Skocz do zawartości

scieżka rozwoju


taxi_driver

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz nie znalazlem takiego tematu, to zwracam sie z prosba.

Czy ktorys z doswiadczonych gmclanowiczow moglby nakreslic sciezke rozwoju dla "zielonych" nowicjuszy?

To znaczy:

Czego sie nalezy nauczyc?

 

-Co na początek?

-Co pózniej?

-Kiedy i od czego zaczac nauke kodu gm?

-Skad brac tutoriale i samouczki? (przykro o tym mowic ale nasze gmclanowe w wiekszosci nie dzialaja)

itd, itd.. sami lepiej wiecie co poczatkujacym potrzeba, napewno nie tylko ja bym skorzystal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Skad brac tutoriale i samouczki? (przykro o tym mowic ale nasze gmclanowe w wiekszosci nie dzialaja)

itd, itd.. sami lepiej wiecie co poczatkujacym potrzeba, napewno nie tylko ja bym skorzystal.

gmc.yoyogames.com lub google.com :)

-Co na początek?

Klocki.

-Co pózniej?

Kod.

-Kiedy i od czego zaczac nauke kodu gm?

Kiedy? Hmmm... Może niedługo po tym, jak opanujesz klocki?

Od czego? Od prostych funkcji w stylu "instance_destroy()" :)

 

A jak już będziesz lepszy, to możesz pokombinować z dllami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, Bedziom, idź zażyć swoje tabletki przed snem.

 

Ja zaczynałem od układania prostych gierek z klocków. Od najbanalniejszych ("Catch the Clown"), do ambitnych(strzelanka 4-kierunkowa, w której granaty rzucało się garściami o.O). Potem znalazłem program "Action Decoder" (jest w dziale Download), który przetłumacza klocki na kod, to mi bardzo ułatwiło przejście na samo pisanie skryptów, już bez klocków. W międzyczasie doszkalałem się, czytając dokumentację. Najlepiej przeczytać dwa pierwsze działy o GML-u, później można kształcić się na bieżąco.

Tutoriale i samouczki nie są aż tak bardzo potrzebne, jeżeli masz rozwiniętą zdolność logicznego myślenia. Większość mojej wiedzy zdobyłem, samemu sprawdzając różne funkcje i skrypty (jest tego przeszło 300 projektów!). Mogę powiedzieć, że całkiem nieźle znam się na GML-u.

Jeśli jednak nie wiesz kompletnie, od czego zacząć, proponuję przestudiować tutoriale z tej strony: http://sandbox.yoyogames.com/make/tutorials (o ile znasz dobrze język angielski, zawsze też przychodzi z pomocą Google Tłumacz ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"klocki" w waszych ustach brzmia jak strzał w pysk!

Czy to znaczy ze bez znajomosci tego kodu gm nic ciekawego nie zdolam zrobic?

 

W linku na strone sandbox.YoYo jest tylkoo kilka tutoriali ( w tym tez ten ktory juz przerobilem - ten samolocik latajacy i strzelajacy), slowem niewiele.

Co oczywiscie mnie nie zatrzyma, a co najwyzej wprowadzi w furie tworzenia :twisted:

Klocki sa fajne!!!

Czy istnieje jakis tutorial do kodu gm?

Action Decoder zaraz poszukam i sciagne.

 

(Tak wogole to dzieki za odpowiedzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to bez znajomości kodu możesz dużo w GM-ie zrobić, ale kod jest po prostu wygodniejszy.

Co do pytania "kiedy": ja zacząłem uczyć się kodu, jeszcze zanim opanowałem połowę klocków. Na początku mieszałem klocki z kodem, a teraz to w zasadzie sam kod.

 

Rób dużo projektów, nawet nie takich do wydania, ale dla siebie, żeby poćwiczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że a zanim zacząłem zadawać na forum przeczytałem wszystkie tematyw pytaniach początkujących. Wtedy było tego z 80 stron, i zawsze się czegoś z tego dowiesz. Jak czegoś nie potrafsz zadaj pyt. na forum ale jak ktoś Ci odpowie, to zawsze pytaj dlaczego to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...