kriso99 Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Mam pytanie czy lepiej użyć: GML bron1=10 bron2=10 bron3=10 bron4=10 bron5=10 czy GML bron[1]=10 bron[2]=10 bron[3]=10 bron[4]=10 bron[5]=10 czy to jest tak że tu jest tak jakby 5 zmiennych a tu tylko 1(chodzi mi pod względem optymalności)? czekam na odpowiedzi :lol: edit: a może: GML bron[1,1]=10 bron[1,2]=10 bron[1,3]=10 bron[1,4]=10 bron[1,5]=10 nie wiem nie wypowiadam się więcej bo bzdury klepie :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Praktyczniej jest użyć tablicy i optymalniej raczej też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Napewno bardziej są przydatne tablice do robienia wielu zmiennych. A co do optymalności to nie wiem, choć pewnie edie ma racje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Września 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Jak napiszesz: GML a[14] = 7; no to pozostałe 14 elementów (0 - 13) masz automatycznie definiowane, zatem pisząc GML bron[1,1]=10 masz też zdefiniowane GML bron[0,0], bron[0,1] Zatem masz 3 zmienne więcej, bo nie zaczyna się od 1 tylko od 0 :) To jedyna różnica - taka, że te jak źle ustawisz zakresy to brakujące elementy tablicy do tego miejsca muszą być przez GM wypełnione - ale zmienna i tablica zabierają tyle samo pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 18 Września 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 W tym wypadku lepsze są tablice bo masz większy porządek w kodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madness Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Tablice wygrywają pod tym względem, że można zrobić 1k zmiennych zabierając jedną linijke kodu. No to chyba temat do zamknięcia, skoro zmienne i tablice zabierają tyle samo pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 wow :D fajnie wytłumaczyliście jeszcze jedno pytanie jak mam: GML bron1=5 bron2=8 bron3=12 bron4=15 to jak to zapisać na tablicach??? GML bron[1]=5 bron[2]=8 bron[3]=12 bron[4]=15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Września 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 W sumie to zapisałeś dobrze. Ale powinno się indeksować od zera: GML bron[0]=5; bron[1]=8; bron[2]=12; ... co nie znaczy, że dla wygody nie możesz zacząć od 1 - po prostu bron[0] przyjmie wartość 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Dziękuje wszystkim za pomoc, bardzo mi pomogliście. Zauważyłem że można dać do tablicy zmienną bron[bron_teraz]=10 zamiast if'ów i pokolei bron1=10, bron2=10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 i to jest najwieksz zaleta tablic! :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi