= sp;

Co do kolizji to sprawdzaj kąt pomiędzy x, y postaci a x, y przeciwnika i jeśli będzie > 180 to brak kolizji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...