Elevator Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 jak wyzej, czy moge zrobic jakas rpg teraz a potem zamienic ją w mmorpg? czy jest to bardziej czasochlonne od robienia mmorpg od poczatku? nie potrafie zrobic mmorpg, ale rpg jak najbardziej, dlatego chetnie bym zrobił rpg a za pare miesiecy zamienił to na mmorpg jak już sie wyucze, w kazdym razie czy mozna tak sobie gre zmodyfikowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 byl identyczny temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Powiem ci z własnego doświadczenia że lepiej od razu pisać MMO :) Kiedyś pisałem pierw RPG, potem chciałem przerobić na MMO... wszystko się pierdzieli, myli i krzaczy. Jeśli od razu piszesz MMORPG to wszystko jest dostosowane do multi i masz pewność że nic się nie skrzaczy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 byl identyczny temat wiem ale nie chcialem dostac warna za odswiezanie to zalozylem swoj Powiem ci z własnego doświadczenia że lepiej od razu pisać MMO :) Kiedyś pisałem pierw RPG, potem chciałem przerobić na MMO... wszystko się pierdzieli, myli i krzaczy. Jeśli od razu piszesz MMORPG to wszystko jest dostosowane do multi i masz pewność że nic się nie skrzaczy :) ehh <_< dziekuje za odpowiedzi i czekam na kolejne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Kolejne odpowiedzi będą takie same Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Jak napiszesz RPG, możesz zacząć pisać MMO od nowa używając skryptów na omijanie, atakowanie itd. z RPG. Ja tak mam zamiar zrobić z moją grą, bo pisać MMO od początku to ciężko jest bez skryptów na takie rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Wiesz poruszanie się, ekwipunek i itp. rzeczy robisz tak samo nie zależnie od tego czy wysyłasz zmienne na serw czy nie. Ale właśnie chodzi tu o to abyś później nie musiał wysyłać nie wiadomo jakiej ilości danych przez łącze. Musisz starać się jak najbardziej zoptymalizować swoją grę. Kiedyś pisałem RPG-a w GM ale raczej nie nadawałby się na przerobienie go w MMO. Możesz spróbować zawsze jak coś nie wyjdzie to możesz wydać singla bo takich gier RPG jest mało, to znaczy znajdziesz parę ale większość z nich jest w dziale zapowiedzi. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Jak napiszesz RPG, możesz zacząć pisać MMO od nowa używając skryptów na omijanie, atakowanie itd. z RPG. Ja tak mam zamiar zrobić z moją grą, bo pisać MMO od początku to ciężko jest bez skryptów na takie rzeczy. Nie wiesz co mówisz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Może nie tyle co ciężko napisać mmo, ale najgorzej jest zrobić to optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Może nie tyle co ciężko napisać mmo, ale najgorzej jest zrobić to optymalne. Niestety, tu Ci kolega dobrze mówi :] Pracuję jednak teraz nad silniczkiem MMO, testuje optymalne rozwiązania, może jak skończe skorzystasz z mojego silniczke ^.^ ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Ja całkowicie nie ogarniam multi , jak chcesz to rób na razie RPG , potem je optymalizuj , potem zamień na MMORPG , a potem jeszcze raz zoptymalizuj , dłuuuuga praca , ale wydaje mi się , że wtedy zrobisz ją w każdym calu ... ale jestem też łbem , dlatego nie radze ci słuchać moich rad , po prostu się nudze i dlatego spamuje ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 albo robisz single player, albo multiplayer - nie robi się pierw single, a potem rozwija o multi, NIGDY, bo to są 2 tak różne struktury gier, że uniwersalizm tu nie zadziała dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 albo robisz single player, albo multiplayer - nie robi się pierw single, a potem rozwija o multi, NIGDY, bo to są 2 tak różne struktury gier, że uniwersalizm tu nie zadziała dobrze. Powiedz to np: twórcą Guardian of light. Wszystko zależy od typu gry i sposobu pisania gameplay'u wybranego przez programistów więc to "nigdy" nie bardzo pasuje. Raczej w większości przypadków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Powiedz to np: twórcą Guardian of light. Wszystko zależy od typu gry i sposobu pisania gameplay'u wybranego przez programistów więc to "nigdy" nie bardzo pasuje. Raczej w większości przypadków. Tylko że tę grę pisali profesjonaliści a nie użytkownik GMa... Multiplayer powinno się pisać od początku bo ciężko przenieść kod z single na multiplayer - w multi niektórymi rzeczami zajmuje się server, a niektórymi client... lepiej pisać odrazu multi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 panie powyżej: wydaje się, jako byś chciał się pochwalić wiedzą o tym, a nie mógł tej wiedzy racjonalnie przekazać. To, że "w multi niektórymi rzeczami zajmuje się server, a niektórymi client", to wiedzą wszyscy, którzy się z tym stykają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Tylko że tę grę pisali profesjonaliści a nie użytkownik GMa... Multiplayer powinno się pisać od początku bo ciężko przenieść kod z single na multiplayer - w multi niektórymi rzeczami zajmuje się server, a niektórymi client... lepiej pisać odrazu multi. A jakie to ma znaczenie? :) To tylko mit, że zawsze jeśli chcemy mieć multi trzeba pod to pisać całą grę. Większość produkcji z całą pewnością tak ale nie zawsze jest to potrzebne. Zrobienie gry z samym singlem zajmuje mniej czasu co daje nam większe prawdopodobieństwo, że projekt uda nam się ukończyć. Po co robić grę z multi, w które zagra parę osób a stracimy na to dodatkowe kilka miesięcy? Gry takie jak seria lego, Lara Croft:gol, trine itp z trybem kooperacji czy np: klasyczne wyścigi to kandydaci na projekty do, których można dorzucić multi w późniejszym czasie. Do pierwszego typu gier nie potrzeba robić systemu anti-czitowego bo i w jakim celu? Od razu mamy podział na kilka graczy tylko, że sterowanych przez ai. Nie trzeba liczyć wszystkiego na serwerze a całość nie musi być tak precyzyjna jak w grach typu fps. Szczególnie jeśli większość leci na skryptach mamy ułatwione zadanie, trochę gorzej to wypada jeśli w grę wchodzą ciała sztywne. Odpowiednie podejście pozwala na późniejsze dodania multi bez większego stresu jeśli np gra okaże się sukcesem i gracze będą narzekać na brak opcji gry przez sieć. Zawsze trzeba dobrze rozważyć wszystkie za i przeciw a następnie ocenić jak trudno będzie później dodać tryb multi i czy jest to opłacalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skowron1993 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 panie powyżej: wydaje się, jako byś chciał się pochwalić wiedzą o tym, a nie mógł tej wiedzy racjonalnie przekazać. To, że "w multi niektórymi rzeczami zajmuje się server, a niektórymi client", to wiedzą wszyscy, którzy się z tym stykają. Źle się wydaję :) Usiłuję tylko nakłonić aby od razu pisał MMORPG bo będzie mu łatwiej niż wszystko potem przepisywać ^.^ I nie, nie usiłuję się chwalić, bo nawet nie mam czym :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się