Skocz do zawartości

Zablokowane Inventory


Rekomendowane odpowiedzi

Skorzystałem z przykładu inventory. Niestety nie mogę go rozkminić, jest ciężki w zrozumieniu, czy ktoś może mi wyjaśnić jak dodawać nowe rzeczy, i jak wybrać klatkę sprite, alby zgadzała się ona z nazwą przedmiotu. I przede wszystkim żeby nie wyskakiwał przy naciśnięciu F12 błąd "ERROR in

action number 1

of Draw Event

for object Inventory:

 

Trying to draw non-existing sprite.

"

 

Jeśli to pomoże mogę dać silnik gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam przykładu Gnyska, ale mam mały problem, jak zrobić, żeby inventory podążało za postacią. i Jak zrobić, aby można było użyć konkretnego przedmiotu na konkretnym obiekcie. Przypominam że robię grę przygodową.

 

@Edit ten przykłąd jest raczej do RPG, zna ktoś jakiś prosty przykład do przygodówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiektowi fajki w funkcji Inventory_Add zmniejsz argument0 o jeden. ( zapamiętaj ze image_index liczony jest od zera )

błąd ze spritem ci wyskakuje bo wpisałeś złą nazwę sprita z itemami. Wpisałeś Inventory a to nazwa obiektu, zamiast spr_Inventory

 

a jak chcesz by inventory latał za ekranem dopisz w draw zmienne

GML
vx = view_xview;

vy = view_yview;

 

i we wszystkich funkcjach rysujących dodawaj je do odpowiednich argumentów tzn. tam gdzie masz podać x to dodajesz vx a tam gdzie y to vy

 

GML
[ ... ]

 

color = draw_get_color();

draw_rectangle(xxx-16+vx,yyy-36+vy,xxx+378+vx,yyy+174+vy,true);

draw_set_color(c_black);

draw_set_alpha(0.4);

draw_rectangle(xxx+vx-15,yyy+vy-35,xxx+vx+378,yyy+vy+174,false);

draw_set_alpha(1);

draw_set_color(c_white);

draw_set_font(inventory_font);

draw_text(xxx+vx,yyy+vy-26,'Inventory - '+current_title);

draw_set_color(color);

 

repeat(Slots)//Repeats the drawing process until all the slots have been drawn.

{//Starting repeat block

//Draws the sprite 'Inventory' with the subimage of the current slot

draw_sprite(spr_Inventory,SlotNumberImg[Current],X+vx,Y+vy)

 

[ ... ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Admini, połączcie te dwa posty w jeden, chciałem odświeżyć temat.

 

Mam już powód usterki:

GML
vx = view_xview;

vy = view_yview;

Ten kod, wydaje się że inwentarz podąża, jednak w rzeczywistości pozostaje z tyłu, wiem, sprawdzałem. Jak temu zaradzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...