piotrex1995 Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Jak zrobić zmienianie broni tak jak w np.GTA 2? i żeby w każdej innej broni był inny pocisk i dodawanie broni poprzez ich dotknięcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Przykładów jest od groma! Poszukaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Krótko i zwięźle TABLICA!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Szukałem tego przykładu i nie znalazłem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 kodu nie podam, bo gml nie umiem ale możesz zrobić tak: -> tworzysz zmienną aktualna_bron, która przechowuje obecnie trzymają broń (na początku wartość 0 - ludek nie ma żadnej broni). -> dodajesz także tablice w której są przechowywane bronie i każdej przypisujesz wartość np. od 1 do 9 (zakładamy że jest 9 broni) oraz takie tam duperele jak rodzaj pocisku, zadawane obrażenia. -> tworzysz waruneki - gdy wciśnie się klawisz 1, aktualna_bron zmienia wartość na 1 (czyli na pierwszą broń), gdy klawisz 2 (druga broń), aktualna_bron zmienia się na 2 itd. a co do podnoszenia broni - podobnie, gdy 0 - broni nie posiada, 1 - broń posiada. podnieść broń może np. za pomocą kolizji (dotknął i odrazu broń wskakuje do ekwipunku) bądź warunku - kolizja z objektem broni i wciśnięty klawisz podnoszenia broni (załóżmy 'd'). tyle z teorii ;] chyba się nigdzie nie pomyliłem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Ok ale kilka pytań mam : 1) Jak się tworzy zmienną :] 2) Jak się tworzy tablice :] 3) Jak zrobić żeby na ekranie było "wymalowane" ile pocisków zostało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 toz to podstawy sa !!!!! EDIT: JEst wiele tematow na ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Widzisz, niektórych podstaw nie umiem. Chociaż jak raz "coś czego nie umiem" zorbie, to już potem to umiem, prawda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Ok. Co to jest zmienna? xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Poczytaj artykuły na stronie, bo nawet z tego co kojarzę, jest artykuł o zmiennych, a w artykule o GML masz zmienne, tablice itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Ok, wiem co to zmienne i cos-tam kapuje Tylko co to za jakieś tablice? nic tam nie pisało ( chyba że jestem slepy ;p ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=161 Post Ranmusa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 z to ja już nic z tego nie rozumiem :/ może dlatego że wszystko w klockach układam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 z to ja już nic z tego nie rozumiem :/ może dlatego że wszystko w klockach układam...Czego tu nie rozumieć? Tablica - zbiór zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Zobacz mój artykuł o GMLu, opisałem tam tablice... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Produkcje: "Bohter" - |||||||||| 15% - Prace chwilowo wstrzymane bo nie wiem jak zrobić jakąś tablice i zmienną... kiedy to zobaczyłem to spadłem z krzesła... Nie umieszczaj takich tekstów w sygnaturze bo co to za programista który nie wie co to zmienna :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markos Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Powiedzmy że rozumiem. Ok. To teraz niechaj mi ktoś powie jak się robi zmienne. Czy to obiekt który jest niewidzalny i ma to wszystko w create? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 W językach interpretowanych nie musisz się martwić o typ zmiennej. Deklarujesz ją poprostu: nazwa=wartość. (czyli np. level=1 - To przykład zmiennej liczbowej. Jeśli chcesz dać zmienną typu string tp piszesz nazwa="tekst"; itd. chyba już rozumiesz? :D ) Poza tym zmienną inicjalizujesz przy jej tworzeniu, najlepiej w evencie Create. W GM występują też zmienne globalne widoczne w całym programie. Deklarujesz ją poprzedzając nazwę zmiennej słowem kluczowym global. Czyli np. global.nazwa="wartosc"; Czy teraz jest to zrozumiałe? