OriPL Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Witam chciał bym zapisać w osobnym pliku pewne dane... które później mógł bym wykorzystać w grze... chodzi tutaj dokładnie o to że chce zapisać czy dany przedmiot, na danej mapie został zebrany... Można by to zrobić w ini ale problem w tym że ktoś może sobie to otworzyć notatnikiem, a następnie pozmieniać wartości i mieć te zebrane rzeczy w grze... a jak dobrze wam się zdaje... to nie o to chodzi... Tak więc potrzebuje w jakiś sposób zakodować te dane by nie mogły zostać one zmienione przez gracza w tym pliku :) Poza tym możemy odejść od mojej koncepcji i przyjąć waszą jeżeli macie na mój problem własne rozwiązanie :) być może lepsze :) pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 W przykładach masz kilka przykładów jak szyfrować. Możesz także poszukać w necie jakiś fajny sposób szyfrowania. Ale najfajniej jest samemu coś naskrobać. Może trwa długo, ale za to masz dużą satysfakcję. Poza tym możemy odejść od mojej koncepcji i przyjąć waszą jeżeli macie na mój problem własne rozwiązanie Nikt Ci nie poda własnego sposobu szyfrowania. Wtedy szyfr będzie znany i będzie można go złamać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 A więcej trzykropków to matula nie dała do posiania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zrób bez kodowania. Jak ktoś będzie chciał sobie popsuć grę to sobie popsuje :P A jak nie, to po prostu będzie normalnie grał jak każdy normalny gracz :s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Nikt Ci nie poda własnego sposobu szyfrowania. Wtedy szyfr będzie znany i będzie można go złamać. Nie powiedziałem żeby podać mi przykład ich kodowania lecz koncepcje na to jak można te dane przechować (Nie koniecznie kodując) A więcej trzykropków to matula nie dała do posiania? To jest jedna kropka... tylko siedzisz za blisko ^^ Zrób bez kodowania. Jak ktoś będzie chciał sobie popsuć grę to sobie popsuje tongue2.gif A jak nie, to po prostu będzie normalnie grał jak każdy normalny gracz :s A ja właśnie chce żeby nawet nie kusiło :) bo tak to każdy sobie ustawi i dostanie bonusa... Edit: i chyba trochę zawyżyłem swoje umiejętności... nie wiem jak to zrobić ^^ Dobra sytuacja wygląda tak: Mam 30 roomów, w każdym znajduje się pewien obiekt (tylko jeden), przy jego zebraniu, powinno się gdzieś zapisać że on w danym roomie został zebrany by przy ponownym do niego wejściu po prostu go skasować :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Skorzystaj z globali. Tworzysz tablicę n wymiarową, np. global.rzecz. Indeks oznaczałby numer rooma. Jeżeli zabrałeś przedmiot, to zmieniasz wartość w odpowiedniej komórce. Po ponownym wejściu do rooma sprawdzasz wartości odpowiednich komórek. Jeżeli wartość odpowiada, że przedmiot został zabrany, to usuń przedmiot z rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 rozwiązanie dobre i nawet rozważałem ale problem w tym że jak wyłączę grę i z powrotem ją załączę to obiekty znowu się pojawią bo globale będą zresetowane do wartości początkowych :) pomysł nie jest zły wystarczy go rozwinąć o zapisywanie... tylko Ba! jak to zapisać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Wystarczy przed wyłączeniem gry zapisać dane do pliki txt albo ini. Przy uruchamianiu gry, musisz je wczytać: GML //zapis plik_we=file_text_open_write("plik.txt");// otwieramy plik do zapisu for(i=0;i<30;i+=1)//30 roomów, więc 30 powtórzeń { file_text_write_string(plik_we,string(global.rzecz))//zapisz i-tą zmienną jako string file_text_writeln(plik_we)//przejdź do kolejnej linijki w txt } file_text_close(plik_we)//zamknij plik //odczyt plik_we=file_text_open_read("plik.txt");//otwórz plik do odczytu i=0; while(!file_text_eof(plik_we))//powtarzaj jeżeli nie dotarliśmy do końca pliku { global.rzecz=file_text_read_real(plik_we)//wpisz kolejne zmienne z pliku do tablicy file_text_readln(plik_we) i+=1; } file_text_close(plik_we) Dodaj do tego jeszcze szyfrowanie i odszyfrowanie, to nikt nie będzie Ci grzebał w pliku (a przynajmniej utrudnisz mu w tym robotę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Wystarczy przed wyłączeniem gry zapisać dane do pliki txt albo ini. Przy uruchamianiu gry, musisz je wczytać: GML //zapis plik_we=file_text_open_write("plik.txt");// otwieramy plik do zapisu for(i=0;i<30;i+=1)//30 roomów, więc 30 powtórzeń { file_text_write_string(plik_we,string(global.rzecz))//zapisz i-tą zmienną jako string file_text_writeln(plik_we)//przejdź do kolejnej linijki w txt } file_text_close(plik_we)//zamknij plik //odczyt plik_we=file_text_open_read("plik.txt");//otwórz plik do odczytu i=0; while(!file_text_eof(plik_we))//powtarzaj jeżeli nie dotarliśmy do końca pliku { global.rzecz=file_text_read_real(plik_we)//wpisz kolejne zmienne z pliku do tablicy file_text_readln(plik_we) i+=1; } file_text_close(plik_we) Dodaj do tego jeszcze szyfrowanie i odszyfrowanie, to nikt nie będzie Ci grzebał w pliku (a przynajmniej utrudnisz mu w tym robotę). To proponuję jeszcze prościej. Użyj zamiast zwykłej tablicy ds_list. Potem do tego ds_list_write i ds_list_read. Dane zapisują się w postaci mało czytelnej więc może to wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 To proponuję jeszcze prościej. Użyj zamiast zwykłej tablicy ds_list. Potem do tego ds_list_write i ds_list_read. Dane zapisują się w postaci mało czytelnej więc może to wystarczy. A potem jak ktoś ma GMa to sobie może taki plik na luzie odkodować :P więc to trochę lipne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Ostatnio zrobiłem taką dll'ke do kodowania plików https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=26875. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się