Skocz do zawartości

kasowanie zmiennych


Poo-ding

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio odkryłem ciekawą funkcję : variable_global(lub local)_set . Zauważyłem, że dzięki niej program może na bieżąco tworzyć nowe zmienne w trakcie gry. To bardzo ciekawa opcja. Tylko tu mam pytanie: Czy tak stworzoną zmienną w trakcie gry, program może też usunąć w trakcie gry? Zakładam, że tak , tym bardziej że istnieje opcja variable_global(lub local)_exist , pewnie po to by sprawdzać czy dana zmienna istnieje czy nie. Niestety nie znalazłem żadnej formułki typu variable_destroy czy coś w tym stylu, dlatego też pytam Was uprzejmie : Czy istnieje jakaś fraza, za pomocą której program może usunąć zmienne już po jego uruchomieniu ?

 

2. Mam jeszcze jedno pytanie: Do czego służy funkcja variable_global_get ? Czytałem helpa, ale nie bardzo rozumiem oco chodzi, czy ktoś z Was wie?

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

1. Nie mozna usunąć (lokalne znikają razem z instancją obiektu, globalne pozostają)

2. Pobiera wartość globala:

 

GML
x = global.test;

// to samo co:

x = variable_global_get('test');

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...