Skocz do zawartości

Zablokowane tablice vs zmienne


kriso99

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy lepiej użyć:

GML
bron1=10

bron2=10

bron3=10

bron4=10

bron5=10

czy

GML
bron[1]=10

bron[2]=10

bron[3]=10

bron[4]=10

bron[5]=10

czy to jest tak że tu jest tak jakby 5 zmiennych a tu tylko 1(chodzi mi pod względem optymalności)?

czekam na odpowiedzi :lol:

 

edit:

a może:

GML
bron[1,1]=10

bron[1,2]=10

bron[1,3]=10

bron[1,4]=10

bron[1,5]=10

nie wiem nie wypowiadam się więcej bo bzdury klepie :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jak napiszesz:

GML
a[14] = 7;

no to pozostałe 14 elementów (0 - 13) masz automatycznie definiowane, zatem pisząc

GML
bron[1,1]=10

masz też zdefiniowane

GML
bron[0,0], bron[0,1]

Zatem masz 3 zmienne więcej, bo nie zaczyna się od 1 tylko od 0 :)

 

To jedyna różnica - taka, że te jak źle ustawisz zakresy to brakujące elementy tablicy do tego miejsca muszą być przez GM wypełnione - ale zmienna i tablica zabierają tyle samo pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W sumie to zapisałeś dobrze. Ale powinno się indeksować od zera:

 

GML
bron[0]=5;

bron[1]=8;

bron[2]=12;

...

 

co nie znaczy, że dla wygody nie możesz zacząć od 1 - po prostu bron[0] przyjmie wartość 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...