Bedziom Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Witajcie ;) Zrobiłem przykład na najprostsze menu, jakie można zrobić - czyli oparte na rysowaniu napisów i zmiennej "opt" :) Może przydać się początkującym, oraz - po podrasowaniu - tym bardziej zapoznanym z GMem :) download Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 1. GML if opt=1 // jesli opcja=1 draw_sprite(sprite0,0,x,y) // rysujemy sprite0 na wysokosci napisu "start" if opt=2 // jesli opcja=2 draw_sprite(sprite0,0,x,y+48) // rysujemy sprite0 na wysokosci napisu "exit" if opt=3 // jesli opcja=3 draw_sprite(sprite0,0,x,y+96) // rysujemy sprite0 na wysokosci napisu "cos innego"</span></span></span></span> -> GML draw_sprite(sprite0,0,x,y+( opt - 1 ) * 48) 2. GML if opt=1 // jesli opcja=1 {show_message('Start!') // pokazuje sie wiadomosc "start" room_goto_next()} // idziemy do nastepnego rooma if opt=2 // jesli opcja=2 game_end() // konczymy gre if opt=3 // jesli opcja=3 { show_message('Costam') // pokazuje sie wiadomosc "costam" } -> GML switch( opt ) { case 1: show_message('Start!') // pokazuje sie wiadomosc "start" room_goto_next()} // idziemy do nastepnego rooma break; case 2: game_end() // konczymy gre case 3: show_message('Costam') // pokazuje sie wiadomosc "costam" break; } W dodatku: https://gmclan.org/index.php?czytajart=24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 To miał być jak najprostszy przykład :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 No i? Codziennie posługuję się prostymi rzeczami - np. łyżką. Ale nie jest krzywa, wygięta i wysmarowana klejem tylko dlatego, że to prosta rzecz. Przykład jest słaby jak barszcz. https://gmclan.org/index.php?czytajart=24. Dziesięć razy mniej kodu, a lepiej i wydajniej przy tym samym efekcie. Z miłości do ciebie daję ci jedynkę na zachętę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Dziesięć razy mniej kodu Chyba raczej 4x więcej :) Codziennie posługuję się prostymi rzeczami - np. łyżką. Ale nie jest krzywa, wygięta i wysmarowana klejem tylko dlatego, że to prosta rzecz. Czepiasz się pan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Nie wywołuję żadnej wojny, po prostu nie ma co pisać wymówek, przykład cholernie słaby. W czym jest lepszy od tego, co podałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Lepszy? Nie wiem, nie testowałem tego, co podałeś. Nic też na ten temat nie napisałem. Pisałem, że mojego kodu jest mniej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 28 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2011 Słabe te Wasze mena. Tylko 3 opcje.. -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 29 Września 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Mam nadzieje ze trollujesz, alwin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 29 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 @Alwin - przecież można sobie dodać opcje samemu, to bardzo proste... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Gdyby menu było oparte na tablicach oraz jakiejkolwiek logice - może i owszem. Lepszy? Nie wiem, nie testowałem tego, co podałeś. Nic też na ten temat nie napisałem. Pisałem, że mojego kodu jest mniej Nikogo nie obchodzi, co pisałeś. Przykład gnyska jest bardziej elastyczny, zawiera MNIEJ kodu (policz znaki, a później się wymądrzaj ;)) i jest całkowicie logiczny - masę stałych zamieniamy w jedną, sensowną tablicę. Niby prosty przykład, a i tak da radę skopać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 te switche sa szybsze niż ify? bo switch zajmuje 10 linijek, a if 7(w tym przypadku+nie liczac klamer). Kod ze stepa mogłeś dać w eventach key down i key up, byloby wiecej kodu, ale chyba szybciej, bo nie sprawdzaloby co stepa, tylko wtedy jak klikniesz. To wysowanie tak jak Sernat pisał, a pozatym to nawet fajny przyklad :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Najpierw naucz się robić gry, potem bierz się za pomaganie innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 To było do mnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 te switche sa szybsze niż ify? bo switch zajmuje 10 linijek, a if 7(w tym przypadku+nie liczac klamer). Hahahahahahahahaha :D Kod ze stepa mogłeś dać w eventach key down i key up, byloby wiecej kodu, ale chyba szybciej, bo nie sprawdzaloby co stepa, tylko wtedy jak klikniesz. To wysowanie tak jak Sernat pisał, a pozatym to nawet fajny przyklad :D Proszę, nie pisz, jeśli nie jesteś pewien, bo być może wprowadzisz kogoś w błąd. A to, co napisałeś to jedna wielka kpina :P . Nie trzeba chyba nawet pisać, dlaczego :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Nie, trzeba. Naprowadź mnie, mistrzu. E: pierwszy to było pytanie, więc nie byłem pewny :) A drugie, w Twoim kodzie sprawdza co step, czy jest wciśnięty przycisk1,2 i 3+czy jest to cośtam, a w moim tylko przyciski i w razie czego robi to coś, taka ma logika. E2: Dam przykład: GML for(i=0;i+=1;i<=100){ costam; } if key_1 costam if key_2 costam2 if key_3 costam3 vs. if key_1{ costam for(i=0;i+=1;i<=100){ costam; } }if key_2{ costam2 for(i=0;i+=1;i<=100){ costam; } }if key_3{ costam3 for(i=0;i+=1;i<=100){ costam; } } Który kod będzie szybszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Pierwszy. EDIT:To znaczy drugi bo przy pierwszym pętla jest wykonywana za każdym razem, a w drugim tylko wtedy gdy naciśnięty jest klawisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Otóż to :D Może i w przykładzie Bedzia nie było pętli, ale z nią lepiej zrozumieć o co mi chodziło. A z tymi switchami to nie wyśmiewa się ludzi niewiedzących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sernat Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Nie istnieje żadna analogia między pierwszym przypadkiem, a drugim. Teraz zapodaj przykład ze switchami i przykład z ifami. Pierwszy. EDIT:To znaczy drugi bo przy pierwszym pętla jest wykonywana za każdym razem, a w drugim tylko wtedy gdy naciśnięty jest klawisz. Hahaha, i to go totalnie kasuje już na starcie, bo w przykładzie Bedzioma kod się wykonywał w obu przypadkach przy wciśnięciu klawisza. Nie ucz wody jak się zamoczyć, Karolo ;) . Pomijam już fakt, że liczba linijek kodu nijak ma się do wydajności, logiki i wygody. Za cholerę tego nie rozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 @karolo230 Sernatowi chodziło o to, że silnik i tak musi sprawdzić, czy klawisz jest wciśnięty czy nie. Jest taka jedyna różnica, że w jednym przypadku robisz to ty, a w drugim ie musisz bo Mike Cię wyręczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 To było do mnie? Nie, do bedzioma. I według mnie, nie ma się co babrać jeszcze w tym przykładzie - padł już link do dobrego przykładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Ale autor przykładu może się czegoś nauczy jeśli wytkiemy mu błędy a on je poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się