Caporegime Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Witam (o jezu, jak mnie dawno w tym dziale nie było...). Postanowiłem, że w mojej grze atak szablą nie będzie się odbywał przez kliknięcie, ale przez przytrzymanie PPM i obrót (tak żeby to jakoś dynamicznie było). Nie za bardzo jednak umiem się do tego zabrać. Mam takie coś, że jeśli obiekt bohatera ma spr_szlachcic_szabla, to image_angle=mouse_x, bo dwóch (czyli mouse_x, mouse_y) już się nie dało. Dalej jednak ni w ząb nie umiem. Jak wstawić do image_angle dwóch parametrów (x i y kursora), i jak ustawić maksymalną prędkość obrotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 image_angle=point_direction(mouse_x,mouse_y); Chyba tak to będzie :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Na stronie jest gdzieś przykład wyszukiwania lepszego kierunku obrotu - to powinno Ci pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Dzięki. Muczek, przykład który podałeś nie pomógł mi, bo nadal nie umiem zrobić maksymalnej szybkości obrotu. Aha - żeby kolizja z np. plecami bohatera nie liczyła się jako atak, to muszę zrobić oddzielny sprite broni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Tak obrócisz miecz w stronę myszki z określoną prędkością: GML var roznica; roznica = point_direction( x, y ,mouse_x, mouse_y ) - image_angle; if ( roznica < -180 ) roznica += 360; if ( roznica > 180 ) roznica -= 360; if ( roznica >= 0 && roznica > sp ) image_angle += sp; if ( roznica < 0 && -roznica > sp ) image_angle -= sp; Co do kolizji to sprawdzaj kąt pomiędzy x, y postaci a x, y przeciwnika i jeśli będzie > 180 to brak kolizji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się