Skocz do zawartości

Zablokowane multiplayer bez netu


Bedziom

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Jest problem - jak zrobić multiplayer bez neta? 2 graczy na 1 kompie, ale ekran gry podzielony? Do podzielenia ekranu chyba był przykład, ale nie wiem, jak takie multi zrobić.

 

Chcę uzyskać taki efekt :

Jeden gracz chodzi WSAD'em, a drrugi strzałkami, mogą poruszać się jednocześnie i ekran jest podzielony na 2 połówki - 1sza dla gracza 1, 2ga dla gracza 2.

 

 

Wyszukiwarka z hasłem "multiplayer*" lub "multi*" nic nie dała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jeden view podążą za jednym graczem, drugi za drugim, robisz różne sterowania - no nie widzę problemów, jeśli potrafisz dla jednego takie rzeczy zrobić. Po prostu dodaj kolejny view, szerokość każdego z nich to 1/2 tego co do tej pory, a pozycja X drugiego to też ta sama liczba. Dla 800x600 viewy mają rozmiar 400x600 i drugi pozycję X na 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyszczególnić :

A teraz kolejne pytanko.

Mam 2 obiekty, jeden jest od razu i steruje się strzałkami, a drugi po wpisaniu kodu i steruje się WSAD'em. Tyle, że one nie mogą poruszać się jednocześnie... Albo jeden, albo drugi...

 

Chcę, by poruszały się jednocześnie. Trochę zamąciłem w cytacie, to napisałem, oso chozi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem chyba o co mu chodzi, tylko jego tłumaczenie to jest jak z greckiego na polski przy użyciu translate.google.pl

 

Ja kiedyś miałem taki problem jak robiłem multiplayer na split screen, że jak wcisnąłem więcej niż 3 klawisze naraz, to czwarty już nie działał ( po prostu nie reagował ) i jak grałem ze znajomym, to wiadomo że on naciska kilka klawiszy w jednym czasie ( WSAD ), a ja w tym samym czasie STRZAŁKI. Nie wiem czy to wina Windy, czy klawiatury, ale generalnie taki miałem problem i w sumie go nie rozwiązałem, bo zacząłem robić MP via NET :)

 

Zrób możliwość gry padami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy działałem jeszcze na klockach, ale później też robiłem takie gry na czterech w kodzie - i grało się w miarę normalnie (siedmiu przycisków nie pociągnęło). Każdy obiekt miał taki sam kod, z wyjątkiem sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wlaśnie próbowałem - nie działało.

 

E: Taki mam kod na WAD (bez S) :

GML
if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5}

else

{gravity = 0}

 

switch (keyboard_key)

{

case ord("A"):

if place_free(x-4,y)

{x-=4}

break;

 

case ord("D"):

if place_free(x+4,y)

{x+=4}

break

 

case ord("W"):

if ! place_free(x,y+1) then vspeed = -7;

break;

}

A na strzałki :

GML
if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5}

else

{gravity = 0}

 

switch (keyboard_key)

{

case vk_left:

if place_free(x-4,y)

{x-=4}

break;

 

case vk_right:

if place_free(x+4,y)

{x+=4}

break

 

case vk_up:

if ! place_free(x,y+1) then vspeed = -7;

break;

}

 

I osobno to działało, ale jednocześnie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym obiekcie zrób eventy (np. dla chodzenia w lewo będą to Add Event -> Keyboard -> [<Left>/Letters -> A] itd.), a w każdym evencie - kod danego klawisza (np. dla chodzenia w lewo to będzie [if(place_free(x-4,y)) x -= 4]).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakbym chciał użyć tego kodu, to co by było?

GML
image_single = direction * image_number/360;

if (keyboard_check(vk_left))

direction+=5;

else

if (keyboard_check(vk_right))

direction-=5;

 

if (keyboard_check(vk_up) )

speed=3;

else

if (keyboard_check(vk_down) )

speed=-2;

else

speed=0;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...