LolikZabijaka Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Skorzystałem z przykładu inventory. Niestety nie mogę go rozkminić, jest ciężki w zrozumieniu, czy ktoś może mi wyjaśnić jak dodawać nowe rzeczy, i jak wybrać klatkę sprite, alby zgadzała się ona z nazwą przedmiotu. I przede wszystkim żeby nie wyskakiwał przy naciśnięciu F12 błąd "ERROR in action number 1 of Draw Event for object Inventory: Trying to draw non-existing sprite. " Jeśli to pomoże mogę dać silnik gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 10 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Najpierw może powiedz z którego przykładu korzystałeś, bo przykładów ekwipunku jest masa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 10 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2011 Używam przykładu Gnyska, ale mam mały problem, jak zrobić, żeby inventory podążało za postacią. i Jak zrobić, aby można było użyć konkretnego przedmiotu na konkretnym obiekcie. Przypominam że robię grę przygodową. @Edit ten przykłąd jest raczej do RPG, zna ktoś jakiś prosty przykład do przygodówki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Daj linka do tego przykładu a nie jakieś paplanie bezsensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Błąd F12-nie masz takiego sprite prawdopodobnie zapomniałeś o spricie kratki.Czekamy na resztę informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 https://gmclan.org/up2808_12_Przygod_wka.html Okej, to już to. Tak jak mówiłem podnoszenie przedmiotów działa, ale otwieranie inwentarza już nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Obiektowi fajki w funkcji Inventory_Add zmniejsz argument0 o jeden. ( zapamiętaj ze image_index liczony jest od zera ) błąd ze spritem ci wyskakuje bo wpisałeś złą nazwę sprita z itemami. Wpisałeś Inventory a to nazwa obiektu, zamiast spr_Inventory a jak chcesz by inventory latał za ekranem dopisz w draw zmienne GML vx = view_xview; vy = view_yview; i we wszystkich funkcjach rysujących dodawaj je do odpowiednich argumentów tzn. tam gdzie masz podać x to dodajesz vx a tam gdzie y to vy GML [ ... ] color = draw_get_color(); draw_rectangle(xxx-16+vx,yyy-36+vy,xxx+378+vx,yyy+174+vy,true); draw_set_color(c_black); draw_set_alpha(0.4); draw_rectangle(xxx+vx-15,yyy+vy-35,xxx+vx+378,yyy+vy+174,false); draw_set_alpha(1); draw_set_color(c_white); draw_set_font(inventory_font); draw_text(xxx+vx,yyy+vy-26,'Inventory - '+current_title); draw_set_color(color); repeat(Slots)//Repeats the drawing process until all the slots have been drawn. {//Starting repeat block //Draws the sprite 'Inventory' with the subimage of the current slot draw_sprite(spr_Inventory,SlotNumberImg[Current],X+vx,Y+vy) [ ... ] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 jeszcze jedno. Jak mam te papierosy w inwentarzu, to raz najeżdżam na nie myszką to pokazuje mi "papierosy" ale ja wyłącze je i włączę nów to ikonka fajek jest, ale gra zachowuje się tak jakby ich nie było tam i pokazuje "nic" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 @Admini, połączcie te dwa posty w jeden, chciałem odświeżyć temat. Mam już powód usterki: GML vx = view_xview; vy = view_yview; Ten kod, wydaje się że inwentarz podąża, jednak w rzeczywistości pozostaje z tyłu, wiem, sprawdzałem. Jak temu zaradzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 pewnie gdzieś trzeba jeszcze przesuwać współrzędne kolizji z myszką Edit: a dobra znalazłem. W stepie tam gdzie są: GML X = XStart Y = YStart zamień na GML X = XStart+vx Y = YStart+vy W 4 miejscach to jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LolikZabijaka Opublikowano 11 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Problem zażegnany, wielkie dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi