Poo-ding Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam, ostatnio odkryłem ciekawą funkcję : variable_global(lub local)_set . Zauważyłem, że dzięki niej program może na bieżąco tworzyć nowe zmienne w trakcie gry. To bardzo ciekawa opcja. Tylko tu mam pytanie: Czy tak stworzoną zmienną w trakcie gry, program może też usunąć w trakcie gry? Zakładam, że tak , tym bardziej że istnieje opcja variable_global(lub local)_exist , pewnie po to by sprawdzać czy dana zmienna istnieje czy nie. Niestety nie znalazłem żadnej formułki typu variable_destroy czy coś w tym stylu, dlatego też pytam Was uprzejmie : Czy istnieje jakaś fraza, za pomocą której program może usunąć zmienne już po jego uruchomieniu ? 2. Mam jeszcze jedno pytanie: Do czego służy funkcja variable_global_get ? Czytałem helpa, ale nie bardzo rozumiem oco chodzi, czy ktoś z Was wie? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Listopada 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 1. Nie mozna usunąć (lokalne znikają razem z instancją obiektu, globalne pozostają) 2. Pobiera wartość globala: GML x = global.test; // to samo co: x = variable_global_get('test'); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Struktury danych chyba da się usunąć w czasie gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Listopada 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Zasoby tak, zmienne nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się