Skocz do zawartości

najpierw rpg potem mmorpg?


Elevator

Rekomendowane odpowiedzi

jak wyzej, czy moge zrobic jakas rpg teraz a potem zamienic ją w mmorpg? czy jest to bardziej czasochlonne od robienia mmorpg od poczatku? nie potrafie zrobic mmorpg, ale rpg jak najbardziej, dlatego chetnie bym zrobił rpg a za pare miesiecy zamienił to na mmorpg jak już sie wyucze, w kazdym razie czy mozna tak sobie gre zmodyfikowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byl identyczny temat

wiem ale nie chcialem dostac warna za odswiezanie to zalozylem swoj

 

 

Powiem ci z własnego doświadczenia że lepiej od razu pisać MMO :) Kiedyś pisałem pierw RPG, potem chciałem przerobić na MMO... wszystko się pierdzieli, myli i krzaczy. Jeśli od razu piszesz MMORPG to wszystko jest dostosowane do multi i masz pewność że nic się nie skrzaczy :)

ehh <_<

 

 

dziekuje za odpowiedzi i czekam na kolejne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz poruszanie się, ekwipunek i itp. rzeczy robisz tak samo nie zależnie od tego czy wysyłasz zmienne na serw czy nie. Ale właśnie chodzi tu o to abyś później nie musiał wysyłać nie wiadomo jakiej ilości danych przez łącze. Musisz starać się jak najbardziej zoptymalizować swoją grę. Kiedyś pisałem RPG-a w GM ale raczej nie nadawałby się na przerobienie go w MMO. Możesz spróbować zawsze jak coś nie wyjdzie to możesz wydać singla bo takich gier RPG jest mało, to znaczy znajdziesz parę ale większość z nich jest w dziale zapowiedzi. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja całkowicie nie ogarniam multi , jak chcesz to rób na razie RPG , potem je optymalizuj , potem zamień na MMORPG , a potem jeszcze raz zoptymalizuj , dłuuuuga praca , ale wydaje mi się , że wtedy zrobisz ją w każdym calu ... ale jestem też łbem , dlatego nie radze ci słuchać moich rad , po prostu się nudze i dlatego spamuje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo robisz single player, albo multiplayer - nie robi się pierw single, a potem rozwija o multi, NIGDY, bo to są 2 tak różne struktury gier, że uniwersalizm tu nie zadziała dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo robisz single player, albo multiplayer - nie robi się pierw single, a potem rozwija o multi, NIGDY, bo to są 2 tak różne struktury gier, że uniwersalizm tu nie zadziała dobrze.

Powiedz to np: twórcą Guardian of light. Wszystko zależy od typu gry i sposobu pisania gameplay'u wybranego przez programistów więc to "nigdy" nie bardzo pasuje. Raczej w większości przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz to np: twórcą Guardian of light. Wszystko zależy od typu gry i sposobu pisania gameplay'u wybranego przez programistów więc to "nigdy" nie bardzo pasuje. Raczej w większości przypadków.

 

Tylko że tę grę pisali profesjonaliści a nie użytkownik GMa... Multiplayer powinno się pisać od początku bo ciężko przenieść kod z single na multiplayer - w multi niektórymi rzeczami zajmuje się server, a niektórymi client... lepiej pisać odrazu multi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie powyżej: wydaje się, jako byś chciał się pochwalić wiedzą o tym, a nie mógł tej wiedzy racjonalnie przekazać. To, że "w multi niektórymi rzeczami zajmuje się server, a niektórymi client", to wiedzą wszyscy, którzy się z tym stykają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że tę grę pisali profesjonaliści a nie użytkownik GMa... Multiplayer powinno się pisać od początku bo ciężko przenieść kod z single na multiplayer - w multi niektórymi rzeczami zajmuje się server, a niektórymi client... lepiej pisać odrazu multi.

A jakie to ma znaczenie? :) To tylko mit, że zawsze jeśli chcemy mieć multi trzeba pod to pisać całą grę. Większość produkcji z całą pewnością tak ale nie zawsze jest to potrzebne. Zrobienie gry z samym singlem zajmuje mniej czasu co daje nam większe prawdopodobieństwo, że projekt uda nam się ukończyć. Po co robić grę z multi, w które zagra parę osób a stracimy na to dodatkowe kilka miesięcy? Gry takie jak seria lego, Lara Croft:gol, trine itp z trybem kooperacji czy np: klasyczne wyścigi to kandydaci na projekty do, których można dorzucić multi w późniejszym czasie. Do pierwszego typu gier nie potrzeba robić systemu anti-czitowego bo i w jakim celu? Od razu mamy podział na kilka graczy tylko, że sterowanych przez ai. Nie trzeba liczyć wszystkiego na serwerze a całość nie musi być tak precyzyjna jak w grach typu fps. Szczególnie jeśli większość leci na skryptach mamy ułatwione zadanie, trochę gorzej to wypada jeśli w grę wchodzą ciała sztywne. Odpowiednie podejście pozwala na późniejsze dodania multi bez większego stresu jeśli np gra okaże się sukcesem i gracze będą narzekać na brak opcji gry przez sieć. Zawsze trzeba dobrze rozważyć wszystkie za i przeciw a następnie ocenić jak trudno będzie później dodać tryb multi i czy jest to opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie powyżej: wydaje się, jako byś chciał się pochwalić wiedzą o tym, a nie mógł tej wiedzy racjonalnie przekazać. To, że "w multi niektórymi rzeczami zajmuje się server, a niektórymi client", to wiedzą wszyscy, którzy się z tym stykają.

 

Źle się wydaję :) Usiłuję tylko nakłonić aby od razu pisał MMORPG bo będzie mu łatwiej niż wszystko potem przepisywać ^.^ I nie, nie usiłuję się chwalić, bo nawet nie mam czym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...