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nasheer Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 zmienna to pojęcie matematyczne.... np w wyrażeniu : x=10 : x jest zminną a 10 wartością Czyli przykładowo napiszesz w evencie "create" jakiegoś obiektu : x=10 , to zmienna x przyjmie przy tworzeniu tego obiektu wartość 10. Jeśli umieścisz powyższy kod np w evencie "step" tego obiektu w każdym kroku programu zmienna x będzie przyjmować wartość 10. Prościej wytłumaczyć nie umiem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Jeśli umieścisz powyższy kod np w evencie "step" tego obiektu w każdym kroku programu zmienna x będzie przyjmować wartość 10. Ustrzegaj się przed czymś takim! Nawet nie wiesz, jak to spowalnia grę ;) Poza tym spójrz na prosty przykład: sprite_index to tez jest zmienna wbudowana w program. Odpowiada za zmianę sprite'a. Dokładnie każda zmienna jest czymś takim co zajmuje miejsce w pamięci RAM (że tak logicznie się wyrażę) Poza zmiennymi istnieją jeszcze stałe. Od zmiennych odróżnia je to, że nie można zmieniać ich wartości. Ale to już zupełnie inna historia. Czy teraz rozumiesz? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 Generalnie - niemal wszystko co ma zmienną wartość (szybkość, numer obrazka w animacji, kolory, amunicja, punkty, dowolne-pierdoły) jest zmienną. Prawda, że proste? Możesz stworzyć zmienną, której wartość to rodzaj broni - np. 1 to pistolet, 2 to shotgun, 3 to nadmuchiwany młotek, 4 to banda karaluchów-gwałcicieli... i tak dalej. Jak się tworzy zmienne (choć w GM w zasadzie się ich nie tworzy) i przyporządkowuje im wartości - masz w helpie. Albo jeszcze lepiej - w tłumaczeniu Marmota (link ze strony głównej GMclanu). Shit - zastanawiam się co mi nagle odskoczyło, żeby to napisać :P Może wcieliła się we mnie Matka Teresa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2006 https://gmclan.org/index.php?czytajart=34 - 3 podrozdział Zmienne. Masz tam też wyjaśnione tablice, adresowanie zmiennych, deklarowanie itede. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Ok. Czyli mam zmienną aktualna_bron=0 Co mam napisać w tablicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Na twoim miejscu zrobiłbym to na zmiennych na zasadzie: GDY GRACZ "BĘDZIE MIAŁ KOLIZJĘ :P " Z LEŻĄCĄ NA ZIEMII BRONIĄ Zmienna global.bazooka=1 PRZY NACIŚNIĘCIU KLAWISZA NP:1 (wybór) if global.bazooka=1 global.bazookaget=1 image_index="numer image`a PRZY NACIŚNIĘCIU KLAWISZA NP:1 (wybór) if global.bazooka=1 global.bazookaget=1 image_index="numer image`a gracza z bazooką" PRZY STRZALE: if global.bazookaget=1 && bazooka=1 "skrypt strzału, a w nim... m.in" instance_create(x,y,"nazwa obiektu będącego pociskiem od bazooki" PRZY WYJĘCIU INNEJ BRONI (NP:GRANATÓW) global.bazookaget=0 Analogicznie robisz tak dla innej broni. Chyba ci o to chodziło? Wielu może się wydać ten sposób niewygodny, ale ja tak po protu lubię (ew. jestem cienki w GML :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Mniej-więcej kapuję. Odezwę się jak czegoś nie będę wiedział :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Ustrzegaj się przed czymś takim! Nawet nie wiesz, jak to spowalnia grę no comment LOL a tablica to taka zmienna z indeksem: tablica[0] = 5; można jeszcze zrobić z 2X indeksem: tablica[0,0] = "Jaś"; tablica[0,1] = "Nowak"; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 21 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2006 Huh ludzie olśniło mnie! Ktoś tam napisał że live to jest zmienna. tylko "szacowana" przez gm. no ludzie rozumim xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 22 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2006 Może mi ktoś przetłumaczyć na GML? 0 score = object1 zmienia się w object2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się