MiChAl200 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Dziwny problem. Jest ludzik, i jak się naciśnie na klocek "ziemia", to znika, i pojawia się zamiast niego miniaturka tego klocka "ziemia_mini", która po dotknięciu znika i dodaje się 1 do zmiennej "global.l_ziemia". Niby ok, ale czasem jest tak, że czasem po zniszczeniu jednego klocka i zabraniu miniaturki dodaje się od razu 3, albo 2, a czasem nawet 10. Co zrobić. Kody użyte to: Left Pressed z obiektem "ziemia": instance_create(x + 5, y, ziemia_mini); instance_destroy(); Kolizja "ludzika" z obiektem "ziemia_mini": global.l_ziemia+=1; instance_destroy(); I są problemy, po zniszczeniu np. 6 klocków, czasem dodaje mi się 86.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 kod, ktory podales nie ma prawa tak robic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 No to ja nie wiem co zrobić.. Bo to jest gra platformowa, "ziemia" jest solidnym blokiem, a "ziemia_mini" jest blokiem niesolidnym z grawitacją. A jest też drugi blok taki sam jak "ziemia", tylko inny sprite. i też po zniszczeniu zamienia się w "ziemia_mini", ale normalnie się nalicza. I jest taki sam kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Może w room editorze dodałeś w jednym miejscu kilka tych samych instancji obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Grudnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Ciężko stwierdzić, czy nie masz gdzieś w kodzie innego błędu, skoro nie mamy gry. Sprawdź czy left pressed ze zwykłym left nie pomyliłes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 @gnysek: Nawet, jakby pomylił, to ma instance_destroy(); Ja obstawiam wersję Uzjela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiChAl200 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Ok, chyba problem się jakoś rozwiązał... Bo ja miałem tak, że na początku gry teren sam się generował. Za pomocą pętel for co 32 pix tworzył się kolejny blok. I tych pętel było kilka, jeden na wygenerowanie trawy niżej, jeden na wygenerowanie ziemi (na głębokość 3 kratek), jeden niżej na wygenerowanie kamienia lub ziemi i jeden na wygenerowanie kamienia, lub rzadziej ziemi. I tylko miałem błędy z tą ziemią na 3 kratki. Chciałem zobaczyć czy coś się nie podwoiło, albo było nie tak z kodem, więc zmieniłem liczby, żeby ta ziemia generowała się trochę wyżej. I nagle się naprawiło. Przestawiłem na stare wartości i wciąż działa. Dziwne, ale dobrze, że już działa :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się